Zavrieť

Porady

Vrátenie tovaru

Ahojte, prosím urýchlene poradiť. Zákazník si u mňa zakúpil tovar, ktorý som poslala na dobierku. Túto si prevzal 10.10. a dnes mi napísal, či niečo z toho môže vrátiť, lebo s tým nie je spokojný. Vrátiť tovar predsa môže do 7 dní a táto doba už uplynula, nie? Alebo tým mailom v lehote 7 dní ešte neuplynula a mám mu to vziať späť? Mňa z takýchto ľudí asi porazí. Však to mohol vrátiť aj skôr nie? To si aj ja môžem kúpiť časopis, prečítať si ho a vrátiť, alebo ako to mám chápať? Budem mať problém ak mu napíšem, že mi to neposlal do 7 dní tak mu to nevezmem späť?
Usporiadat
Téma je uzavretá.
blavaciko blavaciko

blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

tvoja citacia zo zakona sa tyka podomoveho predaja, nie e-shopov
e-shopmi sa zaobera tretia cast - zasielkovy predaj, o informacnych poistovniach hovori § 10, ods. 1,
"Pri zásielkovom predaji je predávajúci povinný pred uzavretím zmluvy na diaľku súčasne s ponukou tovaru
alebo služby spotrebiteľovi oznámiť ...

f) poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy"

To znamena, ze poucenie o moznosti odstupenia od zmluvy (vratenia tovaru) moze byt sucastou VOP v pripade, ak podmienkou zaslania objednavky je potvrdenie, ze spotrebitel VOP cital a rozumie im.

Teda nemusis zakaznikovi prikladat poucenie priamo k tovaru.

aktualne znenie zakona: http://www.bezpecnynakup.sk/files/Za...om_predaji.pdf
Naposledy upravil blavaciko : 16.01.11 at 20:51 Dôvod: pridanie linku
1 0
waldosak waldosak

waldosak je offline (nepripojený) waldosak

Dakujem za odpoved. Ale ano, citoval som 3. cast pre zasielkovy predaj, ale este nizsie ods. 4 písm. a),b),c) a riesi to aj ods. 3, lebo moj tovar je pre koncoveho spotrebitela. Mozno ma poplietol ods. 5, ktory sice rusi ods. 4 a 3, ale hovori sa len o sluzbe, nie o tovare - tak neviem ci mam predpokladat ze to plati, alebo nie pre klasicky e-shop...neviem ako to tam myslia vlastne a pre koho.

Ale budem Ti teda verit, ze nedostanem pokutu od SOI, ked jej zdovodnim splnenie svojej informacnej povinnsti cez oboznamenie zakaznika s VOP ako s podmienkou pred uzavretim objednavky, kde budu aj tieto povinne informacie.

Aj ked ma cuka pre istotu do faktury dopisat, ze sucastou dodavky tovaru je aj pisomne poucenie o odstupeni a zaruke, lebo uz neviem ako najlepsie vyhoviet tymto nezmyslom. Zakaznik bude trvat na tom, ze pred 3 mesiacmi som poucenie o odstupeni vo VOP nemal, bude trvat na vrateni tovaru a ako mu to dokazem, ze som to tam mal?? Ja viem ze je to krajnost, ale moze sa stat - zasa len akysi dosledok zbytocnych ustanoveni. Vseliakych spekulantov na zneuzivanie zakonov mame az dost a myslim ze ich je viac ako obchodnikov.

Hovori sa, ze neznalost zakona neospravedlnuje. Tak ak je zo zakona dane, ze zakaznik moze vratit tovar do 7 dni bez udania dovodu, je len jeho problem, ze to nevie a nemalo by byt rozhodujuce ci to ja ako predajca na stranke mam, alebo nie. Ale zakaznici su dnes uz tak chytri, ze to vedia lepsie nez ten predajca a obchodnikov casto zneuzivaju... Ja to na stranke samozrejme budem mat, ale preco mi to ma ukladat zakon ako sankcionovanu povinnost - to uz veru nechapem...
0 0
Sabone Sabone

Sabone je offline (nepripojený) Sabone

Ahoj, chcel by som sa opytat na jeden problem. Objednal som si do PC základnú dosku spoločne s RAM pamätami. Avšak ako mi dorazil tovar, som ich rozbalil, namontoval do počítača a zistil som že tá základná doska nepodporuje konkrétne tieto pamäte. Tak som všetko znovu vymontoval, zabalil do pôvodného obalu. Chcel by som sa opýtat ci by bolo mozné vrátit základnú dosku stým, že snou niesom spokojný, nakolko som nevedel ze tie pamäte konkretne nepodporuje tá doska. Avšak ramky by som si nechal a poprípade by som im doplatit za inú dosku, alebo treba vrátit celý tovar tak ako prišiel? Dnes som si čítal celkové obchodne podmienky eshopu z ktoreho tú dosku mám a nikde v VOP nemajú že sa tovar dá vrátit. Co teraz?
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Tovar objednany z eshopu mozes do 7 dni vratit bez udania dovodu. Mozes vratit aj cast dodavky, niektore veci si mozes nechat.
2 0
Liusqa Liusqa

Liusqa je offline (nepripojený) Liusqa

Ahojte, dnes sa mi stala taaka vec, ze zakaznicka si v kamennej predajni kupila u nas tricko 23.6.2011 a prisla dnes 8.9.2011, ze chce vratit peniaze, lebo jej znamy povedali, ze sa im na nej tricko nepaci. ked som jej odmietla vratit peniaze a ponukla som jej nanajvys vybrat si iny tovar zacala kricat, ze zavola obchodnu inspekciu na mna, ze sa neviem spravat k zakaznikom a podobne reci. ale osobne si myslim, ze nema pravo na vratenie penazi, ani na nakup ineho tovaru a ze to je len moja dobra vola aj ked ona tvrdi, ze tricko nepouzivala. je na to nejaky zakon, ktorym sa da ohradit? dakujem za pomoc
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Zákon na ochranu spotrebiteľa
http://www.porada.sk/t56207-co-hovor...trebitela.html

prečítajte túto tému a mnoho iných, stačí zadať základné slová do vyhľadávania.

Nie je dôvodom na vrátnenie tovaru ani farba a nie ešte dojem niekoho, že sa na niekomu nepáči oblečené tričko,resp. ten tovar, to je len názor niekoho, čo mu nemôžeme uprieť, ale nie dôvod na reklamáciu resp. na vrátenie tovaru, uznanie reklamácie.
Tričko kúpené v júni samozrejme už v septembri nepotebuje, to je jasná vec o čo sa jej jedná.
Nezabudnite, najlepšia obrana je útok.
No nech zavolá SOI, ak stojíte za svojim, nemôžete neuspieť, ... no ale naozaj musíte si byť istá so svojim názorom.
2 0
sasha2 sasha2

sasha2 je offline (nepripojený) sasha2

ahojte vsetci
mozem Vas poprosti najdete mi presny zakon ktory pise o tom ze predavajuci nemusi vratit peniaze kupujucemu ak si tovar vyskusal a prezrel v predajni. Stalo sa mi to uz 3x (viem ze to nie je tak vela) ale co je moc to je moc. Zakaznik pride vyskusa si tovar prezre si ho a na druhy den pride ze chce vratit tovar ze mu manzelka kupila ine plavky. ked mu poviem ze bohu zial skusali ste prezreli ste si tovar bol vam dobrey nemam preco vam vratit peniaze. On sa mi hned vyhrazal pravnikom a neviem co. Nakoniec mi povedal ze ak ma doklad z pokladne tak to moze vratit aj po 30 dnoch nemala som naladu sa s nim hadat preto som mu peniaze vratila ale aby sa to neopakovalo Vas poprosim o ten zakon. Dakujem
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

sasha2 Pozri príspevok
ahojte vsetci
mozem Vas poprosti najdete mi presny zakon ktory pise o tom ze predavajuci nemusi vratit peniaze kupujucemu ak si tovar vyskusal a prezrel v predajni. Stalo sa mi to uz 3x (viem ze to nie je tak vela) ale co je moc to je moc. Zakaznik pride vyskusa si tovar prezre si ho a na druhy den pride ze chce vratit tovar ze mu manzelka kupila ine plavky. ked mu poviem ze bohu zial skusali ste prezreli ste si tovar bol vam dobrey nemam preco vam vratit peniaze. On sa mi hned vyhrazal pravnikom a neviem co. Nakoniec mi povedal ze ak ma doklad z pokladne tak to moze vratit aj po 30 dnoch nemala som naladu sa s nim hadat preto som mu peniaze vratila ale aby sa to neopakovalo Vas poprosim o ten zakon. Dakujem
Taky zakon neexistuje, takze ho nenajdes.

Ak nejaky zakaznik sa bude ohanat zakonom, tak mu povedz, nech ti on ten zakon ukaze potom mu peniaze vratis A pravnikom sa moze akurat tak vyhrazat,nepomoze mu to.

Ludia si to casto mylia so zakonom § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.)
Viac :
http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...ures&itemid=10
...ale to je o niecom inom, nie o predaji v kamenom obchode
0 0
blavaciko blavaciko

blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

bohuzial ti taky zakon nemozme najst, pretoze neexistuje.
Ziadny zakon neudava povinnost pri predaji v kamennej predaji na vymenu alebo vratenie tovaru (s vynimkou reklamacie samozrejme).

To ze napr. tesco umoznuje vymenu do 7 dni je len ich dobra vola. V pripade ak ti pride nerovzny zakaznik, nech ti podlozi zakon alebo poda podnet na Slovensku obchodnu inspekciu, pretoze si v prave...
0 0
peterPer peterPer

peterPer je offline (nepripojený) peterPer

Ahojte,

Mam mensi problem, s ktorym potrebujem poradit. Vcera som si objednal tovar (konkretne nahradne diely na auto) od jedneho pana, vsetko v poriadku az nato, ze o 3 hodiny som mu volal nech objednavku zrusi a povedal mi, ze to sa uz neda. Za normalnych okolnosti by mi to bolo jedno, tovar by som neprebral a hotovo lenze sa to riesili cez znameho, ktory mi ho odporucil a musel mu dopredu za tovar zaplatit (o com som ja nevedel) inak by to neobjednal a teraz som nuteny ten tovar prebrat pretoze su v tom peniaze znameho. Ake mam moznosti co sa tyka vratenia tovaru? samozrejme som povedal, ze bez faktury to nepreberiem, mozem mu to rovno vratit s tym, ze ziadam o vratenie penazi?

Dakujem.
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Ak si tovar objednaval cez eshop, tak mozes tovar do 7 dni vratit. Predajca ti vrati peniaze
1 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

peterPer Pozri príspevok
..?
.... Za normalnych okolnosti by mi to bolo jedno, tovar by som neprebral a hotovo....
To nie je moc serizne jednanie. Neuvedomujes si,ze aj predajca ma vydavky a stratu casu?
Naposledy upravil arizona : 13.11.12 at 11:21 Dôvod: preklep
0 0
xeros xeros

xeros je offline (nepripojený) xeros

Zalezi kde si ho kupovala, ale najskorskor ho zoberu na reklamaciu a budes cakat 30 dni. podla mna to nie je chyba v TV kde niekde ide zvuk ok a niekde nie. Skus kontaktovat poskytovatela sluzby.
x.
0 0
123tornado 123tornado

123tornado je offline (nepripojený) 123tornado

Igor :D
peterPer ak by si tovar normalne neprebral ako si napisal urcite by si mohol za to niest zodpovednost co sa tyka nakladov atd. No pises ze to bolo cez znameho. Ked ze to nebol eshop nemozes postupovat podla zakona v eshope svojou objednavkov pristupujes k pristupeniu obchodnych podmienok a teda ako keby si podpisal zmluvu vtedy sa da postupovat podla zakona a zaslat tovar spet bez udania dovodu do 7 kalendarnych dni.. V tvojom pripade nie je mozne reklamovat a ani vratit tovar pokial nie je poskodeny. Je to uz len dobra vola predavajuceho ci ti vrati peniaze alebo nie.
0 0
olinka6226 olinka6226

olinka6226 je offline (nepripojený) olinka6226

Ahojte,

ja mam otazku z opacnej strany. Zvykneme zakaznikom vratit peniaze za tovar, alebo vymenit tovar. Chcem sa spytat ako to to robit so zakaznikom,ktory ma na blocku viac poloziek, ale vracia len 1. Blocek by mal ostat kvoli zaruke zakaznikovi. Ked refundujem tu polozku a nemam k nej ak blok z RP (original co je u zakaznika) nemoze to DU povazovat za danovy podvod? Nerada by som si zbytocne robila problemy. Vopred dakujem za rady
0 0
Petra Mrvová Petra Mrvová

Petra Mrvová je offline (nepripojený) Petra Mrvová

Riešim jednu dilemu. Ak mi kupujuci vracia tovar v zakonnej lehote 7dni, mam mu vratit aj penaze co uhradil ako postovne (prvé postovné na ceste tovaru k nemu). Napr ak objednam z bonprixu a vratim tovar tak mi vratia len cenu tovaru. Vracaľ aebo nevracať poštovne? Ďakuejm
1 0
Petra Mrvová Petra Mrvová

Petra Mrvová je offline (nepripojený) Petra Mrvová

Som predávajúca v eshope. Ak mi kupujuci vracia tovar v zakonnej lehote 7dni, mam mu vratit aj penaze co uhradil ako postovne (prvé postovné na ceste tovaru k nemu). Náklady pri vrátení platí on. Napr ak objednam z bonprixu a vratim tovar tak mi vratia len cenu tovaru. Vracať alebo nevracať poštovne? Ako je to v zákone - nejak tomu nerozumiem presne. Ďakujem
Naposledy upravil Petra Mrvová : 04.06.13 at 08:20
0 0
arizona arizona

arizona je offline (nepripojený) arizona

Petra Mrvová
Riešim jednu dilemu. Ak mi kupujuci vracia tovar v zakonnej lehote 7dni, mam mu vratit aj penaze co uhradil ako postovne (prvé postovné na ceste tovaru k nemu). Napr ak objednam z bonprixu a vratim tovar tak mi vratia len cenu tovaru. Vracaľ aebo nevracať poštovne? Ďakuejm
Ja som nedavno vracala tiez tovar a preplatili mi plnu sumu, tj aj s postovnym cez kuriera.

pozri aj sem
http://www.nakupujemzdomu.sk/blog/it...etovom-obchode
1 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Ja niekedy prestávam chápať čo sa deje . Však ja som sem nepísala príspevok a dokonca mám aj súvisiacu otázku ...to kto za mňa spravil ?

http://www.porada.sk/t217381-vrateni...A1tenie+tovaru

Rozhodne som sem nedávala moju odpoveď.Toto vôbec nie je dobrý systém , ak niekto moje slová poprekladá z témy do témy bez môjho vedomia .

Všimla som si to až teraz, keď som dostala užitočné a pozerám v téme príspevok a zisťujem...že ja vlastne neviem kde som ?
Naposledy upravil Zita5 : 04.06.13 at 12:09
0 0
capricorn7 capricorn7

capricorn7 je offline (nepripojený) capricorn7

ahojte.poprosim o radu.v piatok som si kupil pc na splatky cez quatro v kamenej predajni datacomp.z predajcom som sa radil ktory bude najvhodnejsi a jasne mi povedal ze tento splna parametre...chcel som 6 clankovu baterku aby vydrz mala aspon 4 hod,num klavesnicu a windows do 400eur a kameru 1 m ...pridem domov rozbalim a jasne ze mam 4 clankovu a vydrzi asi max 3 hod a kamera 0,3 m...da sa vratit alebo vymenit za iny? dnesho mam 2 den...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať