Zavrieť

Porady

Reklamácia

Poraďáci,
po 2-3 týždňoch nosenia a asi 4-5 praniach podľa pokynov,moje tričko zn. ADIDAS / 1200 sk/, zmenilo farbu na niektorých miestach, hlavne na chrbtovej časti.
Keď som to reklamoval, oznámili mi, že vada nastala zlým zaobchádzaním a nadmerným potením sa. Veď tričko je predsa nato aby sa nosilo a každý človek sa predsa potí. Ako mám postupovať ďalej, ak nechcem prísť o svoje peniaze a tričko je dúhované ???
Usporiadat
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

V zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa č.250/1007 Z.z. - § 18 odst.4
"Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch dp troch pracovných dní. Do tejto doby sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na odborné posúdenie."

Teda ihneď alebo do 3-och dní, je predávajúci povinný určiť - rozhodnúť či reklamáciu uzná alebo pošle na odborné posúdenie. A tu už platí tých 30 dní.

V prípade toho trička mal predávajúci vrátiť peniaze alebo ponúknuť nový tovar, lebo kupujúci aj tak nebude spokojný so "zaštopkanou dierou". Predávajúci má možnosť takýto výrobok predať ako poškodený so zľavou, na čo upozorní kupujúceho, a v tom prípade už kupujúci túto vadu nemôže reklamovať. V takomto prípade by bol aj prvý aj druhý kupujúci spokojný.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Gabi03 Pozri príspevok
Nie je tá lehota náhodou zmenená na 3-dňovú?
Gabi za tie 3 dni nie je možné konať v prípade opraviteľnej chyby - napr. rozpáraný švík, pri technických veciach - nefunkčné tlačidlo atď..
V takomto prípade by to bolo nespravodlivé voči obchodníkovi alebo dodávateľovi, aby znášali náklady - teda by sa im hromadil používaný tovar, ktorý nemá chybu po odstránení závady, lebo tá bola odstrániteľná a bola aj odstránená a v mysle zákona je to možné.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Teraz Vám opíšem jednu moju skúsenosť:
Mala som reklamáciu ešte podľa predchádzajúceho zákona som ju riešila, a to tak, že som ju zamietla. Boli to chlapčenské nohavice 100% bavlny z hnedej tkaniny FADE OUT farbenej pigmentami, ktorá má zpierateľný efekt. Zákazníčka ich reklamovala skoro po 7-mich mesiacoch, na spodku roztrhané, zošlapané, na stehnách medzi nohami už bolo vidieť, že tá látka je už zoslabená, začali sa robiť diery - teda obnosené na 85-90% a vtedy reklamovala púšťanie farby. To jej nevadilo celý polrok, ale až ku koncu školského roku a dúfala, že dostane na začiatok školského roku nové. Zákazníčka po ďalšom polroku si spomenula na tie nohavice a poslala ich na skúšobňu už podľa teraz platného zákona.
Výsledok skúšky: reklamácia je opodstatnená.
Znova už aj s výsledkom ich reklamovala v predajni, tá u mňa a výsledok - zaplatila som. Ale konzultovala som ten prípad aj so skúšobňou, pracovníčky, ktoré tú skúšku robili samé priznali, že sa "zhrozili čo im došlo", ale uznali.

Podľa mojich skúseností predávajúci vôbec nepoznajú zákon, nepoznajú svoje povinnosti voči zákazníkom, reklamácie automaticky presúvajú na dodávateľa a ani sa nesnažia časovo to urýchliť, niekedy ja mám 4-5 dní na riešenie.
0 0
Katabaticky Katabaticky

Katabaticky je offline (nepripojený) Katabaticky

Mas moj obdiv za takyto pocin

bola v prave sice neskutocne nechutne umelo vytvorena situacia z jej strany ale bola v prave
ale podobne veci zasa robia predajcovia zakaznikom tak sa musela ustalit rovnovaha vo vesmire


No a k SOI ja som nepisal ze SOI vybavi reklamaciu ale moze do nej nepriamo zasahovat pri kontrole dodrzovania plnenia zakonom danych casovych lehot a aj to velmi cloveku pomoze

Inak plati alebo neplati :

Predavajuci ma 3 dni na vyjadrenie sa k reklamacii o uznati, neuznati alebo poslani do skusobne nezavislej.

V pripadne zaslania tovaru do skusobne ma na tuto skusku cas 14 dni.

A az po tychto 14 dnoch zacina bezat reklamacna lehota 30 dni.

Je to tak alebo sa mylim?
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Predávajúci podľa zákona vôbec nemá právo reklamáciu neuznať, v tom je ten problém, môže jedine uznať alebo zaslať na skúšobňu a nič iné. Myslím si, že je to veľmi malé právo rozhodovania hlavne v takých prípadoch, keď ide očividne o špekuláciu zo strany zákazníka. Napr. tehotenské oblečenie reklamuje zákazníčka o 5-6 mesiacov od zakúpenia, alebo dupačky po 3-och mesiacoch, že vypadli cvočky ??? a takéto zákazníčky nechcú rovnaký výrobok, ale namiesto tehotenských už chce kojenecký tovar, namiesto dupačiek už chce oblečenie na 1 rok...
Bohužial skúšobňa tie výkony spravidla robí cca za dvojnásobok ceny tovaru, takže odstupom času od platnosti zákona vidím, že je zo strany predávajúceho vždy lepšie nejako sa s tým zákazníkom dohodnúť buď na zľave alebo naozaj reklamáciu uznať. Ale tu zase nastáva ten problém, že u nás takéto "dobré" skúsenosti zákazníkov sa šíria rýchlejšie ako chrípka, hneď máte do týždňa aj zo 5 reklamácií - a robíte zadarmo.

S tou SOI, ja som len napísala ako je, občas sú tu názory, že SOI to vybaví, nie oni nastupujú až po doriešení reklamácie na kontrolu, ak niekto im dá podnet.

Čo sa týka doby - reklamácia sa musí vybaviť ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní. (pozn.nikde som sa nedozvedela čo sú to zložitejšie prípady?)
Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na posúdenie chyby, avšak vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po tejto dobe sa už považuje reklamácia za opodstatnenú, ako keby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Kedy je reklamácia vybavená?

Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania a to:
odovzdaním
- opraveného výrobku
- výmenou výrobku
- vrátením kúpnej ceny výrobku
- vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku
- písomnou výzvou na prevzatia plnenia
- jej odôvodnené zamietnutnutie.

Aj tu je vidieť, že prvé štyri body sú v v prospech zákazníka a len posledný je na strane predávajúceho, ale to ho stojí nemalé finanačné výdavky na skúšobňu, vlastne aj v tom poslednom predávajúci stráca.
0 0
Luboš 7 Luboš 7

Luboš 7 je offline (nepripojený) Luboš 7

Preštuduj si zákon č. 250/2007 Z.z. § 14 a nedaj sa odradiť!!!
0 0
slavkasig slavkasig

slavkasig je offline (nepripojený) slavkasig

Moj príspevok nemá s oblečením nič spoločné ,ale zato s reklamáciou ano. Včera mi volala mama v júli 2007 si kúpila bateriu do mobilu nevolá vela len mne asi 15-20min denne a bateria nevidrží ani 24 hod. musí ju nabíjať každý deň. Po mojom naliehaní ju bola včera reklamovať odpísali ju tým že na batérie je záruka len 6 mesiacov aj keď na obale je napísané ZARUKA 24 MESIACOV.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Do ri... tak ja mám tričko od tej istej firmi už niekoľko rokov nosím ho už síce len na stavbu , je trochu aj vyblednuté ale určite na ňom nie sú žiadne mapy a fľaky.
Mal som podobný problém s obuvou NIKÉ raz sa to namočilo a bolo po nike .Odvtedy tento predražený brak nenakupujem.Ak môžem poradákom poradiť tak vynikajúca kvalita za perfektnú cenu sa dá kúpiť v Poľsku v LODŽI ( je to pekelne daleko 12 hod autom) chodil som tam s kamaratom nakupovať do predajne , zákazníci si kvalitu nevedeli vynachváliť.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Kľudne zavolaj na SOI, a spýtaj sa. Ale skôr by bolo od predajcu kvalifikovanejšie riešenie to, že asi máte slabý signál a ten telefon stále hľadá s tým sa to môže aj častejšie vybiť a nie to, čo Vám povedali.Po šiestich mesiacoch by ste mali Vy dokázať, že nemajú pravdu, ale to Vás môže stáť viac ako nová bateria.

Čo sa týka starších ľudí, aj naša mama necháva na nabíjačke telefon celý deň a s tým aj ona odpísala bateriu, ale ťažko sa jej to vysvetluje.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Chodím tiež do Poľska a keď si tam chodil, tak si mohol zaregistrovať, že už veľmi veľa obchodníkov zo Slovenska a nielen zo severu, nakupuje do svojich predajní tovar v Poľsku.
Lenže, sú ľudia, ktorí len "značkové" veci chcú mať a pritom ten polský je kvalitný, pekný a aj cenovo výhodnejší. To je ako so slovenskými výrobkami, ale kdo chce značku, toho nepresvedčíš.
0 0
profi profi

