Zavrieť

Porady

Ako postupovať v prípade reklamácie, kde mi predajca tvrdí, že na súčiastky je záruka pol roka?

Reklamovaný bol kozmetický prístroj, ktorý je tvorený z dvoch súčastí, niečo ako počítač a myš. Na základnú jednotku je napojený kábel a na konci má zariadenie, ktorým skenuje tvár. Jeden bez druhého je nanič, fungujú len spolu. V tom stacionárnom prístroji je nejaká opraviteľná chyba a aj pripojiteľná časť je v poruche. Predajca tvrdí, že na tú pripojiteľnú časť je záruka len 6 mesiacov. Predajca je dosť nepríjemný, akoby sa ho to netýkalo a akoby sme ho obťažovali. Prvá reklamácia bola podaná ešte 16.2.2016, doteraz žiadna písomná odpoveď, len ústne stále to isté, nech si kúpime novú pripojiteľnú časť. Po tom, čo konateľ včera narobil kriky, predajca zapožičal nový prístroj komplet na dobu opravy. Ale o reklamácii zas nič a stále tvrdí, že tá pripojiteľná časť sa ho netýka.
Prosím vás, je možné, aby niečo v takomto prípade malo záruku len 6 mesiacov?
Jedná sa o nový tovar a je to kupované ako celok, aj na faktúre je to tak. A nemal povinnosť predajca aj tak poskytnúť stanovisko do 30 dní?
Lebo ja to tak vidím, že on opraví tú základnú jednotku a tým skončí a bude pýtať nazad zapožičaný prístroj a celý kolotoč znovu.
Ďakujem za každý nároz a radu
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Ak zákazník nakupuje tovar na firmu (uvedie firemné údaje – IČO alebo DIČ), v tom prípade sa takýto vzťah neriadi občianskym zákonníkom, ale obchodným zákonníkom.

    V prípade predaja firemnému zákazníkovi si predajca určuje záručnú dobu, ktorá sa v tomto prípade nazýva “záruka za akosť”. Dĺžku tejto záruky určíte napríklad v záručnom liste.

    Pri predaji tovaru podnikateľom sa zvykne skracovať záručná doba napríklad na jeden rok – predpokladá sa, že podnikateľ bude tovar používať na profesionálne účely a v porovnaní s bežným spotrebiteľom bude tovar pri používaní viac namáhaný alebo opotrebovaný.

    Skrátenie záručnej doby pre firemných zákazníkov musíte uviesť v obchodných podmienkach alebo v záručnom liste, v opačnom prípade bude platiť aj pre firemného zákazníka štandardná doba uvedená v obchodných podmienkach (teda 24 mesiacov).
    http://www.uspesne-podnikanie.sk/aka...-doba-na-tovar

    Mate tych 6 mesiacov skratenu zaruku v zmluve ci v obchodnych podmienkach?
    Naposledy upravil ivka70 : 15.04.16 at 08:46
    IvetaH V záručnom liste má uvedené, že na prístroj je záruka 2 roky a na súčiastky len 6 mesiacov. Čo je súčiastka, nie je v záručnom liste definované. Keby tam bolo napísané, že príslušenstvo alebo súčasti - to by som aj brala, ale aj tak, bez toho prídavku sa nedá používať ani jedno ani druhé. Je to ako ultrazvuk, tiež je k ničomu bez tej šnúry s kamerou.
    IvetaH Pochopila som to tak, že tú záruku zmeniť môže, ale nevyjadril sa do 30 dní písomne, tak môžem odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátenie peňazí. Lenže neviem čo s tým zapožičaným prístrojom? Asi si ho len tak nechať nemôžeme, že ako kompenzáciu a nech sa oni domáhajú svojho práva?
    kopretinka 15.04.16 13:24 odstránil(a) z Porady

    Ako postupovať v prípade reklamácie, kde mi predajca tvrdí, že na súčiastky je záruka pol roka?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.