Zavrieť

Porady

Reklamácia oblečenia - bundy. Ďalšie možnosti?

Dobrý deň,

chcem sa opýtať ako postupovať v prípade, že mi nebola uznaná reklamácia. Dával som reklamovať vadu kapucne, kedy z vnútornej strany bol pozaťahovaný materiál, ktorý som si všimol až po 2 týždňoch nosenia. Materiál je zjavne zatiahnutý od výroby, od stroja (viď foto) pretože niečo také som nemohol spôsobiť bežným nosením a už vôbec nie na kapucni. Následne pre pracovné povinnosti som nebol schopný ihneď dať reklamovať budnu, tak som ju odložil a až po mesiaci od kúpy (2 tyždne od kontaktovania predajcu ohľadom postupu reklamácie) dal reklamovať. Bunda stála niečo okolo 100 eur, takže by sa malo jednať o kvalitnú bundu (zn. Horsefeathers)

Reklamácia mi nebola uznaná z dôvodu mechanického poškodenia (čo je jasné, pretože materiál je pozaťahovaný), lenže nie je zatiahnutý odo mňa, čo je aj vidno na fotkach.

Chcel by som sa informovať, či sa mi oplatí vôbec dávať vypracovať znalecký posudok pri takomto poškodení bundy/materiálu a ak áno, či by ste mi neodporúčili znalca z okolia PO/KE a koľko by to asi stálo.

Ďakujem za odpovede.

EDIT : Priložil som vyjadrenie zo servisu, s ktorým rozhodne nesúhlasím. Bunda mala 2 týždne a je to dokonca športová bunda, takže zmen vplyvom používania sú vylúčené a aj opotrebovaním, zanedbanou udržbou a zámenou v účelovom použiti (bežné nosenie športovej snowboardovej bundy nepovažujem za zámenu účelového použitia), taktiež neodborný zásah je vylúčený (veď ak by som chcel, tak by som ju kľudne mohol do 14 dni vrátit podľa zákona, presne v tom istom čase som upozorňoval predajcu na reklamáciu) a taktiež nesúhlasím s tým, že v čase predaja sa to ne výrobku nenachádzalo, pretože bunda mi prišla zapečatená v sáčku od výrobcu, nebola tým pádom nijako rozbalená a kontrolovaná pred predajom. Jedine čo súhlasím, tak je to, že to poškodenie vzniklo mechanicky, ale nie mnou, je zjavné, že je to urobené nejakým strojom, najskôr pri výrobe, zlom spracovaní materiálov.
Naposledy upravil tomassa : 09.02.17 at 18:51
IMG_0897.jpg  
IMG_1609.jpg  
Screenshot at feb 09 11-52-24.png  
Screenshot at feb 09 11-52-52.png  
Screenshot at feb 09 11-53-13.png  

IMG_5929.jpg  
1/1
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Myslim si, ze asi tazko dokazes, ze si bundu neposkodil sam. Mozno by pomohlo navstivit predajnu a pozriet ostatne bundy,ci nemaju rovnaku vadu...

    Ak sa zavada prejavi do pol roka od kupy,zavada sa povazuje za vyrobnu vadu.Takze predajca moze reklamaciu odmietnut iba s vyjadrenim znal.posudku.Bol ti predlozeny k nahliadnutiu? Ak nie, vyziadaj si ho
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    dmc nie pol roka ale 12 mesiacov

    Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením

    http://www.akmv.sk/2014/12/11/ako-po...amacii-tovaru/
    tomassa Predajca to posielal vyrobcovi a od neho prišla takáto odpoveď. To zatiahnutie je na viacerých miestach a vyzerá to byť zatiahnuté strojom. Na 3. fotke je vidno jedno z poškodení v strede, pri bežnom používaní ani nemožno takto zatiahnúť bundu. Pochybujem, že ostatné bundy majú takúto vadu a bundu som objednával cez internet. Neexistuje žiadna možnosť ako to vyriešiť? Pretože vyše 100e bunda by mala byť kvalitnejšia. Nedá sa to riešiť ako chyba materiálu?
    dmc zle som si precital.-.....myslel som si ze vyrobca napisal ze je to zatiahnute strojom. Pokial vyrobca poslal taketo vyjadrenie tak s tym nespravis nic. Postup predajcu je v ramci zakona a mas moznost sa obratit na odborneho znalca sam.
    tomassa Vieš mi poradiť aj nejakého znalca? Hľadal som na textílie, ale mám problém nájsť, resp. čo mám konkrétne hľadať. Ďakujem
    arizona tu si najdes znalca aj v blizkosti bydliska http://jaspi.justice.gov.sk/jaspiw1/...lear=Y&cball=Y
      zbaliť

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    ktorý som si všimol až po 2 týždňoch nosenia.
    --------------------------------------------
    Keby bolo poškodenie vnútornej strany kapucne od výroby, tak si to určite všimneš už skôr. Myslím si, že poškodenie vzniklo nosením bundy a sťahovaním kapucne z hlavy ťahom, bez uvoľnenia zipsu, alebo oterom o vlasy. Nemal si ich ostrihané na krátko? Týmto bola podšívka namáhaná na ťah a jednotlivé vlákna materiálu sa porušili a takto sa to prejavilo. Určite to nie je poškodenie strojom pri výrobe, ako sa domnievaš.
    Mal som podobné poškodenie podšívky koženej bundy, ktoré som si všimol po nosení asi týždeň. Dokonca podšívka sťahovaním vlákien zdvihla spodný okraj bundy a bolo to viditeľné a nevzhľadné. Miesto poškodenia bolo zhodné s pútkom na opasok riflí, kde stykom s pútkom dochádzalo k rozvlákneniu podšívky, ale len na jednom mieste, pritom na nohaviciach som mal pútok na opasok viac.
    Na podšívke kapucne tvojej bundy:http://www.porada.sk/attachment.php?...3&d=1486637551 po zväčšení je viditeľný smer tkania podšívky v takmer 45 stupňov proti smeru poškodenia ťahom, tj. naprieč tkaniu sa niečo šúchalo, trelo a nebolo to strojom, ale vlasmi na hlave.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    buchač PRESNE a jednoznačne.

    Mierne by som bol aj zvedavý, že koľko má dotyčný rokov.
    Ale občianku už asi aj má...a oči tiež.
    Podľa mňa zavádza.

    ...a ide o snowboardovú bundu, tá sa bežne nenosí. Takže je potrebné vziať na zreteľ aj iné aspekty používania.
    tomassa gratulujem k takémuto zbytočnému komentu.
    snowboardová bunda je určená na svahy, takže by mala vydržať aj extrémnejšie podmienky a sám výrobca udáva : "Streetový vzhled spolu s parametry pořádné zimní bundy z ní dělají skvělý kompromis mezi městem a zasněženým kopcem."

    V čom vidíš zavádzanie?

    Bunda bola nosená normálne, kapucňa zbežne používaná, žiadne preťahovanie cez hlavu.

    A ku komentu vyššie, vlasy asi také niečo nedokážu, cena bundy je udávana výrobcom na 150e a vlasy by ju mali poškodiť? To by sa aj celá vyšívka bundy mala zatiahnúť, lebo čo ak si pod ňu oblečiem vlnený sveter?Podšívka je voľnejšia oproti povrchu kapucne, nie je tak napnutá, aby sa samovoľne pri nosení mohla takto zatiahnúť (nepravidelne a najmä v okolí spojov)

    A bundu som si kúpil na nosenie, nekontroloval som teda kapucňu, keď mi prišla, pochybujem, že to robí väčšina ľudí...
    tomassa kapucňu som mal ledva na hlave a myslím si, že keby to bolo preťahovaním cez hlavu, tak je to pozaťahované po okrajoch kapucne, kde by vznikalo napätie a nie v strede. celá podšívka je oproti vonkajšku kapucni oveľa voľnejšia...to by sa mala zatiahnúť aj vnútorná vyšívka na celej budne bežním nosením, keď už by toto mali dokázať vlasy :/. budna je ohodnotená výrobcom na 150e ( oficiána cena v čase predaja) a teda by mala byť už kvalitnejšia nato, aby ju vlasy dokázali takto "zmrzačiť"
      zbaliť

    Reklamácia oblečenia - bundy. Ďalšie možnosti?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.