profi je offline (nepripojený) profi

Prosim Vás o radu....dnes bol brat reklamovať "naradie" zakupene 3/2007, medzitým uz bolo 2x reklamovane, cize teraz uz aj oni pristupili k vrateniu penazi, ale nastal problem, ze nevieme najst original doklad, len kopiu, pri ktorej su prilozene aj reklamacne protokoly z predoslych reklamacii. chcem sa opytat ci musi mat naozaj originalny doklad o zaplateni....ved reklamaciu nemusim riesit osobne,ale napr.postou, na blocku je viac poloziek a ked im poslem original, tak tiez nemam istotu, ze mi ho aj vratia, takze i postou by som poslala tiez len kopiu...tak neviem ci vyuzivaju to, ze tam clovek ide osobne, alebo maju na to pravo....my v praci poskytujeme tiez zarucny servis a nepotrebujeme original, aj firma, ktora preplaca zarucne opravy si to nevyzaduje....mame nejaku sancu uspiet aj s kopiou?
0 0
profi profi

profi je offline (nepripojený) profi

neviete mi nikto poradiť? prosííím
0 0
Vianocka Vianocka

Vianocka je offline (nepripojený) Vianocka

veselá kopa
Tiež sa pripájam so svojou skúsenosťou.
V AUPARKU som pred necelým rokom navštívila značkovú predajňu drahých rámov na okuliare, plesla som sa po vačku a kúpila rám na diopritrické okuliare za 9 990,- Sk (značka Yves Saint Laurent). Asi po mesiaci som cupitala do predajne s tým, že sa mi rám uvoľnil. Myslela som, že je to vada zrelá na reklamáciu, ale milá predavačka mi rám dotiahla a vraj sa môžem zastaviť kedykoľvek. Tak som sa teda kedykoľvek zastavovala a rám dávala doťahovať odborníkmi priamo z predajne, aby som sama náhodou niečo nepokazila. Neprešiel rok, až som jedno ráno vyberala okuliare z púzdra a na moje veľké prekvapenie ostalo sklo v púzdre, rám prestal byť rámom a ja som ostala prislepnuto žasnúť, ako sa to len mohlo stať. Veď som si chránila moje druhé oči, ako oči v hlave. Neostávalo iné, len ísť reklamovať. A keďže píšem v tejto téme, iste viete, ako som dopadla - pôsobením skrutných síl došlo k neopraviteľnej chybe - znel rozsudok v odbornom posudku. Ostala som potešená nad týmto verdiktom, veď, ako som sa naivne domnievala, hral v môj prospech. Skrutné sily predsa vyvíjali odborníčky v predajni, takže nič nebráni tomu, aby sa mi ospravedlnili a vrátili peniaze alebo vymenili rám za nový. No tudle nudle. Ako aj vy ostatní, ostala som bez okuliarov, bez peňazí, dožila som sa arogantého prístupu majiteľa, ku ktorému som sa obtiažne dopátrala. Navyše, oznámenie o výsledku som sa dozvedela po vyše 30-tich dňoch, nakoľko moje meno na obálke bolo skomolené.
Takže ťažké obdobie daňových priznaní bolo ešte sťažené tým, že som sliepňala so starými okuliarmi.
No som rozhodnutá, pokračovať v riešení tohoto problému podaním podnetu na ŠOI-ku. Som zvedavá, ako dopadnem.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

SOI len preveruje reklamačné konanie, nie je oprávnená vstupovať do reklamačného konania, posudzovať tovar ani rozhodovať o opodstatnenosti reklamácie. Ich hlavnou činnosťou je dozor v ochrane spotrebiteľa a mnohí spotrebitelia sa mylne domnievajú, že SOI za nich vybaví reklamáciu, resp. vo Vašom prípade zabezpečí vrátenie peňazí. To nie.
Vy ak ste nepochodili a nič nevyriešili k Vašej spokojnosti v uvedenej predajni, teda nemáte funkčné okuliare ani peniaze, nič iné Vám neostáva len sa obrátiť na súd a v občianskoprávnom konaní žiadať o náhradu škody. Môžno, že bude stačiť ak toto Vaše konanie oznámite predajcovi aj s fotokópiou podania na súd. Pokiaľ predajca nechce nežiadanú reklamu a zbytočné výdavky naviac a pochopí, že prehrá súd vybaví Vašu reklamáciu aj bez súdu a k Vašej spokojnosti. Rozhodne by som brala len peniaze, nech sa nemusí tento kolotoč zopakovať.
0 0
lover lover

