Daska
Dneska mi volala kamaratka, ze mali v susednom obchode mali kontrolu zo SOI, tito im povedali, ze v RP musi byt kazda jedna polozka zvlast nahodena. Pekne rozpisane, ja chapem, ze by sa lepsie robila inventura, ale je to napisane niekde v zakone, alebo nejakej vyhlaske???
O spôsobe vedenia evidencie tržieb ERP hovorí vyhláška č. 55/1994 v znení vyhlášky č. 735/2004, kde je o.i. v §2písm.j uvedené: na účely tejto vyhlášky sa rozumie:
j/ dokladom vyhotoveným pokladnicou doklad, ktorý obsahuje najmenej tieto údaje:
1. daňový kód pokladnice,
2. daňové identifikačné číslo, ak subjekt nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
3. poradové číslo dokladu od poslednej dennej uzávierky,
4. dátum vystavenia dokladu,
5. názov a množstvo tovaru alebo rozsah služby,
6. cenu tovaru alebo služby,
Od. 1.7.2005 sa doplňujú to tohto písmena ďalšie body:
7. IČ pre daň, ak subjekt je platiteľom DPH,
8. meno a dresu sídla, miesta podnikania, prípadne prevádzkarne subjektu, ktorý dodáva tovar alebo poskytuje službu, ak subjekt je platiteľom DPH,
9. základ dane, ak subjekt je platiteľom DPH,
10. sadzbu dane alebo údaj o oslobodení od dane, ak subjekt je platiteľom DPH,
11. výšku dane spolu, ak subjekt je platiteľom DPH,
12. celkovú cenu