Zavrieť

Porady

12 hodinova pracovna doba a jej správna úprava

Ahojte, mam problem ako spravne upravit nasledujucu prevadzku: recepcia s fungovanim 12 hodin denne od 9 do 21 (2 ludia pracuju subezne, dokopy su k dispozicii 4 zamestnanci), recepcia funguje 7 dni v tyzdni aj cez sviatky ak im smena vyjde na sviatok (nepreplacame im to z nejakeho dovodu). Zamestnanci maju v zmluve 40 hodinovy tyzden, mesacnu mzdu s mesacnou premiou do vysky x (ktoru nemaju priznanu ak nie je spokojnost s vykonom) System mal fungovat nejak na baze kratkeho a dlheho tyzdna, ale ked pozeriem na ich rozpis, tak si to zvycajne tak poprehadzuju, ze v tom nie je system a robia ako pride 2 -3 dni, potom 2 -3 dni volno. Nadcasy im preplacame. Mzdarka to ma v systeme - Humane - nastavene ako klasicky tyzdenny 40 hodinovy pracovny cas. Ak niekto odrobi menej, stiahne mu z nadcasov. Nadcasov maju pomerne dost, ale fluktuacia je pomerne znacna, takze rok tam vydrzi malokto a tazko hovorit kolko nadcasov doroka odrobia. Takto to funguje roky - zdedil som to a mam pocit ze toto je riadna divocina, ale neviem to nejak komplexne podchytit a upravit aby to bolo vsetko koser - aj zmluvne aj mzdovo. Poradi niekto? Vdaka.
Usporiadat
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

Musíš im spraviť pracovný kalendár-rozpis zmien, ktorý si do softu nahraje aj mzdárka. Tento rozpis musia zamestnanci dodržiavať. Ak si chcú vymeniť služby, tak nech si to vybavia medzi sebou, služba za službu.
0 0
andrej78 andrej78

andrej78 je offline (nepripojený) andrej78

Dakujem.

Ak im to podla rozpisu vyjde tak, ze budu robit v priemere viac ako 40 hodin tyzdenne, da sa to chapat tak ze ide o nariadeny alebo dohodnuty nadcas?
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

andrej78 Pozri príspevok
Dakujem.

Ak im to podla rozpisu vyjde tak, ze budu robit v priemere viac ako 40 hodin tyzdenne, da sa to chapat tak ze ide o nariadeny alebo dohodnuty nadcas?
Najskôr by som ti chcela napísať, že ich prac. čas nemá byť 40h./týždeň, ale 38 a 3/4/týždeň.
Je to v zmysle Zákonníka práce, §85, odst.5. Tu je z neho výcuc:
Zamestnanec, ktorý má pracovný čas rozvrhnutý tak, že pravidelne vykonáva prácu striedavo v oboch zmenách v dvojzmennej prevádzke, má pracovný čas najviac 38 a 3/4 hodiny týždenne.


  • Neber to teraz na týždne, ale ber normu prac. hodín na celý rok. Veď niekedy im výjde viac a niekedy menej ako 38,75hod./týždeň.
  • V roku 2009 je norma 261 prac.dní(aj so sviatkami)x 7,75 = 2022,75hod.
  • Skús si takto urobiť smeny na celý rok a spočítať hodiny. Ak budú hod. navyše, tak to je nadčas.
  • V softe to mzdárka nahrá tak, aby za celý rok bolo 2022,75 hod.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
no ja som pred rokom zápasila presne s týmto problémom aj ked nejde o recepciu. 12h zmeny, v tom je však 30min obed, takžeb rátam 11,5 hodiny. Dlhý a krátky týždeň, mzdy sú v OLYMPe.
Týždenný čas vychádza na 3,488 dňa, dovolenka 14-18 dní podľa praxe.
Nie sú nadčasy, mám nastavený pracovný kalendár, problém je v tom, že majú pevnú mesačnú mzdu bez ohľadu na počet odpracovaných zmien, Takže ak odrobia viac,musím im jeden deň nastaviť ako neplatený deň-náhradné voľno a v mesiaci, kde odrobia menej, tak zasa im doplatiť ten deň. V OLYMPe s tým mám problém, i ked už vyriešený.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

KEJKA Pozri príspevok
no ja som pred rokom zápasila presne s týmto problémom aj ked nejde o recepciu. 12h zmeny, v tom je však 30min obed, takžeb rátam 11,5 hodiny. Dlhý a krátky týždeň, mzdy sú v OLYMPe.
Týždenný čas vychádza na 3,488 dňa, dovolenka 14-18 dní podľa praxe.
Nie sú nadčasy, mám nastavený pracovný kalendár, problém je v tom, že majú pevnú mesačnú mzdu bez ohľadu na počet odpracovaných zmien, Takže ak odrobia viac,musím im jeden deň nastaviť ako neplatený deň-náhradné voľno a v mesiaci, kde odrobia menej, tak zasa im doplatiť ten deň. V OLYMPe s tým mám problém, i ked už vyriešený.
Kejka, prečo im odratávaš a priratávaš dni, veď ide o to, aby hodiny sedeli za rok. Nie je preto dôvod im to robiť, ako to robíš ty. Samozrejme, že mesačná mzda zostáva nezmenená.

S ostatným súhlasím.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
mzdarka renca Pozri príspevok
Kejka, prečo im odratávaš a priratávaš dni, veď ide o to, aby hodiny sedeli za rok. Nie je preto dôvod im to robiť, ako to robíš ty. Samozrejme, že mesačná mzda zostáva nezmenená.

S ostatným súhlasím.
K tomu ma núti program OLYMP. Automaticky eviduje podľa odpracovaných zmien v pracovnom kalendári, že odpracoval menej a kráti mzdu a naopak.
Ak odpracuje viac, tak mu vypočíta mzdu aj za ten deň-takže musím to opravť ako neplatený deň.
Tieto dni evidujem ako poskytnutie voľna a jeho odpracovanie.
Ďakujem za reakciu.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

A máš v Olympe nahraté ich prac. kalendáre? Ak áno, nemal by ti potom krátiť mesačnú mzdu.

PS: priznám sa, že v Olympe som ešte prac. kalendáre nerobila, ale v iných softoch áno.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
mzdarka renca Pozri príspevok
A máš v Olympe nahraté ich prac. kalendáre? Ak áno, nemal by ti potom krátiť mesačnú mzdu.

PS: priznám sa, že v Olympe som ešte prac. kalendáre nerobila, ale v iných softoch áno.
ano kalendáre mám nahrané, aj mi to funguje, vždy po prechode do dalsieho mesiaca pekne vyznačí odpracované dni v súlade s predloženou dochádzkou..
Lenže na niektorý mesiac vyjde o jednu zmenu menej alebo viac a vtedy mi to upravuje mzdu.
V tejto súvislosti ma napadá, či to neupravuje vtedy, ked si zamestnanec prehodí zmeny, možno v tomto bude zadrhel. Proste každý mesiac tých pár ľudí musím odsledovať, aby tá mzda vyšla podľa zmluvy.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

KEJKA Pozri príspevok
ano kalendáre mám nahrané, aj mi to funguje, vždy po prechode do dalsieho mesiaca pekne vyznačí odpracované dni v súlade s predloženou dochádzkou..
Lenže na niektorý mesiac vyjde o jednu zmenu menej alebo viac a vtedy mi to upravuje mzdu.
V tejto súvislosti ma napadá, či to neupravuje vtedy, ked si zamestnanec prehodí zmeny, možno v tomto bude zadrhel. Proste každý mesiac tých pár ľudí musím odsledovať, aby tá mzda vyšla podľa zmluvy.
Nemalo by ti to upravovať mesačnú mzdu, ak ich dochádzka je ako kalendár nahratý v softe, aj keď je to menej, či viac hodín.

To ti teda nezávidím, že sa musíš ešte aj týmto okrem iných vecí zaoberať pri výpočte miezd.

Ja si kalendáre nahrám všetky v januári na celý rok (mám ich 85) a počíta mi to správne. Asi skúsim jeden nahrať aj v Olympe, aby som vedela, v čom je zádrhel.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

Ešte ma napadlo, majú nahratú skutočnosť? Napr. jeden mesiac viac a druhý menej?
0 0
555 555

555 je offline (nepripojený) 555

ahojte, ja robim tiez mzdy pre hotel. ale keby som to chcela robit pre 50 ludi tak ako pisete, asi by som sa zblaznila. (teda ak sa nezblaznim z kontroly, ked mi pride na to) kto to vlastne kontroluje? ako to mozu postihnut? ja im davam standardne pracovne kalendare, klasicky ako keby robili 8 hodin, lebo dostavaju mesacnu mzdu rovnaku bez ohladu na to kolko odpracuju, maju klasicky priplatky za soboty a nedele, sviatky, nocne priplatky. potom mi olymp vyhodi rozpis odpracovanych hodin a to im davam podpisat, kvoli tomu ze to nepasuje s realom. oni robia fakt hocijako, ked su hostia, robia, ked nie su nerobia. smeny si prehadzuju. keby som mala 50tich takto sledovat, tak neviem... potom mam zvlast tabulku nadcasov, ktora nie je oficialna, iba medzi nami a tie si cerpu. zatial s tym nikto zo zamestnancov nemal problem. mohlo by to tak ostat? alebo tym niekomu skodim?
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

555 Pozri príspevok
ahojte, ja robim tiez mzdy pre hotel. ale keby som to chcela robit pre 50 ludi tak ako pisete, asi by som sa zblaznila. (teda ak sa nezblaznim z kontroly, ked mi pride na to) kto to vlastne kontroluje? ako to mozu postihnut? ja im davam standardne pracovne kalendare, klasicky ako keby robili 8 hodin, lebo dostavaju mesacnu mzdu rovnaku bez ohladu na to kolko odpracuju, maju klasicky priplatky za soboty a nedele, sviatky, nocne priplatky. potom mi olymp vyhodi rozpis odpracovanych hodin a to im davam podpisat, kvoli tomu ze to nepasuje s realom. oni robia fakt hocijako, ked su hostia, robia, ked nie su nerobia. smeny si prehadzuju. keby som mala 50tich takto sledovat, tak neviem... potom mam zvlast tabulku nadcasov, ktora nie je oficialna, iba medzi nami a tie si cerpu. zatial s tym nikto zo zamestnancov nemal problem. mohlo by to tak ostat? alebo tym niekomu skodim?
Ja nahrávam 85 kalendárov a priznávam, že je to časovo veľmi náročné.
Upozorňujem ťa, že by si im nemala dávať štandartné prac. kalendáre, nakoľko sa môže stať napr. prac. úraz v sobotu a zamestnanec má štandartný kalendár na Po-Pi. Na akom základe im potom dávaš príplatky?
Je toho dosť, na čo má vplyv to, aby si nahrávala prac. kalendáre do softu.

Škodíš tým hlavne sama sebe a taktiež napr. priemerky na dovolenku nemusia byť také, aké by mali byť.
0 0
555 555

555 je offline (nepripojený) 555

ved ja to viem, ze to asi nie je koser. len nadriadeny si mysli ine. a tie soboty nedele normalne davam, aj ked akoze ich neodrobili... je to blbost. preto ma aj zaujima kto toto vlastne kontroluje? to by potom kazdy zamestnanec mal kazdy mesiac iny pracovny kalendar? keby mal pracovny uraz? tak by sme to dohodli pomimo... aj napriklad nadcasy sa preplacaju formou odmien, aby sme usetrili 25% priplatok za nadcasy... a tak podobne. preco by boli ine priemerky na dovolenku? ked stale by mali tu istu mesacnu mzdu, tak ci tak, ci by som tam dala sobotu alebo pondelok? ked mas cas, prosim ta vysvetli mi to. zaujima ma to.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

555 Pozri príspevok
ved ja to viem, ze to asi nie je koser. len nadriadeny si mysli ine. a tie soboty nedele normalne davam, aj ked akoze ich neodrobili... je to blbost. preto ma aj zaujima kto toto vlastne kontroluje? to by potom kazdy zamestnanec mal kazdy mesiac iny pracovny kalendar? keby mal pracovny uraz? tak by sme to dohodli pomimo... aj napriklad nadcasy sa preplacaju formou odmien, aby sme usetrili 25% priplatok za nadcasy... a tak podobne. preco by boli ine priemerky na dovolenku? ked stale by mali tu istu mesacnu mzdu, tak ci tak, ci by som tam dala sobotu alebo pondelok? ked mas cas, prosim ta vysvetli mi to. zaujima ma to.
Neviem presne, aké majú vaši zamestnanci zmeny (koľko hod.) a cyklus zmien, resp. striedanie.
Pokúsim sa behom týždňa napísať postupy pri nahrávaní prac. kalendárov a ich praktické využitie..

Ešte ťa chcem upozorniť, že ak prac. zmena je dlhšia ako 8 hod., tak aj nárok dovolenky sa musí prepočítavať.
0 0
555 555

555 je offline (nepripojený) 555

no je toho asi viac, ale v globale, ked zamestnanci nenamietaju voci takemuto postupu, tak je v tom problem? a dalsia vec, aj keby somto robila, napr. ako ty, ich celkovu mzdu to absolutne neovplyvni, lebo mne zamestnavatel zada, ze daj 500 eur ciste a bodka, ja to musim tak napasovat...... inak, vdaka za ochotu. a k tym zamestnancom -kazdy robi ako vyjde, nemaju ziaden cyklus, striedaju sa ako im to vyhovuje, nikto im do toho nehovori, dokonca napr. raz pridu na 10,00 robia do 14,00 potom pridu o 17,00 a podobne, kazducky mesiac je u kazdeho uplne ina smena... tak fakt neviem, ako by som toto nahadzovala... ty mas urcite vo vsetkom pravdu, robis to spravne, len ja si to asi nebudem vediet aplikovat na "nasu prax"
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

555 Pozri príspevok
no je toho asi viac, ale v globale, ked zamestnanci nenamietaju voci takemuto postupu, tak je v tom problem? a dalsia vec, aj keby somto robila, napr. ako ty, ich celkovu mzdu to absolutne neovplyvni, lebo mne zamestnavatel zada, ze daj 500 eur ciste a bodka, ja to musim tak napasovat...... inak, vdaka za ochotu. a k tym zamestnancom -kazdy robi ako vyjde, nemaju ziaden cyklus, striedaju sa ako im to vyhovuje, nikto im do toho nehovori, dokonca napr. raz pridu na 10,00 robia do 14,00 potom pridu o 17,00 a podobne, kazducky mesiac je u kazdeho uplne ina smena... tak fakt neviem, ako by som toto nahadzovala... ty mas urcite vo vsetkom pravdu, robis to spravne, len ja si to asi nebudem vediet aplikovat na "nasu prax"
Ako to má fungovať vieš a ďalej k tomuto nemám čo dodať.
Komentára sa radšej zdržím.
0 0
555 555

555 je offline (nepripojený) 555

ved ja chapem, ale co ja zmozem, ked poviem, ze tak nebudem uctovat, mozem sa ist past... alebo pojdem past ovce... ale urcite by som to chcela vediet, skusim to takto zacat praktizovat, ked sa bude dat... dik este raz
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

Spôsob rozvrhnutia pracovných zmien sa musí zabezpečiť tak, aby zamestnanec pracujúci podľa tohto rozvrhu v období najviac 4 mesiacov v priemere na týždeň odpracoval určený týždenný pracovný čas.<o:p></o:p>
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--><o:p></o:p>
§ 87
Nerovnomerné rozvrhnutie pracovného času


(1) Ak povaha práce alebo podmienky prevádzky nedovoľujú, aby sa pracovný čas rozvrhol rovnomerne na jednotlivé týždne, zamestnávateľ môže po dohode so zástupcami zamestnancov alebo po dohode so zamestnancom, rozvrhnúť pracovný čas nerovnomerne na jednotlivé týždne. Priemerný týždenný pracovný čas nesmie pritom presiahnuť v období najviac štyroch mesiacov ustanovený týždenný pracovný čas.
<o:p></o:p>


Prikladám tabuľku pre výpočet dovolenky pre nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas.
Naposledy upravil Marína : 19.04.09 at 16:25
0 0
andrej78 andrej78

andrej78 je offline (nepripojený) andrej78

Nie som si isty ci je tento system mozno povazovat za zmenne rozvrhnutie. Pracovna zmena je podla ZP definovana takto:
(2) Prácou na zmeny je spôsob organizácie pracovného času, pri ktorom zamestnanci jeden druhého striedajú na rovnakom pracovisku podľa určitého rozvrhu a v priebehu určitého obdobia dní alebo týždňov pracujú v rôznom čase. To platí aj v prípade, ak pri striedaní zamestnancov v zmenách dôjde k súbežnému výkonu práce zamestnancov nadväzujúcich zmien, najviac po dobu jednej hodiny.

U nas - ako som uz pisal v otazke - je to tak ze dvaja robia 12 hodin a idu domov - nestriedaju sa - na druhy den znova 12. Uplatnit nerovnomerne rozvrhnutie je takisto problem - kedze tam je limit tie 4, resp. 12 mesiacov.
0 0
555 555

555 je offline (nepripojený) 555

a ako to potom robis?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať