Mirka-test
Potrebujem poradiť v nasledovnej situácii:
Náš zamestnanec bol na služobnej ceste v Amsterdame (Holandsko) spolu so zamestnancami našej materskej firmy, táto firma sídli v Prahe. Náklady na ubytovanie našeho zamestnanca sa riešili tak, že naša materská firma zaplatila to ubytovanie v Amsterdame (pravdepodobne aj s DPH) a potom nám prefaktúrovala ubytovanie za našeho zamestnanca. Faktúru ale vystavili bez DPH a napísali na nej, že máme povinnosť vysporiadať DPH. Podľa mňa to ale mali poslať s daňou. Čo vy na to? A ešte jedna vec, kde vzniká daňová povinnosť pri ubytovaní, vzniká tam, kde sa nehnuteľnosť v ktorej sa ubytováva nachádza?
Služba bola poskytnutá na území Holandska, mala byť aj tam zdanená! Aj u nás ubytovanie v hoteloch je pre cudzincov zdaňované v našej republike!
A vysporiadať DPH ako? - samozdaniť? - no, to sa mi nezdá, nie je to služba, kde by malo dôjsť k samozdaneniu!