Zavrieť

Porady

Spravca nevybavil reklamacie - co dalej?

Zdravim,

mam takuto situaciu: minuly rok v juni som podal reklamaciu vyuctovania tepla. Spravca dlho nereagoval, ani na urgencie ze sa blizi koniec lehoty, naco som podal podnet na SOI. Od spravcu v auguste dosiel excel sheet s "opravou" - nic viac, ziadne opravene vyuctovanie, ziadne vybavenie reklamacie, nic.
Nakolko aj tato oprava trpela (podla mojho nazoru) vaznymi chybami, podal som zaciatkom septembra opatovnu reklamaciu, vymenili sme si v septembri par mailov, a zase dlho nic. V januari (!!!) mi konatel poslal mail zhruba znenia: nasiel som znalca, co by sa k reklamacii vedel vyjadri, bude vas to stat 500 EUR bez DPH. Odpovedal som samozrejme v style, ze odkedy ma znasat naklady odborneho posudenia spotrebitel, naco uz spravca nereagoval. Neskor sme spolu koli inej veci telefonovali, a do telefonu mi konatel povedal, ze sa mojimi reklamaciami nehodla zaoberat, nakolko som podal podnet na SOI (!).
Tento rok sa situacia zopakovala, vyuctovanie ma tie iste chyby, reklamaciu som poslal s tym, ze vyuctovanie koli vaznym chybam neuznamav, lehota uplynula bez akejkolvek reakcie.

Aky dalsi postup mi navrhujete? Predpokladam sudnu dohru, otazka znie, co presne zalovat? Splnenie povinnosti vybavit reklamaciu+moralnu satisfakciu? Alebo napadnut rovno vyuctovanie, co by som ale ja musel najskor znalecky dokazovat?

Vdaka za rady
3 komentárov     zbaliť
Pakrako To je právna rada a nepatrí do rubriky EXCEL
jsf Pardon, tie dodatocne rubriky mi pridala porada sama, a neviem ich zmazat
Chobot Už som to upravil.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Tak ako v inom obchodnoprávnom vzťahu, i v tomto prípade platia pre teba - ako klienta, zákazníka - tie isté zákony, ako pre ostatných spotrebiteľov.
    Nakoľko správca nesprávne vyúčtoval (SOI nekontroluje správnosť), na reklamáciu v stanovenej lehote nereagoval (toto už SOI kontroluje), podaj opätovný podnet na SOI na prešetrenie postupu správcu pri vybavovaní reklamácie, resp. na nereagovanie na reklamáciu = rovná sa to i odmietnutiu reklamácie.
    http://www.zakonypreludi.sk/zz/2007-250 §18.
    Pretože správca si neplní svoje povinnosti podľa http://www.zakonypreludi.sk/zz/1993-182
    §8 ods.3 ; §8a ods.3, ods.4; §8b ods.2 (podmienky)
    môžeš ako vlastník bytu podľa §11a zvolať schôdzu a správcu odvolať/odstúpiť od zmluvy o správe bytov a nebytových priestorov.
    Naposledy upravil misoft : 22.07.15 at 10:05
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    jsf Ano, o SOI viem, ale SOI maximalne da pokutu ale stale nic nevyriesi. Btw, ten druhy odkaz sa nejak skratil, kam to smerovalo?
    misoft Opravené.... moja chyba....
    jsf Ok, ja viem presne, kde spravca pochybil, organ dozoru do toho zatiahnut mozem, ale ten nema pravomoc vyriesit spor (urazeneho konatela ) ako taky, to moze iba sud. Preto ma zaujima, aka je najvhodnejsia forma dovolania sa prav na sude.
    misoft Nuž - ak ťa "ošmekol" nesprávnym vyúčtovaním - existuje niečo takéto - porušenie povinností pri správe cudzieho majetku http://ficek.sk/pravna-poradna/porus...eho-majetku-11, nezákonné obohatenie..... je toho dosť, čo by sa našlo....
      zbaliť
    Chobot 22.07.15 06:40 odstránil(a) z Porady

    Spravca nevybavil reklamacie - co dalej?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.