Podla mna, mal dodavatel uznat svoju chybu a zriadit napravu na vlastne trovy.
Vacsina ludi kupujucich prsten nepozna svoju velkost,ani si ju nema doma ako zmerat,nakolko "meracom" na cislo prsta disponuju iba zlatnictva, bezne ich nikto nema doma...
Takze je na predajcovi,aby odmeral spravne,ked berie objednavku. Ak urobi chybu zapisom aj do objednavky,tak je to jednoznacne jeho chyba.
To je ako keby krajcirka usila saty o 3 cisla vacsie a branila sa tzm, ze zakaznik ma poznat svoje miery!
Ja by som trvala na vyrobe novych obrucok,alebo na vrateni zalohy /ak ste nejaku platili/. Keby sa velkost zmenila napr. o 1 cislo, este by sa dalo polemizovat o tom, ze zakaznik behom par dni pribral nejake tie kilecka.Ale tri cisla, to uz je jasny omyl
Zlatník pri objednávke prsteňa musí odmerať priemer prsteníka, pričom musí brať ohľad i na tvar prsta (kĺby na prstoch) - na to používa zlatnícku mierku - sada krúžkov rôzneho vnútorného priemeru, na ktorých je uvedená veľkosť v číslach/ priemer.
Dobrý a renomovalý zlatník by so zmenšením prsteňa nemal mať problém - vyreže kus z obrúčky, nahriatím vytvaruje do požadovanéhu priemeru a konce zataví, resp. zaleje trochou zlata z odrezaného kusu. Pokiaľ to vie urobiť, ani nezbadáš, kde to bolo upravované. Samozrejme - zlato, čo zostane, vykúpi ako zlomkové zlato (teda o niečo nižšia cena, ako je cena jemu dodávaného zlata).
Pokiaľ teda nesprávne bolo zamerané, je to tovar, ako každý iný a taktiež i na zlatníkov platí reklamačný poriadok a Zákon o ochrane spotrebiteľa. Inak sa vystavuje postihu, pokiaľ sa o to bude zaoberať SOI (mimochodom - už má posílené právomoci a môže udeľovať dosť vysoké pokuty).
P.S. Pokiaľ by niekto spochybňoval moje tvrdenie - mám syna vyučeného zlatníka (i keď nepracuje v tomto obore).