lover je offline (nepripojený) lover

Ahojte,

Mame podobnu skusenost ako Miso T. z prveho prispevku:
V maji sme zakupili tricko Reebok za 1200 korun(fialovej farby). Po dvoch tyzdnoch bezneho nosenia(nie extremneho sportu, i ked sa jedna o sportove tricko a znacku) a po prvom spoteni tricko uplne stratilo farbu v oblasti chrbta, krku a celkovo farba znacne vybledla = je nenositelne. Nakolko v reklamacnom poriadku predajcu je zaznacene, ze pri reklamacii preberaju iba cisty odev, tak som tricko namocil do studenej vody s avivazou(ziadny agresivny prasok) a nasledne ho dal na reklamaciu, kde sluzbukonajuci predavac suhlasil, ze to nie je normalne a tricko nam urcite vymenia... Cakali sme mesiac a vcera sme isli s nadejou, ze tricko nam vymenia.
Bohuzial, opak je pravdou a spat sme dostali to iste nepouzitelne tricko i so sudnoznaleckym posudkom, kde bolo vyjadrene, ze "tricko je bezne opotrebovane vzhladom na dobu uzivania". Skoro som vyskocil z koze, pretoze tricko bolo nosene dva tyzdne, raz prane(iba pre ucely reklamacie). Naco mame potom 2 rocnu zarucnu dobu, ked sa veci, ktore predavaju nasi predajcovia opotrebuju za dva tyzdne???

Dnes sme volali na SOI, kde nam povedali, ze kedze mame sudnoznalecky posudok, tak uz s tym nic neurobime a dalej nemame sancu! Je to mozne, ze sa spotrebitel nemoze branit, ked ma pravdu?? Na sud to nechceme davat, takze asi sme v slepej ulicke... Niektore vyjadrenia "sudneho znalca" si protirecia, co tiez nepridava na doveryhodnosti posudku, takze takto krasne jednoducho a legalne nas "okradli" predajom tricka, ktoreho kvalita sa nevyrovna ani cinskym plagiatom... Co by ste poradili??? Dakujem!!!
0 0
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
nechápem, bol to naozaj súdnoznalecký posudok? alebo iba posudok od výrobcu, dovozcu alebo predajne?....
aká je tam pečiatka toho kto vydával posudok?
0 0
iriska iriska

iriska je offline (nepripojený) iriska

pochybujem, že by to bol posudok súdneho znalca (zvyčajne by bol drahší ako to tričko)
0 0
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
iriska Pozri príspevok
pochybujem, že by to bol posudok súdneho znalca (zvyčajne by bol drahší ako to tričko)

veď práve nezdá sa mi to...
0 0
lover lover

lover je offline (nepripojený) lover

Aj ja si myslim a aj mi to tak pripada, ako predtlacena verzia sudnoznaleckeho posudku... Bola tam gulata peciatka, co tam bolo presne napisem poobede, ked to budem mat v rukach...

Tiez si myslim, ze posudok je omnoho drahsi ako cele tricko. Vyroba je sustredena v Turecku, cize predajca lacno nakupuje draho preda a tym si asi privyraba na sudnoznalecke posudky...

Ako som spominal, samotny posudok si protireci, pretoze vyjadrenie je, ze jeho stav zodpoveda dobe pouzivania, ale v dalsom bode je, ze pravdepodobne neboli dodrzane pokyny pri prani a tricko bolo susene na slnku(toto bolo dokonca podciarknute). Neviem, ci maju pocit, ze som teraz zliezol zo stromu a jedine osatenie bol figovy list a teda neviem prat, ale v tomto pripade som pre istou vynechal aj prasok na pranie, aby nahodou nezanechal skvrny, co by im dalo podnet mi to vratit...

Velmi zvlastne je, ze namiesto vratenia reklamacie sa ihned vyzbrojili spominanym posudkom, akoby uz boli na toto pripraveni... BTW, sudnoznalecky posudok obsahoval 15 stran, ale nam dali iba 3 prefotene...

V mylnej domnienke, ze poradi SOI sme ich kontaktovali, ale pristup bol podobny tomu v predajni, ze co chceme, ked nam dali posudok, ze nebolo ich povinostou nam dat ani tie tri strany a proste uz je to pase... Ked sme spomenuli, ze to tricko je vazne nepouzitejne vinou materialu, ale reakcia bola: "To tvrdite Vy" a howk...

Skusali sme Zdruzenie slovenskych spotrebitelov a ti boli ochotnejsi. Poradili spisat reklamaciu este raz(mailom) a dat ich do kopie, bojim sa, ze to tak ci onak nepomoze... Nejde uz ani tak o tricko ale o princip...

Zrusme zarucnu dobu, ved je to len fraska, ktora zbytocne zatazuje spotrebitela... Viac prevozi na aute pri vybavovackach, nez je hodnota reklamovanych veci... Ale princip je princip...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať