Zdravim vsetkych a prosim o radu,
18.12.2012 bol reklamovany mobil, kvoli vade na displeji, reklamacia bola hned na pockanie uznana. S tym ze bude vybavovana, predavajuci dostal telefonicky aj mailovy kontakt.
Dnes (20.01.2013) uz urcite preslo viac ako 30 dni od zakonom stanovenej maximalnej dlzky tejto lehoty (bez akehokolvek kontaktu od predavajuceho), cize vada je povazovana za neodstranitelnu, kupujuci ma pravo odstupit od zmluvy.
Chcel by som vediet ako mam odstupit od zmluvy s tym za ziadam o vratenie penazi. Zrejme pisomne, mohol by mi niekto poskytnut na to nejaky vzor odstupenia od kupnej zmluvy?
Dalej by som sa chcel opytat na par otazok, ktorymi mozno bude namietat predavajuci.
1. Mobil bol kupeny cez e-shop zo sidlom v BB, na moje meno. Kedze sa uz v BB nepohybujem tak telefon reklamovala priatelka, jej meno je uvedene aj na potvrdeni o prijati, uznani reklamacie. Moze to hrat nejaku rolu? resp. pri pisomnom odstupeni od zmluvy, kto by mal odstupovat? ja ci priatelka?
2. K telefonu som dostal 8 gb pam. kartu. Ktora mi v telefone 'blbla' tak som ju dal do fotaka, a v mobile som mal 4 gb kartu. Na to som zabudol a tak telefon bol odovzdany so 4 gb kartou, naco pracovnik prijmajuci reklamaciu upozornil a zaevidoval do odovzdaneho prislusentva, (avsak nie nejako specialne, za chyba 8 gb karta alebo tak, ale v style vymenovania medzi ostatnym prislusentvom ako nabijacka, usb kabel, 4 gb karta, bateria, atd)
Samozrejme som ochotny povodnu kartu naspat vymenit za moju z fotaka.
3. Pracovnik este upozornil ze u nich standardne reklamacie vybavia do dvoch tyzdnoch ale ze teraz pred vianocami a najma dovolenkami to moze trvat aj dlhsie.
Su niektore z tychto skutocnosti relevantne pre predavajuceho ako dovod pre ktory nemohol resp. nemusel dodrzat 30-dnovu zakonnu lehotu?
Dakujem za rady a prajem pekny den.