Zavrieť

Porady

Vrátenie finančných prostriedkov za operácie očí

Dobrý deň,

dúfam, že som správne zaradil tému. Ak nie, tak sa ospravedlňujem a presuňte ju prosím tam, kde by mala byť.

K veci: Môj otec bol 24. júla na vyšetrení očí, mal sivý zákal a následne podstúpil operačné zákroky oboch očí (ľavého oka 31. júla, pravého oka o týždeň neskôr, 7. augusta) na očnej klinike VESELY v Bratislave. Vzhľadom na to, že 13. augusta už musel byť pracovne v Belgicku, bol na tejto klinike prednostne operovaný. Na klinike mu povedali, že si ale bude musieť uhradiť obe operácie, pretože klinika už má vyčerpané voľné termíny a poisťovňa (VšZP) by im potom tieto zákroky nepreplatila. Tak otec súhlasil, vždy v deň zákroku uhradil požadovanú sumu a to 810 EUR (spolu 1620 EUR).

Po druhej operácii chcel napriek vyhláseniu doktora skúsiť požiadať VšZP o preplatenie zákrokov, aspoň z časti, keď nie celé. Na jeho prekvapenie sa však dozvedel, že oba zákroky poisťovňa klinike VESELY preplatí v plnej výške. V stanovisku od VšZP sa píše:

"Dovoľujeme si Vás upozorniť aj na skutočnosť, že Vám bola poskytnutá zdravotná starostlivosť v zmluvnom zdravotníckom zariadení, ktorému VšZP uhrádza náklady spojené s operáciou katarakty a aj vnútroočné šošovky, ktoré Vám boli pri zákroku implementované. Uvedené zdravotnícke zariadenie vykázalo VšZP k úhrade náklady spojené s operáciou katarakty zo dňa 31.7.2012, ktoré boli zo strany VšZP akceptované a budú mu aj v zmluvne dohodnutom termíne uhradené. Vzhľadom k uvedenému, by išlo o dvakrát uhradené finančné prostriedky za zdravotnú starostlivosť."

Zo stanoviska VšZP teda vyplýva, že poisťovňa oba zákroky klinike VESELY preplatí a to v plnej výške. A to aj napriek tomu, že na klinike môjmu otcovi tvrdili, že musí zákroky uhradiť on, pretože poisťovňa by im to nepreplatila nakoľko už nemajú voľné termíny pre operácie, ktoré by im poisťovňa preplatila a ide o prednostné operácie.

Vzhľadom na to, že otcovi na klinike podali klamlivé informácie a "vďaka" týmto informáciam im musel zaplatiť 1620 EUR a klinika bude mať v konečnom dôsledku zaplatené za operácie dvakrát, chce teraz otec tieto peniaze žiadať od kliniky späť. Tento postup mu odporučil aj revízny lekár z VšZP, ktorý má na starosti operácie, s ktorým otec volal a zaoberal sa jeho žiadosťou.

-------

Vás sa chcem spýtať, či máte s niečím podobným skúsenosti, ako by ste radili postupovať a všetko okolo toho.

Vopred ďakujem všetkým za rady.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    Urobila by som kópiu stanoviska VšZP + kópiu dokladov o zaplatení - tie by som priložila k žiadosti, adresovanej inštitúcii, ktorá výkon realizovala, o vrátenie mojich peniažkov. Žiadosť predložiť do podateľne, na kópii si nechať potvrdiť prevzatie...resp. poslať doporučene v obálke s návratkou (aj keď je to drahšie).
    Originály z rúk nepúšťajte, maximálne k nahliadnutiu predložiť!
    Osobne skúsenosť nemám.

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    + oznámiť poisťovni a Úradu pre dohľad na zdravotnou starostlivosťou, že zdravotnícke zariadenie i napriek tomu, že má s poisťovňou zmluvu a zákroky sú preplácané, vyžaduje priamu platbu.

    V takom prípade by poisťovňa mala poistencovi vrátiť na základe dokladov plnú sumu, alebo (pokiaľ by chcela) túto sumu zdravotníckemu zariadeniu nepreplatila. Lekársky zákrok a zdravotný výkon nemôže a nesmie byť preplácaný dvojito.
    Paula S oznámením súhlasím. poisťovňa ale nemá čo vrátiť, keďže nič od pacienta neprijala.

    rados915 je offline (nepripojený) rados915

    rados915
    misoft Pozri príspevok
    + oznámiť poisťovni a Úradu pre dohľad na zdravotnou starostlivosťou, že zdravotnícke zariadenie i napriek tomu, že má s poisťovňou zmluvu a zákroky sú preplácané, vyžaduje priamu platbu.

    V takom prípade by poisťovňa mala poistencovi vrátiť na základe dokladov plnú sumu, alebo (pokiaľ by chcela) túto sumu zdravotníckemu zariadeniu nepreplatila. Lekársky zákrok a zdravotný výkon nemôže a nesmie byť preplácaný dvojito.
    K tomu, že lekársky zákrok a zdravotný výkon nemôže a nesmie byť preplácaný dvojito je aj nejaký zákon? Ak áno, veľmi by sa mi hodil v žiadosti.

    Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

    Mila123
    aký doklad o zaplatení máš od nemocnice? nejaká zmluva, popr. čo ti dali do ruky?

    rados915 je offline (nepripojený) rados915

    rados915
    Mila123 Pozri príspevok
    aký doklad o zaplatení máš od nemocnice? nejaká zmluva, popr. čo ti dali do ruky?
    Od tej kliniky VESELY máme dva príjmové pokladničné doklady, každý na sumu 810 EUR, ktoré otec vždy v deň zákroku uhradil v hotovosti.

    Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

    Mila123
    rados915 Pozri príspevok
    Od tej kliniky VESELY máme dva príjmové pokladničné doklady, každý na sumu 810 EUR, ktoré otec vždy v deň zákroku uhradil v hotovosti.
    ide o to, aby sa nevyhovárali, že to boli nejaké nadštandardné výkony, nie klasicky zaplatená operácia.....
    máte aspoň ich cenník výkonov?

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    rados915 Pozri príspevok
    Od tej kliniky VESELY máme dva príjmové pokladničné doklady, každý na sumu 810 EUR, ktoré otec vždy v deň zákroku uhradil v hotovosti.
    A co je napisane na tych dokladoch, okrem sumy - aky dovod prijatia penazi?

    rados915 je offline (nepripojený) rados915

    rados915
    ivka70 Pozri príspevok
    A co je napisane na tych dokladoch, okrem sumy - aky dovod prijatia penazi?
    Na jednom príjmovom je v kolónke účel napísané OPERÁCIA, na druhom OPERÁCIA CAT (cataracta).

    rados915 je offline (nepripojený) rados915

    rados915
    Mila123 Pozri príspevok
    ide o to, aby sa nevyhovárali, že to boli nejaké nadštandardné výkony, nie klasicky zaplatená operácia.....
    máte aspoň ich cenník výkonov?
    Cenník je na ich stránke veselyok.com/cennik. Zákrok, ktorý podstúpil otec je tam uvedený ako Operácia sivého zákalu s implantáciou VOŠ, pričom pri tomto zákroku je uvedená cena 600 € + cena VOŠ (vnútroočná šošovka) a táto cena je v stĺpci Samoplatiteľ. Okrem toho otec musel podstúpiť aj predoperačné vyšetrenie, ktoré stálo 70 €. Avšak ako som už písal, celý zákrok (vrátane VOŠ) uhradí klinike poisťovňa.
    Mila123 ok....

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    Vyššie som písala, že skúsenosť nemám presne s takým prípadom. Keď u mňa prišlo na výmenu šošovky, očná lekárka ma informovala, že v meste sa to deje na tuším 6-tich miestach, z toho x štátnych (zadramo) a x súkromných (za poplatok). Takže nie všade je to bez poplatku. No dať si zaplatiť aj pacientom + dať si zaplatiť aj poisťovňou . Ešte dobre, že neplatíme aj za chlieb v obchode dvakrát.Príklad od veci, xi.
    -----
    Dodatočne ma zarazila aj platba za predoperačné vyšetrenie...vedved to tiež prepláca poisťovňa aj súkromným internistom.
    Naposledy upravil Paula : 06.09.12 at 17:45 Dôvod: doplnenie

    rados915 je offline (nepripojený) rados915

    rados915
    To predoperačné vyšetrenie je už zahrnuté v tých 810 eurách. Je tam samotná operácia, cena šošovky a to vyšetrenie. A to všetko poisťovňa preplatí klinike.

    lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

    lujza.j
    ked operovali minulý rok oko mojej matke...platila šošovku ostatné preplácala poisťovňa.....ked mala ísť na druhú , ktorú sa nakoniec odložili, že ešte je čas už sa platilo za komplet všetko....čiže sa asi to preplácanie zákrokov priebežne mení.... ale operovali inde v BA

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Paula 2 Hours Ago #20372 S oznámením súhlasím. poisťovňa ale nemá čo vrátiť, keďže nič od pacienta neprijala.
    No práve! Ak preplatila i poisťovňa a aj pacient - pacient buď žiada peniaze späť od zdrav. zariadenia, alebo poisťovne. A vždy tvrdili (poisťovne) - ak ste museli platiť, zoberte doklady do poisťovne - poisťovňa to refunduje. Dôsledky si už budú medzi sebou vybavovať poisťovňa a zdrav. zariadenie - pacient tam už nemá byť. A väčšinou to potom poisťovňa stiahne zdrav. zariadeniu (skráti mu prídel).
    A ešte k tomu "...keďže nič od pacienta neprijala" - a platby (odvody) sú potom čo? Milodary z neba?
    Paula odvody áno, tie som už do prípadu nechcela montovať

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.