Zavrieť

Porady

Problemova reklamacia tovaru, nedodrzanie 30 dnovej lehoty ...

Ahojte, pri reklamacii tovaru som sa dostal do necakanej situacie..
Reklamoval som telefon, ktory som vyhral u jednej spolocnosti. Ti mi ho na reklamaciu prijali, no "vyriesenie" reklamacie mi oznamili po 42 dnoch ododna prijatia tovaru do reklamacie..
V duchu, ked to uz konecne zreklamovali, nebudem robit problemy, som si vyrobok prevzal.
1. problem - pytal som si nejake potvrdenie o reklamacii, ktore som nedostal, s odpovedou ze nakolko je to vyhra, oni to nevedia evidovat v systeme, tym padom mi nemaju co vydat.. tak som si vypytal naspat aspon papier o vzniku reklamacie, aby som mal aspon nieco v rukach..
Nasledne som zistil, ze mobil je rovnako nefunkcny ako aj predtym, takze teraz mam v rukaach nefunkcny mobil, aj papier o tom, ze nejaky mobil uz 2 mesiace reklamujem..

Otazka znie
Ked tam pridem a oni mi povedia, ze im ho mam dat znova do reklamacie, mam trvat na tom, nech mi najskor vystavia doklad o povodnom ukonceni a tak im ho tam mam dat, alebo im ho mam rovno vratit s tym, ze mam v rukach papier o zacati reklamacie z pred 2 mesiacov, na zaklade ktoreho sa reklamacia - tovar po 30 dnoch ododna zacatia reklamacie povazuje za neopravitelny a tym padom nutny na vymenu..?

Dakujem za Vase rady a nazory, dnes tam idem pobede, tak ak mate nieco k tejto teme tak sem s tym..

m@rek
Téma je uzavretá.
Usporiadať podľa času

arizona je offline (nepripojený) arizona

arizona
A kde si vlastne reklamoval ten mobil? Ak u tej spolocneosti, kde si ho vyhral, tak oni ho stejne museli poslat do zarucneho servisu, co si mohol urobit aj ty.
Je jedno, ci si mobil vyhral,alebo kupil,ak je v zaruke, tak zarucny servis zodpoveda za opravu rovnako.

Nepises znacku telefonu,tak si skus sam vygooglit zmluvne servisy,precitaj si podmienky reklamacie a tovar zasli na opravu.

Doplnenie: Predpokladam, ze si k telefonu dostal aj nalezite doklady a zarucny list. Ten patri tebe,ako majitelovi telefonu. Ak je telefon v servise, tak servis musi urobit zaznam o oprave.

m@rek je offline (nepripojený) m@rek

m@rek
Tak skusim to troska doplnit..
Reklamoval som to u tej spolocnosti, kde som mobil vyhral, jedna sa o iPhone. Pri prvotnej reklamacii ma poslali do autoriozvaneho servisu, tam mi vsak povedali ze u nich sa uz zaruka na ten telefon nevztahuje, pretoze je po zaruke.. Naco som sa u prvotnej firmy dozvedel ze to je tym ze servis sa riadi iba jednorocnou zarukou nakolko sa riadi mimo slovenskymi pravidlami..
Takze na to mi to zobrali do reklamacie v povodnej spolocnosti..

Co sa tyka papierov, v tomto su zjavne uplne nedosledny, dostal som certifikat o prevzati vyhry, a nasledne mam teraz v ruke papier o reklamacii telefonu z 10.1.2013.

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

kopretinka
certifikát ti je na prd,k telefónu si mal dostať aj záručný list,každá krabica s telefónom ho obsahuje.Servis musí dodžiavať 2ročnú záruku,to je čo za blbosť,že iba jeden rok.....

m@rek je offline (nepripojený) m@rek

m@rek
V principe so vsetkym suhlasim.. no nakolko to uz prijali do reklamacie, aj ked mi nevystavili zarucny list, tak uz sa musia riadit vsetkym ostatnym v ramci reklamacneho poriadku, ak tomu dobre rozumiem.. takze otazka ostava, mam najskor pozadovat ukoncenie reklamacie, alebo im ten telefon rovno dat a "pokracovat" v reklamacii?

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

kopretinka
m@rek Pozri príspevok
V principe so vsetkym suhlasim.. no nakolko to uz prijali do reklamacie, aj ked mi nevystavili zarucny list,záručný list ti nikto nevystaví,ten musí byť pribalený k tovaru od výrobcu,ak nie je,trvať na jeho dodaní. tak uz sa musia riadit vsetkym ostatnym v ramci reklamacneho poriadku, ak tomu dobre rozumiem.. takze otazka ostava, mam najskor pozadovat ukoncenie reklamacie,nemôžeš požadovať,také neexistuje. alebo im ten telefon rovno dat a "pokracovat" takýto pojem neexistuje.v reklamacii?
Na základe čoho reklamuješ,ak nemáš záručný list? Je to celé divné,čo vlastne máš momentálne v ruke? Buď prebieha reklamácia a ty telefón nemáš alebo reklamácia skončila (s akýmkoľvek výsledkom) a ty telefón máš (v akomkoľvek stave).

