Som predseda v 30 bytovom dome.Odporúčam Ti (samozrejme s ostatnými vlastníkmi)založiť SVB a spravovať si ho sami. Bežný kontakt s dodávateľmi tepla,vody,elektriny a pre odpady, servis výťahov, revízie elektro,plyn, PO a banku je ľahko zvládnuteľný. Ak je to možné, mať jednu osôbku pre vedenie účtovníctva ( v zásade peňažný denník, 4-5 faktúr mesačne, ukladať a číslovať doklady, povinnosti s prípadnými odmenami a spoločnými silami urobiť zálohové predpisy a ročné vyúčtovanie). Kontrolu by mala urobiť rada SVB a schváliť zhromaždenie. Havarijné služby majú vodárne, plynárne,elektrárne. Na ostatné opravy si treba vytvoriť nejakú "databázu" opravárov. Žiaden správca Vám toto nebude robiť lacnejšie alebo vo Váš prospech. Je to pre neho podnikanie so zodpovednosťou voči vlastníkom alebo aj bez.
Dôležité je maximum pravidiel, zodpovednosti a právomocí podrobne vložiť do zmluvy o spoločenstve (podpisové práva, styk s bankou, uzatváranie zmlúv, limity pre rozhodovanie predsedu, povinnosti vlastníkov, tvorba a čerpanie FOaÚ, prípadne do nejakej prílohy domový poriadok. V uznesení stanoviť poplatok za správu a po schválení použiť na odmeny predsedu, účtovníka prípadne členov rady (aj málo môže potešiť).
Získate plnú kontrolu nad správou domu a používaním Vašich peňazí. Tam kde Vaše odbornosti končia(napr.projekt,revízie, ) si to dáte spraviť dodávateľsky u Vami vybraného.
30 bytov je celkom fajn a v priemere zaberie mesačne predsedovi 5-20 hodín, účtovníčke 2-8 hodiny. Tie hodiny sú ale veľmi pohyblivé v závislosti od činnosti.