Zavrieť

Porady

13 otázok pred založením S.R.O.

Dobrý deň

Chcem si založiť s.r.o ale pred samotným založením by som chcel vedieť odpovede na následujúce otázky. Za každú odpoveď budem veľmi vďačný.


1. Vstupný vklad vo výške 5.000 EUR – potreboval by som vedieť ako sa to účtuje. Ak správca vkladu prehlási, že je to splatené, tak potom sa tie peniaze fyzicky nemusia nikde objaviť?

2. Ak si budem vyplácať iba podiel na zisku, tak čo je potrebné spraviť predtým ako si dám vyplatiť tento podiel? Zápis z valného zhromaždenia? Kto vykoná tento zápis či iné potrebné veci?

3. Ak je sídlo firmy v prenajatom alebo v byte vo vlastníctve konateľa firmy je možné si uplatňovať náklady z chodu bytu (internet, voda, kúrenie, elektrina, vodné stočné atď.)? Ak áno, akú pomernú časť je možné dať do nákladov?

4. Ak budem mať prenajatý byt ako sídlo firmy a kanceláriu zároveň, stačí mať súhlas vlastníka? Alebo takáto prenajatá miestnosť (byt) nemôže byť sídlom firmy?

5. Ak mám sídlo firmy v byte (miesto trvalého bydliska) je potrebné mať na podnikania oddelenú samostatnú miestnosť?

6. Vo firme budem ako spoločník dostávať peniaze vo forme podielu na zisku. Som a stále budem dobrovoľne nezamestnaný a teda odvádzam do zdravotnej poisťovne minimálne zdravotné odvody (okolo 47 EUR). Môžem takto fungovať? Byť majiteľom firmy a platiť si sám zdravotné odvody ako dobrovoľne nezamestnaný?

7. Ak som dobrovoľne nezamestnaný je možné dobrovoľne platiť aj odvody do sociálnej poisťovne?

8. Platia sa z podielu na zisku v slovenskej s.r.o. zdravotné odvody? Ak áno v akej výške?

9. Ak si platím ako dobrovoľne nezamestnaná osoba odvody do zdravotnej poisťovne (cca 47 EUR/ mesiac) a dostanem vyplatený aj podiel na zisku (z ktorého sa podľa všetkého platia zdravotné odvody), tak sa tieto sumy zrátavajú alebo zaplatím iba ten vyšší zdravotný odvod?

10. Virtual Office. Firma má sídlo vo virtuálnej kancelárií v BA a majiteľ firmy je z iného slovenského mesta. Pod ktorý daňový úrad spadá táto firma? Podľa sídla firmy (DÚ v BA) alebo podľa majiteľa firmy (DÚ v inom slovenskom meste). Ak platí prvý variant, tak v prípade podania daňového priznania (nebudem ho podávať elektronicky) alebo daňovej kontroly musím ísť potom do BA?

11. DPH. Ak slovenská firma fakturuje českej firme za reklamu na web stránke, je potrebné aby sa slovenská firma stala platcom DPH? Alebo je potrebné, aby sa registrovala iba podľa 7a alebo sa slovenská firma nemusí vôbec nikde registrovať? Nepredpokladám, že obrat slovenskej firmy presiahne 50 tisíc EUR.

12. Musí byť v počítačoch na ktorých sa vykonáva činnosť firmy (počítače nie sú majetkom firmy) všetok softvér legálny (rôzne softvéry (vrátane počítačových hier), ktoré s podnikaním absolútne nesúvisia, ale v pc sú nainštalované)? Alebo musí byť všetok softvér legálny iba v PC, ktorý je majetkom firmy.

13. Kedy sa stáva napr. PC majetkom firmy? Keď sa uvedie v účtovníctve ako náklad? Dokedy je PC v majetku firmy?
Naposledy upravil Joseph777 : 22.10.12 at 12:56
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    odpovede pri troche snahy by si tu našiel
    1.správne
    2.VZ a zápis vykoná zapisovateľ - teda asi ty vo funkcii konateľa, niekedy účtovníčka, ak sa tak dohodnete
    3.pomerná časť? sro a majiteľ bytu uzatvoria NZ a určí sa nájom, vlastník=prenajímateľ sa registruje na DU. cena je vecou vzájomnej dohody
    4. k sídlu firmy vždy potrebuješ pri zápise súhlas vlastníka, resp. NZ a LV
    5. nie, ale závisí od predmetu podnikania
    6.áno /plus platiť ZP z podielu na zisku/
    7.áno /krajne nevýhodné/
    8.áno, 10%, ale schvaľuje sa 14%, ak už sa aj neschválilo
    9.spôsob sa rieši a je to novinka, bude sa to koeficientovať, treba vyčkať
    10.DU BA, DU vždy podľa sídla firmy, v prípade kontroly bud budeš mať zástupcu v daňovom konaní, alebo pricestuješ
    11. DPH určite áno bud podľa §7a), alebo §4
    12.SW musí byť vždy legálny alebo FREE verzia. Zodpovedá majiteľ - teda sro za svoje PC a občan za svoje PC
    13. v majetku je, ak má doklad zaúčtovaný v sro a je to doklad na meno firmy, resp. je prehlásený /opakujem-zaúčtovaný/ za majetok firmy.

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    ale ved na kazdom pc musis mat legalny soft, aj na osobnom, v pripade podozrenia moze policia zabavit uplne vsetko co sa bude v kancli nachadzat, aj pc, aj postel aj mikrovlnku

    Joseph777 je offline (nepripojený) Joseph777

    Joseph777
    dakujem veľmi pekne za odpovede. moc mi to pomohlo.

    2. Ešte by ma zaujímala jedna vec ohľadne bodu 12. Ak budem používať v kancelárií firmy sro pc, ktorý patrí občanovi (môj súkromný) musím tam mať všetok softvér legálny? Hlavné softvéry sú tam všetky legálne, len sa tam asi nachádza pár na ktoré nemám licenciu. Je to problém? Môžem za to dostať pokutu resp. či mi môže polícia tento počítač zabaviť v prípade nejakých problémov? Alebo nemajú na to nárok ak nepatrí firme?

    2. je možné osobný počítač v súkromnom vlastníctve (teda nie je majetkom firmy) používať na firemné účely (na podnikanie)?

    13 otázok pred založením S.R.O.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.