m@rek je offline (nepripojený) m@rek

m@rek
Reklamaciu prijali na zaklade protokolu o vyhre.
Aktulane mam v ruke aj telefon, aj papier o vytvoreni reklamacie, no nebol vydany ziadny doklad o vybaveni reklamacie, ktory su oni povinny vydat najneskor do 30dni odo dna uplatnenia reklamacie. Ja som im rovnako nic nepodpisal - kedze nebolo co podpisat, o prevzati telefonu z reklamacie..

kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

kopretinka
m@rek Pozri príspevok
Reklamaciu prijali na zaklade protokolu o vyhre.
Aktulane mam v ruke aj telefon, aj papier o vytvoreni reklamacie, no nebol vydany ziadny doklad o vybaveni reklamacie, ktory su oni povinny vydat najneskor do 30dni odo dna uplatnenia reklamacie. Ja som im rovnako nic nepodpisal - kedze nebolo co podpisat, o prevzati telefonu z reklamacie..
čo je to za firmu,od ktorej máš telefón? konkretizuj,určite sa to nebude brať ako reklama.
Požaduj záručný list,pohroz obchodnou inšpekciou.Ja som nemohla vymôcť z jedného eshopu záručný list,až po hrozbe inšpekciou sa im uráčilo reagovať.
Ak budeš mať záručný list,potom môžeš pokračovať v reklamácii.Znova dať na reklamáciu.

m@rek je offline (nepripojený) m@rek

m@rek
Je to shoppie.. zarucak si mozem pytat, uvidime ako uspejem.. vzdy ma prekvapia nejakou odpovedou na ktoru nemam argument - kedze nie som pravnik.. vzdy to zistujem az nasledne.. Neda sa zatlacit na to ze nedodrzali dobu reklamacie aby mi vymenili vyrobok? Priznam sa ze uz som z toho dost na nervy riesit 2 mesiace jednu reklamaciu a chodit do obchodu, ktory nemam uplne po ruke a dohadovat sa tam s nimi..

arizona je offline (nepripojený) arizona

arizona
Mne to pripada,akoby si vyhral uz pouzity mobil,nakolko seriozna firma by urcite odovzdla vyhru aj s potrebnymi dokladmi /blok, zar.list/,aby si novy majitel mohol v pripade potreby reklamovat sam.
Nepises,ako dlho uz vlastnis ten telefon,ked uz ma po zaruke.
Ak bol telefon kupovany na Slovensku,musi predajca dodrzat 2 rocnu reklamacne lehotu.

Inak, telefon bez predajnych dokladov,1r zaruka a ine podozrive nahody, to vyzera, ze telefon bol uz pouzivany,kupeny niekde v zahranici,v bazari,alebo je to tovar,ktory zostal v tom schoppie obchode vyreklamovany a nasledne opraveny od predosleho zakaznika...


30 dnova povinnost dodrzat zarucnu opravu a moznost odstupenia od zmluvy v pripade nedodrzania terminu sa vztahuje iba na tovar v zaruke.
Naposledy upravil arizona : 27.02.13 at 16:00
3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
misoft Inak - 2-ročná záruka platí v celej EÚ! Bez rozdielu. Pokiaľ niekto niečo predáva (hoci aj šikmooký), riadi sa smernicami štátu a EÚ.
arizona Misoft,v Anglicku je napr. iba 1 rocna zaruka ...tam sa casto technika kupuje,lebo je vyrazne lacnejsia .-)
misoft Anglicko je vždy iné - jazdí vľavo, má libry, odoberá deti cudzincom......
  zbaliť

m@rek je offline (nepripojený) m@rek

m@rek
Tak pre dokoncenie..
Mobil som vyhral v decembri 2011, tam som ho bol hned reklamovat, lebo neprijimal ziadnu SIMKU.. Dostal som vymenu kus za kus, cize tento vlastnim cca od januara 2012, takze aktualne ma nieco vyse roka.. Telefon ako taky bol v tom obdobi relativne novy model.. takze neviem..

co sa tyka zaruky, oni nemaju problem s 2rocnou zarukou, cize oni to zoberu do reklamacie, len ich vyjadrenie k tomu celemu je, ze to nejak dodava ci co nejaka zahranicna firma, ktora u ktorej si oni nevedia uplatnit reklamaciu lebo maju reklamacnu dobu len 1 rok, rovnako som sa pytal aj na ten zarucny list, odpoved - oni ho nevydavaju, to robi ta zahranicna firma, pricom k iPhonom ho nedodavaju.. cele zvlastne..

kazdopadne mobil bol opat prijaty do reklamacie, a vyziadana vymena za novy nakolko reklamacia bola neuspesna.. tak uvidime.. dakujme vsetkym za rady a nazory..

m@rek

Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.