Zavrieť

Porady

Potrebujem registračnú pokladňu?

Dobrý deň,

chcem sa spýtať, či potrebujem registračnú pokladňu ak kúpim napríklad oblečenie ode jednej firmy a predám ho konečnému spotrebiteľovi. Nemám vlastnú kamennú predajňu ani eshop. Som živnostník. Stačí ak zákazníkovi vystavím faktúru a príjmový pokladničný blok?

Ďakujem za rady!
Naposledy upravil Dav : 07.03.12 at 05:27
Usporiadat
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Podla mojich skusenosti, musis mat pokladnu zaregistrovanu na ambulantny predaj, na predaj v hotovosti do 50.000 Sk. Ja som nemala, vystavovala som fakturu a dostala som pokutu. Pre pravnicke osoby je sadzba od 10.000 - 100.000 Sk. ( prerataj si to na € ), pre fyzicke neviem.
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
Úplne budú stačiť tieto linky, téma bola viac ráz rozoberaná. Doporučujem prečítať od A po Z

http://www.porada.sk/t87509-potrebuj...eferrerid=6322
http://www.porada.sk/t94807-pokladni...tml#post869411
http://www.porada.sk/t2400-registracna-pokladnica.html
0 0
hajko hajko

hajko je offline (nepripojený) hajko

Ale ja nemám predajný stánok, žiadne miesto na predaj. Proste kúpim tovar, prípadný záujemcovia ma mailom kontaktujú a predám. Platby sú buď v hotovosti alebo prevodom. Ale aký teda doklad poskytnúť zákazníkovi a či treba mať ERP to stále neviem nájsť.
0 0
hajko hajko

hajko je offline (nepripojený) hajko

ok ďakujem ekopo
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
teoreticky Ti zatiaľ stačí vystaviť "faktúru" a pri prijatí hotovosti PPD
nie je podstatné či máš, alebo nemáš kamenný obchod
0 0
hajko hajko

hajko je offline (nepripojený) hajko

:-)
teoreticky?
dúfam, že i prakticky...
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Jednym slovom povedane, nesmies sucasne vystavit Fa aj PD, musi byt casovy odstup. Davaj si na PD iny datum ako je vystavenie Fa a mozes fungovat, ten cas prijatia hotovosti je smerodatny. Ja som sa po pokute odvolala na riaditelstvo DU v BB a taketo som dostala vysvetlenie. Je to 100% tak
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

wegamizi Pozri príspevok
Jednym slovom povedane, nesmies sucasne vystavit Fa aj PD, musi byt casovy odstup. Davaj si na PD iny datum ako je vystavenie Fa a mozes fungovat, ten cas prijatia hotovosti je smerodatny. Ja som sa po pokute odvolala na riaditelstvo DU v BB a taketo som dostala vysvetlenie. Je to 100% tak
Na 100% to tak nie je. od roku 1997 môžeš vystaviť faktúru a PPD na jej úhradu v ten istý deň.

Tu máš i stanovisko DRSR a prečítaj si celé...http://www.porada.sk/t4816-p5-prijem-v-hotovosti.html
Naposledy upravil evina : 17.01.09 at 21:52
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

hajko Pozri príspevok
:-)
teoreticky?
dúfam, že i prakticky...
Zatiaľ i prakticky Dovolím si za Ekopa - v téme pokladničné bločky budú vystavovať i údržbári uvidíš naše pochybnosti k úprave legislatívy.....ale z MF to zatiaľ deklarujú takto
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Ked ta to nezaujima, to co je v praxi vyskusane, tak skus ignorovat. Ja podnikam 18 rokov a viem co hovorim, prax ma naucila
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

wegamizi Pozri príspevok
Ked ta to nezaujima, to co je v praxi vyskusane, tak skus ignorovat. Ja podnikam 18 rokov a viem co hovorim, prax ma naucila
Prečítaj si prosím link, ktorý som pripojila celý. Práve, že ma veľmi zaujíma, aby prax vychádzala zo zákona a na základe našich príspevkov v pripojenom linku bolo podané odvolanie a pokuta 10 000 SK zrušená, lebo je to tak ako som napísala.
Ma naučila prax už viac rokov a skôr ma prekvapuje Tvoje prišiel som , videl som, zvíťazil som
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Vies co, je to vsetko fajn, ale mam taku skusenost. Dostala som 25.000 Sk pokutu, odvolala som sa na riaditelstvo, rozhodnutie potvrdili bez naroku na dalsie odvolanie. Dakujem za citat, vzdy rada vitazim, sorry
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

wegamizi Pozri príspevok
Vies co, je to vsetko fajn, ale mam taku skusenost. Dostala som 25.000 Sk pokutu, odvolala som sa na riaditelstvo, rozhodnutie potvrdili bez naroku na dalsie odvolanie. Dakujem za citat, vzdy rada vitazim, sorry
To som si všimla
Ale teraz vážne, v ktorom roku to bolo?
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
No to aj mňa by zaújmalo. Čiže ak sa dá, jednoducho opísať prípad, a rok. Prípad ale opísať presne, pretože nie je jedno ako celá platba prebehla / neprebehla.
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Napisem zajtra, musim si z kancelarie doniest doklady okolo celej zalezitosti, aby to bolo co najpresnejsie, tak zatial.........
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

