No z môjho pohľadu vzniká v r. 2016, z dôvodu zmeny v §23a ods. 7 mierny rozpor.
Ak UJ odovzdala v termíne na podanie DP neschválenú UZ
§23a nás stanovuje dokonca až dve "rozne lehoty"(podľa mňa)
§23a ods. 4 ZoU
Ak účtovná jednotka nemá schválenú účtovnú závierku v lehote podľa odseku 3, ukladá neschválenú účtovnú závierku a oznámenie o dátume schválenia účtovnej závierky ukladá do registra dodatočne, najneskôr do piatich pracovných dní od jej schválenia. Vzor oznámenia o dátume schválenia účtovnej závierky ustanoví ministerstvo opatrením. Opatrenie vyhlasuje ministerstvo oznámením o jeho vydaní v Zbierke zákonov Slovenskej republiky.
ale §23a ods. 7 ZoU (účinný od 1.1.2016)
7)Schválenú účtovnú závierku alebo oznámenie o dátume schválenia účtovnej závierky musí účtovná jednotka uložiť v registri najneskôr do jedného roka od skončenia účtovného obdobia, za ktoré sa účtovná závierka zostavuje.
Vycitované ustanovenie obchodného zákonníka od avalik však nenariaďuje žiaden termín, do ktorého je valné zhromaždenie povinné schváliť UZ, takže ak UZ nebude nikdy schválená, pretože sa na jej schválení VZ nedohodlo, valné zhromaždenie neporušilo ustanovenie obchodného zakonníka, no na druhej strane ustanovenia zákona o účtovníctve áno...
čiže zákon o účtovníctve v podstate prikazuje VZ schváliť UZ do 1 roka od skončenia účtovného obdobia, inak dochádza k porušeniu §23a ods. 7
takto si to vysvetľujem ja