Zavrieť

Porady

Môže zákazník vrátiť tovar v kamennom obchode keď sa mu už nepáči, ak má alergiu na kov alebo ak s ním nie je spokojný?

potrebovala by som vediet ake prava a povinnosti ma obcan pri reklamacii, a ake ma predavajuci.ide o obchod s bizuteriou, striebrom, chirurg.ocelou...ked vratime reklamaciu ako neuznanu, pretoze je to bezne opotrebenie, bizuteria normalne scerna, ci je tam neaky casovy usek alebo zvyhodnenie zakaznika kedy pozadovat kompenzaciu.dakujem
Naposledy upravil Chobot : 28.08.14 at 10:37
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    kukučka je offline (nepripojený) kukučka

    kukučka
    Dobrý obchodník priťahuje zákazníkov ako magnet, mám sviatok ak takého stretnem.

    fortunka je offline (nepripojený) fortunka

    fortunka
    NIe nema na to pravo, ale v pripade darcekov je casto v ramci dobrych vztahov od obchodnika pekne, ze dovoli zakazikovi tovar vymenit. Co sa tyka SOI, ak chce vyjadrenie na papiery (na taketo nieco nemusite ale vydavat nic, ale keby velmi chcel), tak by som zobrala tlacivo na reklamacie, vypisala to, napisala do dovodu vratenia "nepacia sa mu" a do vyjadrenia obchdonika, neprijmna sa reklamacia, nakolko tovar je v poriadku/neposkodeny ....
    7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Bizuteria navrhli sme jej vymenu za iny tovar, no odmietli sme vratit peniaze,len je zvykom ze ludia sa vyhrazaju a vykrikuju, neni to jednoduche jednat s ludmi, vzdy sa snazime vyjst v ustrety, ale niekedy mi pridu ich argumenty neopodstatnene.ako na nas zavolaju SOI, ktora vzdy nieco bohuzial najde.dakujeme za odpoved
    JuroS1 gratulujem! zachovali ste sa fer! fortunka ma pravdu v tom ze najlepsie je mat ten reklamacny poriadok a ked pride takyto zakaznik, nech si ho precita...
    luja5 A tú výmenu prijala?
    Bizuteria nie, ona si stala za tym ze chce peniaze spat a potvrdenie ze sme jej ich neprevzali
    luja5 K vráteniu tovaru-peňazí v kamennom obchode si môžeš pozrieť aj tému http://www.porada.sk/t247462-vrateni...april2014.html.
    jslancik radosť robiť s takými zákazníkmi... Nuž, ľudia sme rôzni...
    fortunka SOI si najde niečo iba, ked ste takýto prepac za vyraz, nie vzdy vzdelani v tejto oblasti. Vidno to na otázkach. Jednoznacne ti musi SOI preukazat, ktory paragraf ste porusili a ako, ja ich tu kludne nechám rozbaliť svoje papieriky a nech mi to nájdu (dokonca som im raz pobalila reklamačný poriadok, nech si to dajú posúdiť, pretože sa chytala dobreže nie čiarok v texte)... nema ani od teba vyzadovat neviem co.. ja ich mam v praci tak raz za rok, lebo nemame reklamacie takeho typu casto, ale napr. niekto nam vrati doslova zniceni diel a chce to riesit ako odstupenie od zmluvy, posle SOI... a keby sme sa dali od nich ovplyvnit, tak by sme museli vratit peniaze a este aj platit pokuty... ael NEDAME SA, pretoze sme v prave, neporusili sme nic a rovnako sa treba ku kontrolorom spravat. Dat si do poriadku vsetky veci na prevadzke, poctivo zapisovat reklamacie a potom si mozu ist piskat, ked pridu s takymto niecim )... ludia su rozhorceni, vykrikuju vyhrazaju sa.. no co uz, to je ich jedina obrana... niektori si za 3 Eurá nechajú aj kolená vŕtať. Svoju chybu si nepripustia a nepochopia, prečo to podnikateľ nemôže za nich znášať.
    Ja som teda veľmi ľudská v reklamáciách, ale keď vidím ako niektorí bezcitne vidierajú obchodníka, vymýšľajú, zneužívajú, tak dosť.. mám hneď nervy v kýbli ))))
    A inak k testovanie: U nás je toto bežné, že vyžaduje zákazník test, lebo "niekto mu povedal", keď poviem, v poriadku, pošleme to na test, dajte nám pekne písomnú žiadosť, ale v prípade, že u nás nie je pochybenie, je to v poriadku, tento test v hodnote 300EUR prefakturujeme na jeho náklady. V tom momente je klud (a máme to aj v podmienkach, ze v prípade testovania na žiadosť zákazníka je to takto ).
      zbaliť

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.