O den neskor, ale som tu. Skusim strucne a jasne. V ramci mojho podnikania mame objednavky na telefon a dovoz tovaru na miesto. Tak sa stalo aj 08.03.2007, kde pri dovezeni tovaru na dohodnute miesto sa zastavila pracovnicka DU( to sme vsak nevedeli ) a kupila si od nas tovar, za co sme jej vystavili Fa, dod.list a PD. Na to sa nam legitimovala ako kontrolny nakup z DU a urobila zapisnicu, kde konstatovala nasledovne: "... a danovy subjekt nemal na mieste predaja registracnu pokladnu. Danovy subjekt tym porusil ustanovenie § 97 Zakona c.511 / 92 zbierky a bude mu ulozena pokuta podla § 35 ods.12 cit. zakona." OPATRENIE: Danovy subjekt zabezpeci predaj tovaru v HOTOVOSTI cez reg. pokladnu. Odvolala som sa podla § 46 zakona SNR c.511 / 92 Zb.
Odpoved DR BB :" Spravca dane vykonanou kontrolou zistil, ze danovy subjekt prijal uhradu v hotovosti a vydal Fa aj PD, z coho jednoznacne vyplyva, ze bol povinny pouzit ERP v zmysle ust.§ 1 ods.1 vyhlasky. Ak dodavatel svoj zavazok splni, t.j. vyda tovar odberatelovi a odberatel za zakupeny tovar zaplati v hotovosti do pokladne, nevznikne dodavatelovi vymozitelne pravo, t.j. pohladavka. Ak dodavatel svoj zavazok splni, t.j. vyda tovar odberatelovi, ktory za zakupeny tovar nezaplati, vznikne dodavatelovi pravo na fin. uhradu za usk. dodavku tovaru, tzn. ze vznikla pohladavka. Z uvedeneho vyplyva, ze z predaja tovaru zauctovaneho na zaklade Fa zaplatenej V CASE PREDAJA V HOTOVOSTI, nevznika dodavatelovi pohladavka, a preto je dan. subjekt POVINNY ZAREGISTROVAT PREDAJ PROSTREDNICTVOM ERP." Proti tomuto roznodnutiu nebolo mozne sa uz odvolat.
Potom prislo platenie uz spominanej pokuty 25.000 Sk, co som si jedine vymohla na DU, ze som im to splacala mesacne po 1.000 Sk. To je asi tak vsetko.
Na zaklade tohoto som reagovala odpovedou tak, ako bolo na zaciatku celeho pribehu.
Velmi, velmi som zvedava na vas nazor a postreh, dakujem
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

wegamizi Pozri príspevok
O den neskor, ale som tu. Skusim strucne a jasne. V ramci mojho podnikania mame objednavky na telefon a dovoz tovaru na miesto. Tak sa stalo aj 08.03.2007, kde pri dovezeni tovaru na dohodnute miesto sa zastavila pracovnicka DU( to sme vsak nevedeli ) a kupila si od nas tovar, za co sme jej vystavili Fa, dod.list a PD. Na to sa nam legitimovala ako kontrolny nakup z DU a urobila zapisnicu, kde konstatovala nasledovne: "... a danovy subjekt nemal na mieste predaja registracnu pokladnu. Danovy subjekt tym porusil ustanovenie § 97 Zakona c.511 / 92 zbierky a bude mu ulozena pokuta podla § 35 ods.12 cit. zakona." OPATRENIE: Danovy subjekt zabezpeci predaj tovaru v HOTOVOSTI cez reg. pokladnu. Odvolala som sa podla § 46 zakona SNR c.511 / 92 Zb.
Odpoved DR BB :" Spravca dane vykonanou kontrolou zistil, ze danovy subjekt prijal uhradu v hotovosti a vydal Fa aj PD, z coho jednoznacne vyplyva, ze bol povinny pouzit ERP v zmysle ust.§ 1 ods.1 vyhlasky. Ak dodavatel svoj zavazok splni, t.j. vyda tovar odberatelovi a odberatel za zakupeny tovar zaplati v hotovosti do pokladne, nevznikne dodavatelovi vymozitelne pravo, t.j. pohladavka. Ak dodavatel svoj zavazok splni, t.j. vyda tovar odberatelovi, ktory za zakupeny tovar nezaplati, vznikne dodavatelovi pravo na fin. uhradu za usk. dodavku tovaru, tzn. ze vznikla pohladavka. Z uvedeneho vyplyva, ze z predaja tovaru zauctovaneho na zaklade Fa zaplatenej V CASE PREDAJA V HOTOVOSTI, nevznika dodavatelovi pohladavka, a preto je dan. subjekt POVINNY ZAREGISTROVAT PREDAJ PROSTREDNICTVOM ERP." Proti tomuto roznodnutiu nebolo mozne sa uz odvolat.
Potom prislo platenie uz spominanej pokuty 25.000 Sk, co som si jedine vymohla na DU, ze som im to splacala mesacne po 1.000 Sk. To je asi tak vsetko.
Na zaklade tohoto som reagovala odpovedou tak, ako bolo na zaciatku celeho pribehu.
Velmi, velmi som zvedava na vas nazor a postreh, dakujem
Prečítaj si pozorne ten link, ktorý som Ti priložila a hľadaj identitu. Tak ako si to popísala si podľa mojej mienky dostala pokutu neoprávnene. U Teba však nepokutovali prvotne to, že si mala vystaviť PPD s jednodňovým odstupom, ale neexistenciu kasy ako takej /§97 zákona 511/1992/

Ak sa skutočne jednalo o nákup ako píšeš a vystavenie faktúry a aj PPD ste odovzdali hneď pri nákupe je pokuta neoprávnená. Nie som právnik a ani teraz nemám čas hľadať , či je možné sa vrátiť späť ... ale ja by som na Tvojom mieste určite podnikla kroky na vrátenie peňazí. Pri danej kontrole vychádzali z pôvodného Opatrenia a viem, že veľa kontrolórov sa nimi riadili aj po strate účinnosti tohto Opatrenia. Prečítaj si naozaj veľmi pozorne celú tému, ktorú som Ti pripojila vyššie, tam je všetko podrobne rozpísané. Janka dostala pokutu 10 000 a na základe našich príspevkov sa odvolala na DRSR , ktoré pokutu následne zrušilo. V texte je aj stanovisko DRSR /úplne opačné/ na záver ho uvediem, a to by som použila pri spätnom prerokovávaní.

Citát zo stanoviska v pripojenom linku :

máš pravdu BEPO, ubehlo už veľa času a až včera som obdržala od DÚ odpoveď na moje odvolanie zo dňa 02.08.2005. Pokutu vo výške 10.000,- Sk za nepoužitie ERP zrušuje.
Citujem aspoň najdôležitejšie odstavce:
Odvolávajúci v odvolaní namieta, že par. 2 písm.c Vyhlášky hovorí, že úhradou v hotovosti sa rozumie príjem peňazí v hotovosti a to bankoviek a mincí platnej meny, za úhradu v hotovosti sa nepovažuje úhrada pohľadávky a úhrada dobierky. Vyhláška pre tieto prípady nestanovuje žiadne časové podmienky. Odvolávajúci sa vo všetkých prípadoch predaj uskutočnil formou vystavenia pohľadávky (faktúry), ktorá je v účtovníctve účtovaná zápisom MD 311 a D 6.. a vystavenia potvrdenky o zaplatení pohľadávky so zaúčtovaním 211/311 teda príjem peňazí nie je účtovaný ako tržba, ale so súvzťažným zápisom voči príslušnej pohľadávke.
Nakoľko prvostupňový orgán (DÚ NMnV) nerozhodol o odvolaní sám, postúpil odvolanie spolu so spisovým materiálom na rozhodnutie odvolaciemu orgánu. Daňové riaditeľstvo SR (BB) po preskúmaní uvádzaných skutočností zistilo -citujem:
Keďže Vyhláška (č.55/1994 Z.z. v znení neskorších predpisov) v platnom znení
neukladá žiadnu lehotu, kedy by mala prebehnúť úhrada pohľadávky (faktúry), môže táto úhrada prebehnúť aj v deň jej vystavenia. Dôležité je preukázanie skutočnosti, že kupujúci dostal faktúru a príjem peňazí u predávajúceho bol preukazne zaúčtovaný voči zániku pohľadávky.
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Dakujem, rozumiem tomu, skusim nieco podniknut a urcite dam vediet. To teda aj mna zaujima, ci to dokazem doriesit, tak zatial...
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Ahoj, nahodou som nasla toto:Potrebujem elektronickú registračnú pokladňu

Ak predávate tovar v hotovosti, nie na faktúru, a tiež ak poskytujete niektoré vybrané služby, ste povinní používať na evidenciu Vašich tržieb elektronickú registračnú pokladňu. Po zakúpení ERP je potrebné túto prihlásiť na Vašom daňovom úrade. Potrebujete k tomu certifikát od pokladne /ak pokladňu kupujete z druhej ruky, dávajte si pozor,aby Vám predávajúci tento certifikát odovzdal/ a novú čistú knihu ERP, ktorú kúpite v obchode s tlačivami. Do knihy na prednú stranu vpíšte Vaše údaje. Pracovník daňového úradu Vám potom bezplatne na mieste pridelí kód ERP, ktorý vyznačí aj do certifikátu a do knihy ERP. Potom sa dohodnete so servisným technikom, ktorý Vám naprogramuje do pokladne Vaše údaje, vrátane kódu pokladne. V súvislosti s prechodom naeuro Vám doporučujeme počkať s novými registráciami do 17.januára 2009 ... potom ale nestihnete vianočný predaj :-)

Na osobnú bezplatnú konzultáciu sa môžete objednať na tel. 0903 212 011


Je to clanok z Trendu, zaujimave:-)
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Áno s tým plne súhlasím. Veľa príspevkov o tom je i tu na Porade, dosť často zúto tému diskutujeme...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať