VĎAKA za všetky odpovede.
To dopredu som myslela
1, v roku 2008 na rok 2009 - to je absolútne jasné, že VNZD
2, nákup v roku použitia napr. v januári - to je najlepší spôsob, literu zákona "má nárok za každý odpracovaný deň" dodržím prípadným odpočítaním PN alebo dovolenky jedným ID vrámci uzávierkových úprav.
Hlavne sa mi jedná o ten nákup spätne
Problém je v tom, ak živnostník naozaj nevie koľko dní odpracuje a nechce nakupovať do zásoby a ako som napísala chce čo najjednoduchšie zaúčtovanie (počet položiek), tak si vymyslel, že si kúpi až v decembri za celý rok, lebo má nárok za každý odpracovaný deň a hotovo.
(Píšete napr. o zamestnancoch, mám takých zamestnávateľov, ktorí poskytujú lístky dopredu a v prípade PN alebo dovolenky sa v nasl. mesiaci odpočítajú. Ale je viac takých, ktorí to jednoducho nerobia a nie sú ochotní robiť a poskytujú lístky až s výplatou alebo po nej mesiac pozadu.)
Takže podľa toho čo píšete si proste živnostník zajtra nemôže kúpiť lístky za rok 2008; ale ešte by som chcela poprosiť o vyhlášku alebo oporu v zákone. Logické vysvetlenia ste napisali, ale každý má svoju logiku a chcela by som mať v ruke nevyvratiteľný argument - číslo vyhlášky