Zavrieť

Porady

Orange-reklamácia

Poradí mi niekto, ako postupovať ďalej keď som reklamovala telefón v Orange, tam sa ale vyjadrili, že bol poliaty tekutinou a zmenili mi status záručný na nezáručný. S tým som samozrejme nesúhlasila, pretože telefón nebol poliaty tekutinou, ťahá sa to celé už od mája 2007. Nakoniec pripustili, že nemusel byť poliaty vodou, ale mohol sa poškodiť aj používaním vo vlhkom prostredí, napriek tomu pokladajú moju reklamáciu za neopodstatnenú. Ja som sa však nikde v návode na používanie nestretla so zákazom používať telefón vo vlhkom prostredí ani s prípustnými hodnotami vlhkosti vzduchu. Keďže mi v novembri končí viazanosť, navrhli mi skrátenie a možnosť zobrať si nový telefón s viazanosťou. Celé mi to pripadá ako jednoduchý spôsob ako si zaviazať zákazníka na ďalšie 2 roky. Ja som si však nekupovala telefón na 2 roky. Už som si čo to našla na nete, SOI tieto prípady nerieši, treba sa obrátiť na súd. Avšak neviem, či mám nejakú šancu. Zdá sa mi, že veľké spoločnosti majú svoje vlastné pravidlá a zákony.
Usporiadat
dalid dalid

dalid je offline (nepripojený) dalid

Asi ma tu ubijete, ale podla problemov to vyzera na 90% na chybu uzivatela...
Napr.:
magda26 Pozri príspevok
... Svokre takto kazdy mesiac učtuju televiziu v mobile, ktoru ani nevie spustit..
OK, ked brala novy telefon, Pomaranc rad nuka kedajake sprostosti ako je aj TV v mobile. Ale jej zaroven na predajni aj povedali, ze je zadarmo iba PRVY mesiac, potom je sluzba spoplatnena! To ak pani svokra zabudla na zrusenie sluzby pred zacatim jej spoplatnenia - OK stava sa. Ale to, ze ju plati dodnes, uz hovori o niecom inom! Ked sa svokra nevyzna do faktury, za co vlastne plati, tak ma predsa deti, vnucence, proste niekoho kto je minimalne schopny sa na fakturu pozriet a povedat, ze toto a toto treba zrusit a zajde s nou na zakaznicke centrum Pomaranca a zrusi nechceny produkt.. A ked toto nie som schopny spravit, tak nebudem na Porade vyplakavat...

2 -Darica - ak si telefon vyberal 17 rocny syn, mal by byt uz dost rozumny a vediet, ze smartfon sa proste stale bude snazit pripajat na net a tahat nejake aktualizacie. Urcite ich ale netaha cez WAP profil, toto sa mi skor podoba, ze operator tam dal nejake svoje brandovane somariny, ktore tahaju data. Nepises aky operacny system ma jeho telefon (iOS, Android, BADA, Symbian) ale pri iOS a Androide sa daju v nastaveniach napevno zakazat vsetky datove prenosy. U ostatnych dvoch neviem povedat, lebo ich nepouzivam. Ak nema datovy pausal, tak Pomaranc ma 1MB spoplatneny sumou cca 1 Euro... Este bud rada, ze mu telefon stiahol iba tak "malo" dat (za vela panazi ). Verim, ze to cloveka nastve, ale uz viete ze treba tieto sluzby zablokovat aj v zariadani a ta suma nie je az taka velka.. Kludne sa to mohlo vysplhat na par 100 euro, co by bolo este horsie.

2 - magda26 - ...uz sa to moc neoplati brat telefon, radsej si ho kupim v hotovosti, Takto som ho vzdy len preplatila...

Nikdy sa to neoplatilo, ale ludom proste nevysvetlis, ze co je na slovensku zadarmo, je v skutocnosti poriadne drahe... (Pozor, toto ale neplati uz tak celkom na zapad od Ciech.) Od r 2007 si kupujem telefony iba cash. Najlacnejsi bol za 330 euro a doteraz ked si pravim po 1,5 roku prepocet tak mi aj s jehou kupou vyjdu platby vzdy lacnejsie ako ho zobrat kvazi zadarmo a potom platit predrazeny pausal, kde musim mat aj sluzby, ktore nepotrebujem.

Naposledy upravil dalid : 25.05.12 at 14:09
4 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
marko182 marko182

marko182 je offline (nepripojený) marko182

Darica Pozri príspevok
Povedali, že ,,No viete, to sú už také telefóny, oni niečo robia aj za Vás" . Tak dakujem za taký telefón.
Vacsina dnesnych telefonov (smartfonov) sa pripaja na internet aj bez vedomia uzivatela. S tym musi clovek pocitat, ked ho kupuje. Takze bud kupit nejaky obycajny telefon (cize nie smartfon) alebo si priplatit aspon nejaky zakladny datovy balicek alebo v telefone vypnut pripojenie na internet (napr. na kazdom androide to ide, predpokladam, ze aj na inych platformach).
3 0
Valcake Valcake

Valcake je offline (nepripojený) Valcake

V Orange sme celá rodina od ich vzniku. Ešte keď bol Globtel...nikdy sme nemali s nimi žiadne problémy, ale sa nedáme nalákať na žiadne novinky, ktoré nemáme preštudované.

alla66 napísala správne, že neznalosť neospravedlňuje. Za to nepatrí neužitočný bod, ale skôr informovať sa o všetkom a nečakať, že oni vás na niečo upozornia.
To aj mne dáš neužitočné... podhygmin:-)????
3 0
alla66 alla66

alla66 je offline (nepripojený) alla66

Profesionáli postavili Titanic - amatéri Archu! ...viac
magda26 Pozri príspevok
MM prišla dalšia faktúra, ktorá už bola v normalnej výške. A to hlavne preto, lebo ten telefon už nepouživa(odo dńa neuznanej reklamacie). Pri najbližšej priležitosti od nich odíde aj on.
Orange mu reklamaciu neuznal... ze ho nevynal, hlavna vec, že dovtedy mu to fungovalo bezchybne.. Ale čo už. Faktura sa zaplatiť musela.

Už nikdy viac si nedam orange
Magda, ak manžel zmení operátora, nič s tým nezíska. Aj Telekom, Telefónica, či FunFón si budú účtovať pripojenie na internet. Kúpili ste chytrý telefón, ktorý treba vedieť obsluhovať....to že platíte vysoké FA nezapríčinil operátor, ale vy sami. Nevedomosť neospravedlňuje a za chyby sa platí.
3 1
Darica Darica

Darica je offline (nepripojený) Darica

Ospravedlňujem sa za zduplované komentáre, ale neskoro som si všimla tému datové prenosy cez GPRS. Prečo uzatvárate moju tému, odpovedali ste my len vy. Čo ak čakám na iné kompetentnejšie odpovede? V téme sa mi niekto ozval, že sa pozrie na výpis.
To ste mi naozaj ,,pomohli".
1 0
alla66 alla66

alla66 je offline (nepripojený) alla66

Profesionáli postavili Titanic - amatéri Archu! ...viac
Darica Pozri príspevok
Este vas poprosím, prezreli sme si výpis, syn tvrdí, že sa stale napaja len na vifi ma už 17 rokov. V rozspise ma napr. čas od 20.09do 20.09 hod. prenos dat 17873 v hodnote 20.54 eur bez DPH - je tam napisané ORANGEWap, potom hned za tým cas 20.09 Facebook 258 KB za 0,30 eur. Je to v poriadku?
Ahoj, syn nemal aktivované dátové služby a vtedy treba zaplatiť za 1 MB - 1,4118 €.(cenník pre paušál) Cena za dátové služby bola vyfakturovaná správne, nesedí mi čas spojenia. Skúste spísať reklamáciu, či nedošlo k chybe.
Ved ked je odhlasený internet v mobile, tak sa automaticky nedá pripojit, nie?
- Vy ste zrušili balík, ale pripojenie na internet zostalo aktívne.... služba sa dá deaktivovať v zákazníckej zóne Môj Orange.
Naposledy upravil alla66 : 20.05.12 at 19:42
1 0
Darica Darica

Darica je offline (nepripojený) Darica

Dakujem za napísanie skúsenosti. Bola som vcera, reklamovať faktúru. Tiež mi nevedeli vysvetliť, ako za 1 minútu navštíviť Orangewap, Fecebook, aj Pokec ( tam nebol s určitosťou min.2 roky) a pritom si stihlo stránke Orange wap cez 20 eur bez DPH. Syn mi prisahal ze nič nestahoval. V orange mi povedali, že to mohli byť aktualizácie, to veľa sťahuje. Že niečo stisol, a ono to aktualizovalo, ale za minútu 20 er, to čo sú za ceny? Tak, čakame za vyjedrením, aj keď neverím, že niečo dosiahneme, všetko , čo sme mali v spojitosti s orange internet sme deaktivovali, len škoda,že na také veci neupozornia skôr. Povedali, že ,,No viete, to sú už také telefóny, oni niečo robia aj za Vás" . Tak dakujem za taký telefón.
1 0
magda26 magda26

magda26 je offline (nepripojený) magda26

MM prišla dalšia faktúra, ktorá už bola v normalnej výške. A to hlavne preto, lebo ten telefon už nepouživa(odo dńa neuznanej reklamacie). Pri najbližšej priležitosti od nich odíde aj on.
Orange mu reklamaciu neuznal... ze ho nevynal, hlavna vec, že dovtedy mu to fungovalo bezchybne.. Ale čo už. Faktura sa zaplatiť musela.
Orange za posledne 2 roky neuznáva ani reklamacie telefonom... Svokre takto kazdy mesiac učtuju televiziu v mobile, ktoru ani nevie spustit..
Veľa ludom sa toto stane, a este ked chcem tu fakturu, že aby mu ju dali na splatky tak povedali ze to sa neda. Hlavne ze v obchodnych podmienkach je uvedene, že faktúra v prípade vačšej sumy sa može platit v splatkach ak presiahne 3 nasobok priemernej faktury, co u nas bol.. Orange pekne zdiera ludi...
Už nikdy viac si nedam orange
1 0
dana9 dana9

dana9 je offline (nepripojený) dana9

právnik
choď ho ešte raz reklamovať, a v prípade neuznania reklamácie sú povinní takéto stanovisko podložiť odborným vyjadrením znalca. Ak ho nebudú mať, môže ich soi pokutovať.

§ 18
(1) Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.
(2) Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo na určenom mieste; to neplatí, ak je na vykonanie opravy určená iná osoba.22)
(3) V prevádzkarni musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Pri skupinových zájazdoch musí predávajúci zabezpečiť nepretržitú prítomnosť povereného pracovníka oprávneného vybavovať reklamácie po celý čas zájazdu.
(4) Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie. Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia preukázať.
(5) Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie.
(6) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie.
(7) Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie.
(8) Povinnosti uvedené v odseku 4 sa vzťahujú aj na osobu, ktorá je určená na vykonávanie opravy.
Naposledy upravil dana9 : 10.09.07 at 15:40
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze zivotnost beznych MT je cca 24 mesiacov, plus minus kosinus. Netrap sa a ber novy.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

Zatiaľ som ten telefón od nich neprevzala. Ich serviné stredisko zdokumentovalo stav fotodokumentáciou, s tým že došlo k oxidácii. Podľa pracovníčky Orange si môžem dať urobiť znalecký posudok, keď nie som spokojná s vyjadrením ich servisného strediska. Avšak ja som sa už bola informovať v inom servise a tam mi povedali, že žiadny servis mi nedá vyjadrenie, čo sa stalo s telefónom, pretože oxidácia je len následok - buď poliatia tekutinou alebo aj vlhkosťou vzduchu, ale čoho konkrétne to sa už zistiť nedá. Nie je bremeno dokazovania v tomto prípade na predávajúcom?
0 0
dana9 dana9

dana9 je offline (nepripojený) dana9

právnik
Vlasta Pozri príspevok
Zatiaľ som ten telefón od nich neprevzala. Ich serviné stredisko zdokumentovalo stav fotodokumentáciou, s tým že došlo k oxidácii. Podľa pracovníčky Orange si môžem dať urobiť znalecký posudok, keď nie som spokojná s vyjadrením ich servisného strediska. Avšak ja som sa už bola informovať v inom servise a tam mi povedali, že žiadny servis mi nedá vyjadrenie, čo sa stalo s telefónom, pretože oxidácia je len následok - buď poliatia tekutinou alebo aj vlhkosťou vzduchu, ale čoho konkrétne to sa už zistiť nedá. Nie je bremeno dokazovania v tomto prípade na predávajúcom?
už som ti na to odpovedala, ak odmietnu reklamáciu, sú povinný mať k tomu stanovisko znalca, pozri si § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

V poriadku, ale môže byť stanoviskom znalca aj vyjadrenie servisného strediska? Veď to je ich zmuvný partner, ktorý určite nepôjde proti nim. A za ďalšie, keď je porucha, ktorej príčina nie je dokázateľná, dá sa zdokumentovať len následný stav, čo v takom prípade? Ináč sa s Orangom veľmi ťažko komunikuje, možno sa nájde niekto, kto mi to potvrdí, pretože tel. číslo, ktoré uvádzajú na korešpondencii nikto neberie, a dokonca ani po zanechaní odkazu sa mi nikto neozval. Využívajú zakaždým 30 dní na odpoveď, takže ja mám už 5. mesiac požičaný telefón.
0 0
dana9 dana9

dana9 je offline (nepripojený) dana9

právnik
[quote=Vlasta;527394]V poriadku, ale môže byť stanoviskom znalca aj vyjadrenie servisného strediska? quote]
Nie, zakon o ochrane psotrebitela, resp. jeho novela od 1.7.2007 hovori o tom, ze takymto vyjdernim - tzv odbornym posudenim moze byt len vyjadrenie sudneho znalca, resp. niekoho opravnenho posudzovat zhodu je to zadefinovane v začiatočnych ustanoveniach, nemam ho teraz por uke, poobede, ti to pozriem, dobre? ak sa medzicasom nevyjadru niekto iny.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

duves Pozri príspevok
Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze zivotnost beznych MT je cca 24 mesiacov, plus minus kosinus. Netrap sa a ber novy.
Prečo by som sa mala k tomu tak postaviť? Veď ten telefón ani na akciu nestál 1,- Sk, ale aj keby to stále nie je dôvod, aby som ho používala len 2 roky. Nakoniec, keby sa všetci výrobcovia (a predajcovia) začali chovať tak isto, potom každé 2 roky musíme vymeniť všetko, čo si kúpime.
0 0
kaja29 kaja29

kaja29 je offline (nepripojený) kaja29

Vlasta Pozri príspevok
V poriadku, ale môže byť stanoviskom znalca aj vyjadrenie servisného strediska? Veď to je ich zmuvný partner, ktorý určite nepôjde proti nim. A za ďalšie, keď je porucha, ktorej príčina nie je dokázateľná, dá sa zdokumentovať len následný stav, čo v takom prípade? Ináč sa s Orangom veľmi ťažko komunikuje, možno sa nájde niekto, kto mi to potvrdí, pretože tel. číslo, ktoré uvádzajú na korešpondencii nikto neberie, a dokonca ani po zanechaní odkazu sa mi nikto neozval. Využívajú zakaždým 30 dní na odpoveď, takže ja mám už 5. mesiac požičaný telefón.

Z vlastnej skúsenosti: minulý rok som reklamovala na pobočke Orangu mobilný telefón, nakoľko mal zlý signál a taktiež aj keď som ho mala fyzicky zapnutý volajúcemu sa zapol odkazovač, že momentálne nie som v dosahu a mne došla správa, že v čase mojej neprítomnosti sa mi pokúšal dovolať XY. Na pobočke moju reklamáciu vybavili tak, že žiadna chyba telefónu nie je, MT je v poriadku, bez opravy si ho mám prevziať. Prevzatie telefónu som odmietla s tým, že pracovník Orangu mi oznámil, že vec musia potom dať na vyjadrenie servisnému stredisku. Môj MT ostal na pobočke Orangu, a z Bratislavy mi došlo vyjadrenie, že ako servisné stredisko Orangu sa musia pridržiavať ich vyjadrenia a teda na MT /hoci ho nikdy nevideli/ nie sú vady...?
V prípade, ak sa opäť vyskytnú /aké, veď podľa nich nie sú/ môžem opäť MT reklamovať...
0 0
Wapo Wapo

Wapo je offline (nepripojený) Wapo

Možem Ti doporučiť, skráť si viazanosť a vezmi si nový telefón, kedže reklámacia bola vybyvovaná ešte v máji, platí pre ňu starý zákon, a tam si znalca musíš zháňať sama a v prípade neúspechu aj zaplatiť, neúspech je istý lebo oxidácia nespadá pod záručné podmienky. V každom návode je napísané o vlhkom prostredí resp je tam ikonka dažďa.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

Wapo Pozri príspevok
Možem Ti doporučiť, skráť si viazanosť a vezmi si nový telefón, kedže reklámacia bola vybyvovaná ešte v máji, platí pre ňu starý zákon, a tam si znalca musíš zháňať sama a v prípade neúspechu aj zaplatiť, neúspech je istý lebo oxidácia nespadá pod záručné podmienky. V každom návode je napísané o vlhkom prostredí resp je tam ikonka dažďa.
Moment, nikde v návode som nenašla zmienku o používaní telefónu vo vlhkom prostredí. Dokonca na moju výzvu, aby mi zaslali niečo o zákaze používať telefón vo vlhkom prostedí, som dostala toto:" ... záruka sa okrem iného nevzťahuje na akékoľvek poruchy spôsobené: nehodami, úpravami alebo zmenami, živelnými pohromami, nedostatočným vetraním a na škody spôsobené tekutinami." Ak je vlhkosť chápaná ako tekutina, potom telefón nemožno používať vôbec, pretože vždy je určitá hodnota vlhkosti vzduchu.
0 0
Wapo Wapo

Wapo je offline (nepripojený) Wapo

Vlhkosť sa do MT dostane rôznými spôsobmi, napr: ak telefonuješ v mínusových teplotách v exterieri a vojdeš potom do interieru atmosferická vlhkosť sa vyzráža na zákl.doske, može sa to prejaviť až po 2 resp.3 mesiacoch, telefonovanie v daždi, telefonovanie mokrými rukami, telefon odložený v kupelni pri sprchovaní atď.
0 0
janka.janka janka.janka

janka.janka je offline (nepripojený) janka.janka

mila vlasta, s domahanim sa spotrebitelskych prav co sa MT tyka je to velmi narocne.. ja som mala problem s tym, ze som sa "upisala" pouzivat nekvalitny telefon, takze doteraz pouzivam svoj.. konzultovala som obchodnu inspekciu.. ta zas az take pravomoci napokon nema aby realne vedela pomoct.. Tvoja moznost je obratit sa na znalca a potom na sud.. kym sa rozhodne, tak aj tie 2 roky viazania vyprsia...
toto je bohuzial prakticke hladisko problemu.. hoci teoreticky ako spotrebitel si v prave.. chcelo by to dat viac nespokojnych ludi dokopy a podat spolocnu zalobu, prip. dat to do novin a podobne.. otazka je, ci ta energia stoji za to.. a presne s tym kalkuluje v tomto pripade orange, ale v podstate takto to funguje aj u inych spolocnosti..
ale poucila som sa: existuje mnozstvo web stranok kde ludia uvadzaju svoje nazory na dany typ telefonu.. to moze pomoct.. ja sa do buducna poistim a prejdem si taketo stranky pripadne sa poradim s niekym, kto sa v MT vyzna, a nebudem sa spoliehat na letaky...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať