Zavrieť

Porady

Odvody do zdravotnej poisťovne - podnikateľ/vysokoškolák.

Mám otázku ohľadne odvodov na zdravotné poistenie. Prišiel mi vysoký nedoplatok aj vzhľadom k tomu, že som študent na vysokej a popri tom podnikám. Neviem ako je to teraz či mi platí poistenie štát keďže som ešte aj študent. No v zdravotnej poisťovni mi povedali, že keď môj príjem za rok presiahne určitú hranicu, ktorá je pre tento rok neviem presne koľko, tak na základe toho sa mi vypočíta táto suma / nedoplatok, ktorí musím zaplatiť aj napriek tomu, že som študent. Je to pravda? A čo k ďalšiemu roku? Budem musieť normálne platiť teraz zdravotné poistenie aj keď budem chodiť ešte do školy.

ďakujem za odpoveď.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Pre žiadneho poistenca štátu, ktorý vykázal zisk z podnikania - teda ani pre teba ako študenta vysokej školy, neplatí žiadna hranica, z ktorej sa pri príjmoch z podnikania neplatí zdr.poistenie.

    Keďže si si ako poistenec štátu určil vymeriavací základ nula a preddavky na ZP neplatil, nedoplatok musíš uhradiť do 45 dní od nadobudnutia právoplatnosti RZZP.

    Vzorec pre kontrolu správnosti výpočtu :
    Základ dane z podnikania + zaplatené poistné (v tvojom prípade 0)/1,6*14 %
    Naposledy upravil veronikasad : 06.08.15 at 16:06