Zavrieť

Porady

Výdavkový doklad

Dobrý deň! prosím o Váš názor,ak si tovar, materiál ,SZČO nakupuje sám/výber z pokladne na nákup/tak ku bločku od dodáv.resp.predajcu,vypíše aj VPD,ide o to ,že kto má byť na VPD ako príjemca peňazí/teda ak je na VPD kolónka vyplatené komu/názor na toto je rôzny,/teda ak si vyberie peniaze z pokladne ,tak by tam mal byť on?alebo ten od koho tovar kúpil?dosť ma to zneistilo?môže mi na toto niekto odpovedať?
Usporiadat
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

zuzanka222 Pozri príspevok
Dobrý deň! prosím o Váš názor,ak si tovar, materiál ,SZČO nakupuje sám/výber z pokladne na nákup/tak ku bločku od dodáv.resp.predajcu,vypíše aj VPD,ide o to ,že kto má byť na VPD ako príjemca peňazí/teda ak je na VPD kolónka vyplatené komu/názor na toto je rôzny,/teda ak si vyberie peniaze z pokladne ,tak by tam mal byť on?alebo ten od koho tovar kúpil?dosť ma to zneistilo?môže mi na toto niekto odpovedať?
Samozrejme ten, kto peniažky vybral z pokladne a zaplatil.
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
Celkom dobre nechapem, co sa pytas, ale na vydavkovom bloku musi byt komu som tie peniaze vyplatila, cize napr. COOp Jednota, alebo XY, ale podla mna nie ja.
0 0
ZuzanaP ZuzanaP

ZuzanaP je offline (nepripojený) ZuzanaP

:-D
Ak tvoríme súhrnný doklad, tak je to trošku problém. Tiež používam meno toho, kto peniaze z pokladne prijal a za danú vec zaplatil, mali sme aj kontrolu a DÚ nemal námietky.
0 0
zuzanka222 zuzanka222

zuzanka222 je offline (nepripojený) zuzanka222

AK som tomu porozumela ,tak na VPD má byť /vyplatené komu -,meno majteľa/,pretože ak zaúčtujem doklad ,tak v JÚ-program Alfa,a vytlačím si doklad ,tak mi napíše do kolónky -/vyplatené komu/napíše meno dpdávateľa teda od koho sa tovar kupoval/a nie toho kto peniaze vybral z pokladne.Pretože,ak by tam malo byť meno SZČO tak by to bol výber cez Pr.pol,alebo nie?
0 0
Jarka 1 Jarka 1

Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

Tak toto je moja večná dilema. Mám dve možnosti:
1. ako príjemcu napísať podnikateľa, čo je oveľa jednoduchšie, rýchlejšie
2. ako príjemcu pracne opísať údaje z dokladu z ERP vrátane IČO, IČ DPH ak ho ešte nemám v adresári. Aj to hľadanie v adresári zaberie nejaký čas.
Používam druhý, pracnejší spôsob. Ak mi niekto dokáže presne podložiť zákonom, že bez pochybností môžem používať prvý uvedený, budem veľmi rada.
Zaráža ma však, že v prípade, že doklad z ERP prinesie zamestnanec, nemám zábrany vystaviť VPD na jeho meno a nie na údaje o firme z dokladu. Tak isto nemám zábrany vystaviť VPD na podnikateľa v prípade súhrnného dokladu.
Prosím odpovie niekto s použitím zákona. Nestačí mi, že pri kontrole DÚ nemal námietky. Ďakujem
0 0
zuzanka222 zuzanka222

zuzanka222 je offline (nepripojený) zuzanka222

No nie som z toho múdrejšia,ale súhlasím s odpoveďou od /Jarka1/,aj keď je to pracnejšie ale zdá sa mi to správne,myslím tým spôsob 2,ktorý si uviedla.P
0 0
Martin Mocko Martin Mocko

Martin Mocko je offline (nepripojený) Martin Mocko

Niekedy mám pocit, že v budúcom živote nechcem o účtovaní ani počuť... ...viac
Pri nákupe mat. alebo služieb, ku ktorým máme doklad z ERP predávajúceho podľa mňa je dôležitejší doklad z ERP a nie vypísaný VPD... Mnhohí podnikatelia to robia i tak, že nevypisujú k drobným nákupom VPH ale očísľujú priamo doklady z ERP ako výdavok. A taktiež som sa nestretol s DU, ktorý by mal s tým problém.
Z úplne logického hľadiska..na VPD je i podpisový záznam príjemcu hotovosti. A podľa mňa skutočným príjemcom a poskytovateľom služby alebo tovaru je predávajúci..a nie pokladník alebo nakupujúci podnikateľ.
0 0
Jarka 1 Jarka 1

Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

machinak Pozri príspevok
Pri nákupe mat. alebo služieb, ku ktorým máme doklad z ERP predávajúceho podľa mňa je dôležitejší doklad z ERP a nie vypísaný VPD... Mnhohí podnikatelia to robia i tak, že nevypisujú k drobným nákupom VPH ale očísľujú priamo doklady z ERP ako výdavok. A taktiež som sa nestretol s DU, ktorý by mal s tým problém.
Z úplne logického hľadiska..na VPD je i podpisový záznam príjemcu hotovosti. A podľa mňa skutočným príjemcom a poskytovateľom služby alebo tovaru je predávajúci..a nie pokladník alebo nakupujúci podnikateľ.
Ja osobne sa nestotožňujem s tým, že by som nevypísala VPD, ale len očíslovala doklad z ERP. Pri jeho preplatení z pokladne mám úbytok fin. prostriedkov v hotovosti a treba sledovať aj stav pokladne. Myslím, že podnikatelia, ktorí to aplikujú v praxi, nie sú účtovníci. Súhlasila by som, len ak pôjde o súhrnný doklad. Vtedy by som očíslovala doklady z ERP a vystavila jeden sumárny VPD.
Ten podpisový záznam na VPD podľa mňa netreba, ak je doklad z ERP.
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
machinak Pozri príspevok
Pri nákupe mat. alebo služieb, ku ktorým máme doklad z ERP predávajúceho podľa mňa je dôležitejší doklad z ERP a nie vypísaný VPD... Mnhohí podnikatelia to robia i tak, že nevypisujú k drobným nákupom VPH ale očísľujú priamo doklady z ERP ako výdavok. A taktiež som sa nestretol s DU, ktorý by mal s tým problém.
Z úplne logického hľadiska..na VPD je i podpisový záznam príjemcu hotovosti. A podľa mňa skutočným príjemcom a poskytovateľom služby alebo tovaru je predávajúci..a nie pokladník alebo nakupujúci podnikateľ.
Tak, aj mne sa z logickeho dovodu zda spravne, vsak nie je dolezite kto to zaplatil, ale komu a preco. Od roku 1992 tak vypisujem vydavkove bloky a nikdy mi nenapadlo inak.
Ale vydavkove bloky poctivo vypisujem.
Naposledy upravil tetrisss : 19.05.08 at 11:50
0 0
Jarka 1 Jarka 1

Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

Netvrdím, že machinak a tetrisss nemôžete mať pravdu. Dokonca by som to tak rada robila aj ja. Len mám stále akúsi brzdu, že by som si to nevedela oprieť o §, ak by kontrola oponovala. Tak dajte prosím, niekto z poraďákov odpoveď v podobe zákona a §.
Dúfam, že sa niekto nájde, lebo mám pocit, že všetky debaty na túto tému sa skončili dvomi názormi. Alebo som niečo prehliadla?
0 0
Denda Denda

Denda je offline (nepripojený) Denda

machinak Pozri príspevok
Pri nákupe mat. alebo služieb, ku ktorým máme doklad z ERP predávajúceho podľa mňa je dôležitejší doklad z ERP a nie vypísaný VPD... Mnhohí podnikatelia to robia i tak, že nevypisujú k drobným nákupom VPH ale očísľujú priamo doklady z ERP ako výdavok. A taktiež som sa nestretol s DU, ktorý by mal s tým problém.
Z úplne logického hľadiska..na VPD je i podpisový záznam príjemcu hotovosti. A podľa mňa skutočným príjemcom a poskytovateľom služby alebo tovaru je predávajúci..a nie pokladník alebo nakupujúci podnikateľ.
Dávam do pozornosti §6 ods.1,2 a §10 Zákona o účtovníctve. Vo Vašom prípade je účtovným dokladom výdavkový doklad a nie doklad z ERP. Doklad z ERP predávajúceho deklaruje účtovný prípad, označenie účastníkov.
0 0
Jarka 1 Jarka 1

Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

Denda Pozri príspevok
Dávam do pozornosti §6 ods.1,2 a §10 Zákona o účtovníctve. Vo Vašom prípade je účtovným dokladom výdavkový doklad a nie doklad z ERP. Doklad z ERP predávajúceho deklaruje účtovný prípad, označenie účastníkov.
Preštudovala som uvedený §6 a §10.Ešte stále sa mi celkom nerozsvietilo. Znamená to, že ak doklad z ERP predávajúceho deklaruje označenie účastníkov, potom je úplne v poriadku ak do VPD ako dodávateľa a zároveň aj odberateľa napíšem adresu podnikateľa? Alebo ako druhého účastníka, teda dodávateľa napíšem firmu uvedenú na doklade z ERP?
Veľmi prosím o odpoveď, nech už v tom mám konečne úplnú istotu. Ďakujem.
0 0
Dav Dav

Dav je offline (nepripojený) Dav

Pridám svoj spôsob. VPD vypisujem na firmu, ktorej platím peniaze. 1. účastník je firma, z ktorej pokladne sa peniaze vyberajú a 2.účastník je firma, ktorej sa peniaze vyplatili. Pokiaľ chcem mať podchytený úbytok peňazí z pokladne, kým mi slečna XYová z kancelárie zakúpi kancelársky papier, vypíšem doklad na ňu s textom záloha na nákup materiálu, vypíšem príjmový, vrátená záloha XYová, a výdavkový za kancelársky papier. Predsa keď budem účtovať ten výdavkový pokladničný doklad, tak zamestnanec slečna XYová nie je platca DPH, a teda nemám si ako odpočítať DPH. Ani slečna XYová nepodniká, nemá oprávnenie na to, aby mi predala ten papier. Oporu v zákone mám len "označenie účastníkov"
0 0
Jarka 1 Jarka 1

Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

Dav Pozri príspevok
Pridám svoj spôsob. VPD vypisujem na firmu, ktorej platím peniaze. 1. účastník je firma, z ktorej pokladne sa peniaze vyberajú a 2.účastník je firma, ktorej sa peniaze vyplatili. Pokiaľ chcem mať podchytený úbytok peňazí z pokladne, kým mi slečna XYová z kancelárie zakúpi kancelársky papier, vypíšem doklad na ňu s textom záloha na nákup materiálu, vypíšem príjmový, vrátená záloha XYová, a výdavkový za kancelársky papier. Predsa keď budem účtovať ten výdavkový pokladničný doklad, tak zamestnanec slečna XYová nie je platca DPH, a teda nemám si ako odpočítať DPH. Ani slečna XYová nepodniká, nemá oprávnenie na to, aby mi predala ten papier. Oporu v zákone mám len "označenie účastníkov"
Najprv som chcela pridať súhlas, ale potom som zháčila. Ak robím súhrnný doklad, tak vtedy nepíšem 2. účastníka podľa ERP, ale podnikateľa. A aj tak je nárok na odpočet DPH. Že by som si predsa len mohla to vypisovanie VPD uľahčiť? Prosím, vyjadrí sa ešte niekto?
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
machinak Pozri príspevok
Pri nákupe mat. alebo služieb, ku ktorým máme doklad z ERP predávajúceho podľa mňa je dôležitejší doklad z ERP a nie vypísaný VPD... Mnhohí podnikatelia to robia i tak, že nevypisujú k drobným nákupom VPH ale očísľujú priamo doklady z ERP ako výdavok.

Tak s tým, že sú očíslované paragóny (vtedy ešte o ERP sa ani nechyrovalo) do poradia ako pokladničné doklady, som sa stretla naposledy v r. 1991, ale vtedy aj príručky na účtovníctvo začínali vetou: K vedeniu účtovníctva vám stačí zošit za 1,- Kčs.
0 0
Martin Mocko Martin Mocko

Martin Mocko je offline (nepripojený) Martin Mocko

Niekedy mám pocit, že v budúcom živote nechcem o účtovaní ani počuť... ...viac
Denda Pozri príspevok
Dávam do pozornosti §6 ods.1,2 a §10 Zákona o účtovníctve. Vo Vašom prípade je účtovným dokladom výdavkový doklad a nie doklad z ERP. Doklad z ERP predávajúceho deklaruje účtovný prípad, označenie účastníkov.
Keď je to tak...tak potom nevidím dôvod dávať doklady z ERP do účtovníctva. Načo potom? Keď stačí vypísať vlastný VPD a daňový úrad mi uzná i náklad i DPH
0 0
Denda Denda

Denda je offline (nepripojený) Denda

machinak Pozri príspevok
Keď je to tak...tak potom nevidím dôvod dávať doklady z ERP do účtovníctva. Načo potom? Keď stačí vypísať vlastný VPD a daňový úrad mi uzná i náklad i DPH
Jedna rada na nezaplatenie, jedno dobré školenie a uzrejmíte si pojmy účtovný záznam, účtovný doklad, účtovný prípad, účtovný zápis - §10 a ďalšie Zákona o účtovníctve. Školenia na postupy a zákon o účtovníctve sú v ponuke aj tu na porade - v blogu videoškolenia http://www.porada.sk/view.php?pg=skusdoba
0 0
zuzanka222 zuzanka222

zuzanka222 je offline (nepripojený) zuzanka222

Dobrý deň.,ďakujem za vaše názory ,vidím,že nie som sama ,ktorej to nieje celkom jasné,a musím sa priznať ,že po prečítaní vašich názorov,nie je to aj tak jednoznačné.tak skúsim si vypočuť videoškolenie.,ale skôr sa prikláňam k názoru,je na VPD má byť uvedený ten kumu vyplatím,bude dodávateľ.Ak by ešte mal niekto názor prosím nech napíše.
0 0
Martin Mocko Martin Mocko

Martin Mocko je offline (nepripojený) Martin Mocko

Niekedy mám pocit, že v budúcom živote nechcem o účtovaní ani počuť... ...viac
Zaslal som dopyt na DRSR...ked pride, tak ho sem zverejnim, nech v tom mame konecne jasno
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať