Lucinka23 Ahojte poraďáci, teraz som začala účtovať maloobchodnú predajňu a hneď v prvý deň som narazila na problém. Do reg.pokladne nahodili omylom viacej ako sa malo, prišlo na to hneď, urobila sa anulácia účtenky a zákazníkovi sa potom vydala nová opravená účtenka. Môj problém je v tom, že i po anulácii zostala tá tržba zarátaná v celkovom obrate a teraz sa mi to stále nabaľuje a nesedí mi to. Chcem sa spýtať ako zaúčtovať. Či stačí účtovať len rozdiel medzi skutočnou dennou tržbou a anuláciou alebo celú tržbu a potom cez nepeňažnú operáciu v peň.denníku odčítať anuláciu? Prosím poraďte mi, ešte som sa tým nestretla. Ďakujem.
Ak si neviete poradiť s obratmi registrovanými pokladnicou oslovte servisného technika (najmä ak je to v rámci mesiaca), aby bolo storno vykonané korektne a zahrnulo sa do obratov pokladnice. Tržba evidovaná v pokladnici by po vyhotovení opravy mala súhlasiť na skutočne prijatú hotovostnú tržbu. Čo sa týka tržby, odporúčam účtovať účtovný prípad, ktorý vznikol a tým je prijatie pokladničnej hotovosti - v správnej výške. Chyba v tomto prípade podľa môjho názoru nesúvisí so vznikom účtovného prípadu.