Zavrieť

Porady

Ako postupovat po uplynuti 30-dnovej lehoty vybavenia reklamacie?

Zdravim vsetkych a prosim o radu,

18.12.2012 bol reklamovany mobil, kvoli vade na displeji, reklamacia bola hned na pockanie uznana. S tym ze bude vybavovana, predavajuci dostal telefonicky aj mailovy kontakt.

Dnes (20.01.2013) uz urcite preslo viac ako 30 dni od zakonom stanovenej maximalnej dlzky tejto lehoty (bez akehokolvek kontaktu od predavajuceho), cize vada je povazovana za neodstranitelnu, kupujuci ma pravo odstupit od zmluvy.

Chcel by som vediet ako mam odstupit od zmluvy s tym za ziadam o vratenie penazi. Zrejme pisomne, mohol by mi niekto poskytnut na to nejaky vzor odstupenia od kupnej zmluvy?

Dalej by som sa chcel opytat na par otazok, ktorymi mozno bude namietat predavajuci.

1. Mobil bol kupeny cez e-shop zo sidlom v BB, na moje meno. Kedze sa uz v BB nepohybujem tak telefon reklamovala priatelka, jej meno je uvedene aj na potvrdeni o prijati, uznani reklamacie. Moze to hrat nejaku rolu? resp. pri pisomnom odstupeni od zmluvy, kto by mal odstupovat? ja ci priatelka?

2. K telefonu som dostal 8 gb pam. kartu. Ktora mi v telefone 'blbla' tak som ju dal do fotaka, a v mobile som mal 4 gb kartu. Na to som zabudol a tak telefon bol odovzdany so 4 gb kartou, naco pracovnik prijmajuci reklamaciu upozornil a zaevidoval do odovzdaneho prislusentva, (avsak nie nejako specialne, za chyba 8 gb karta alebo tak, ale v style vymenovania medzi ostatnym prislusentvom ako nabijacka, usb kabel, 4 gb karta, bateria, atd)
Samozrejme som ochotny povodnu kartu naspat vymenit za moju z fotaka.

3. Pracovnik este upozornil ze u nich standardne reklamacie vybavia do dvoch tyzdnoch ale ze teraz pred vianocami a najma dovolenkami to moze trvat aj dlhsie.

Su niektore z tychto skutocnosti relevantne pre predavajuceho ako dovod pre ktory nemohol resp. nemusel dodrzat 30-dnovu zakonnu lehotu?

Dakujem za rady a prajem pekny den.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    lukkasxy je offline (nepripojený) lukkasxy

    lukkasxy
    Vdaka za trefnu radu, mohol by mi niekto prosim napisat ohladom mojich specifickych otazok. dakujem.

    viktorviktor je offline (nepripojený) viktorviktor

    viktorviktor
    na najsamvrchu je prázdne okienko napíš tam reklamácia (prípadne som šéf) a daj hľadať

    lukkasxy je offline (nepripojený) lukkasxy

    lukkasxy
    chlapci, odporucam vam riesit svoje komplexy inou formou a zbytocne nespamovat, mozno sa najde niekto hodnotnejsou reakciou

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    lukkasxy Pozri príspevok
    Vdaka za trefnu radu, mohol by mi niekto prosim napisat ohladom mojich specifickych otazok. dakujem.
    ...skúsim byť trefnejší ...

    ...špecifikujem , že skôr špekuluješ......

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    lukkasxy Pozri príspevok
    Zdravim vsetkych a prosim o radu,

    18.12.2012 bol reklamovany mobil, kvoli vade na displeji, reklamacia bola hned na pockanie uznana. S tym ze bude vybavovana, predavajuci dostal telefonicky aj mailovy kontakt.

    Dnes (20.01.2013) uz urcite preslo viac ako 30 dni od zakonom stanovenej maximalnej dlzky tejto lehoty (bez akehokolvek kontaktu od predavajuceho), cize vada je povazovana za neodstranitelnu, kupujuci ma pravo odstupit od zmluvy.

    Chcel by som vediet ako mam odstupit od zmluvy s tym za ziadam o vratenie penazi. Zrejme pisomne, mohol by mi niekto poskytnut na to nejaky vzor odstupenia od kupnej zmluvy?

    Dalej by som sa chcel opytat na par otazok, ktorymi mozno bude namietat predavajuci.

    1. Mobil bol kupeny cez e-shop zo sidlom v BB, na moje meno. Kedze sa uz v BB nepohybujem tak telefon reklamovala priatelka, jej meno je uvedene aj na potvrdeni o prijati, uznani reklamacie. Moze to hrat nejaku rolu? resp. pri pisomnom odstupeni od zmluvy, kto by mal odstupovat? ja ci priatelka?

    2. K telefonu som dostal 8 gb pam. kartu. Ktora mi v telefone 'blbla' tak som ju dal do fotaka, a v mobile som mal 4 gb kartu. Na to som zabudol a tak telefon bol odovzdany so 4 gb kartou, naco pracovnik prijmajuci reklamaciu upozornil a zaevidoval do odovzdaneho prislusentva, (avsak nie nejako specialne, za chyba 8 gb karta alebo tak, ale v style vymenovania medzi ostatnym prislusentvom ako nabijacka, usb kabel, 4 gb karta, bateria, atd)
    Samozrejme som ochotny povodnu kartu naspat vymenit za moju z fotaka.

    3. Pracovnik este upozornil ze u nich standardne reklamacie vybavia do dvoch tyzdnoch ale ze teraz pred vianocami a najma dovolenkami to moze trvat aj dlhsie.

    Su niektore z tychto skutocnosti relevantne pre predavajuceho ako dovod pre ktory nemohol resp. nemusel dodrzat 30-dnovu zakonnu lehotu?

    Dakujem za rady a prajem pekny den.
    lukkasxy Pozri príspevok
    chlapci, odporucam vam riesit svoje komplexy inou formou a zbytocne nespamovat, mozno sa najde niekto hodnotnejsou reakciou
    ...to nie sú komplexy ...len sa trochu inou formou snažíme naviesť na ten správny smer ...

    Je relevantný dôvod upozornenie pracovníka na dĺžku reklamácie ???....

    Ozaj ... veľmi sa neoháňaj 30 dňami , nakoľko platí aj :
    osobitná záručná doba v trvaní 3 mesiace platí na práce pri oprave a úprave veci (ak je pri oprave alebo úprave dodaná napr. nová súčiastka, tak potom sa na ňu vzťahuje 24-mesačná záručná doba; zhotoviteľ je povinný objednávateľovi vydať záručný list s označením záručnej doby),
    V § 622 sú upravené práva spotrebiteľa v prípade tzv. odstrániteľných vád.

    Pri odstrániteľnej vade má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ však môže namiesto odstránenia vady, teda namiesto opravy, požadovať výmenu vadnej veci za bezvadnú, teda bezchybnú, resp. ak sa vada týka iba súčasti veci, tak výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady (opravy) vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

    Ako postupovat po uplynuti 30-dnovej lehoty vybavenia reklamacie?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.