Zavrieť

Porady

Vymena tovaru

Ahojte. V piatok sme si kupili fotopascu v kamennej predajni. Zapli sme ju, urobili nastavenia, odskusali (fungovala). Umiestnili sme ju na miesto, spustili a ked sme prisli na druhy den tak nefungovala. Nezachytila ani jeden zaber (pritom aspon jeden musi urobit ked ju pridete vypnut). Ide zapnut ale nic viac nefunguje ani do ponuky menu nas neprepne. Ide evidentne o softverovu chybu uz od vyroby. Ked pridem v pondelok do predajne tak mozem trvat na tom aby mi vymenili kus za kus aj ked to oni budu chciet riesit ako klasicku 30 dnovu reklamaciu? Vopred dakujem za info
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    Zákon o ochrane spotrebiteľa
    § 18

    (4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.



    22) § 622 a 623 Občianskeho zákonníka.


    § 622

    (1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

    (2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

    (3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

    ivka70 je teraz online ivka70

    ivka70
    Nemôžeš na tom trvať. Môžu ti to vymeniť hneď, ale môžu postupovať klasickou reklamáciou, na ktorej vybavenie majú 30 dni.
    Nie každý obchodník dokáže okamžite rozpoznať, ze ide o neopraviteľná chybu a ze môže ponúknuť výmenu tovaru.
    kopretinka 11.10.14 19:51 priradil do Porady

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.