Zavrieť

Porady

zmena náplne práce - prosíííím radu

Prajem pekný deň,

... potrebujem súrne poradiť, budem rada, ak sa niekto nájde, kto mi poradí ...

Potrebujem vedieť, čím musí byť odôvodnené prípadne opodstatnené prehodnotenie náplne práce, za akých podmienok na to zamestnávateľ má právo a ako musí postupovať (bližšia informácia - jedná sa o štátny prípadne verejný sektor)
Napríklad ak je zamestnanec prijatý ako referent zodpovedný za správu budov, môže mu v náplni práce pribudnúť aj niečo iné, čo sa netýka priamo správy budov?

Vopred veľmi pekne ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    Pri určovaní náplne práce je potrebné vychádzať z druhu práce, ktorý je dohodnutý v pracovnej zmluve.

    V prípade, ak je na rozšírenie náplne práce potrebná zmena druhu práce, je nevyhnutné vykonať to písomným dodatkom/zmenou pôvodnej pracovnej zmluvy a to na základe súhlasu oboch zmluvných strán. Toto platí v prípade pracovnoprávnych vzťahov, podľa ZP.

    dana
    Naposledy upravil dana9 : 14.09.06 at 10:17

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    Mata83

    Potrebujem vedieť, čím musí byť odôvodnené prípadne opodstatnené prehodnotenie náplne práce, za akých podmienok na to zamestnávateľ má právo a ako musí postupovať (bližšia informácia - jedná sa o štátny prípadne verejný sektor)
    Napríklad ak je zamestnanec prijatý ako referent zodpovedný za správu budov, môže mu v náplni práce pribudnúť aj niečo iné, čo sa netýka priamo správy budov?

    Vopred veľmi pekne ďakujem.
    Napíš pls, ktorý zákon sa na vás vzťahuje. Ide o štátnu službu, (služobný pomer, štátnozamestnanecký), prípade ide o výkon verejnej funkeci (ale to asi nie) V zásade platí, čo som uviedla v prvom príspevku, ale je tam ešte priestor na upresnenie.

    dana

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    V prípade, ak ide o situáciu, na ktorú sa vzťahuje zákon 312/2001, tak platí, že ZC bol vymenovaný na určité miesto, ktorému na základe systematizácie prislúcha určitá náplň. "Referent" znamená, že ide o pozíciu. Druhom práce sa rozumie skôr "opis štátnozamestnaneckého miesta", ktorý tvorí prílohu rozhodnutia o vymenovaní, prípadne opis činností.

    Podľa môjho názoru by k zmene mohlo dôjsť iba zmenou v systéme, ktorý k určitému miestu pripraďuje určité činnosti.

    Je ale pravda, že na rozdiel od pracovných pomerov podľa ZP tu neexistuje klasická pracovná zmluva vyžadujúca dohodu.


    dana

    zmena náplne práce - prosíííím radu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.