Zavrieť

Porady

Carrefour+hypernova a ostatné

Zdravím poraďáci!!!

Stretli ste sa s tým, že DU neuznáva odpočet dph z faktúry od hypersieti za letákové akcie??? Mne to neuznali s tým,že sa jedná o propagáciu už cudzieho tovaru, ktorý bol predaný. tak isto neuznali logistický bonus, ktorý sa poskytuje za uskladnenie predaného tovaru v centralnom sklade. čo vy na to??
Usporiadat
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

krusa
Zdravím poraďáci!!!

Stretli ste sa s tým, že DU neuznáva odpočet dph z faktúry od hypersieti za letákové akcie??? Mne to neuznali s tým,že sa jedná o propagáciu už cudzieho tovaru, ktorý bol predaný. tak isto neuznali logistický bonus, ktorý sa poskytuje za uskladnenie predaného tovaru v centralnom sklade. čo vy na to??

Môžeš to upresniť? Firma kúpila niečo v hypersieti v akcii... doklad máš v poriadku?.. DÚ neuznal odpočítanie DPH? nerozumiem pojem "cudzí tovar, ktorý bol predaný" čo to znamená? dík
0 0
krusa krusa

krusa je offline (nepripojený) krusa

liba2
Môžeš to upresniť? Firma kúpila niečo v hypersieti v akcii... doklad máš v poriadku?.. DÚ neuznal odpočítanie DPH? nerozumiem pojem "cudzí tovar, ktorý bol predaný" čo to znamená? dík
nie. Moja firma dodáva tovar do hypersieti. Doklad od hypersieti je v poriadku. Čo sa týka pojmu cudzí tovar, ktorý bol predaný, tým mal správca dane na mysli to, že som platil za zverejnenie v letáku avšak tovar ktorý som propagoval už nebol môj lebo som ho predal hypersieti, a tým mal na mysli ten pojem" cudzí tovar", t.j. že som si objednal reklamu už cudzieho a nie vlastného tovaru
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
krusa
nie. Moja firma dodáva tovar do hypersieti. Doklad od hypersieti je v poriadku. Čo sa týka pojmu cudzí tovar, ktorý bol predaný, tým mal správca dane na mysli to, že som platil za zverejnenie v letáku avšak tovar ktorý som propagoval už nebol môj lebo som ho predal hypersieti, a tým mal na mysli ten pojem" cudzí tovar", t.j. že som si objednal reklamu už cudzieho a nie vlastného tovaru
Tak toto by bolo na dlhšie. Bohužiaľ nemám taký časový priestor.
Možná argumentácia:
1)
- letákovou akciou je podporovaný hlavne predaj vlastného (nie "hyper" sortimentu), lebo od množstva predaného tovaru sú priamo závislé aj odbery Vášho tovaru hypermarketom,
- letáková reklama je formou inzercie - ponuky predávaného tovaru z cieľom nezvyšovať len obrat hypermarketu, ale aj Váš vlastný. Ak sa viac predá v hypermarkete, viac predáte aj vy hypermarketu. Preto sa zúčastňujete letákových akcií, aby ste Vy viac predali,
- letáková reklama je na základe "obchodného vzťahu" s dodávateľmi, ktorí chcú propagovať svoje výrobky týmto spôsobom a zároveň sú ochotní do toho aj investovať,
- ak máte k dispozícii prehľad o odbere hypermarketom - doporučujem ho spracovať (nemusí byť len čo do čiastky - ale aj čo do množstva. Je reálne, ak akciovými cenami nedosiahneme iba efekt finančný, ale hlavne množstevný. Zákazník - občan sa potrebuje s tovarom zoznámiť, zvyknúť si naň a to sa dá "hlavne" ponukovými akciovými cenami - bohužiaľ) a to je investícia do budúcich obratov,
Uvedené uviesť do zápisu v protokole, prípadne na týchto argumentoch postaviť odvolanie.
2)
Treba to skúsiť. Nepredpokladám, že by to bolo neobhájiteľné, obhajobu je potrebné postaviť na reálnych základoch, ak možno, tak prepočtoch a poukázať na priamu súvislosť s podnikaním a dosahovanými príjmami. Príjmy predsa zabezpečím v dnešnej dobe hlavne cez reklamu.
Neviem, akú máte zmluvu s hypersieťami. Overte si, ako znejú ustanovenia týkajúce sa letákových akcií. Využiť možnosť obhájiť to ako štandardný výdavok od klasického dodávateľa reklamných služieb, ktorý vydáva takéto periodikum. Vy ste objednali (zazmluvnili) s ním reklamné služby a on ich realizuje. Cena je stanovená na základe dohody oboch zmluvných strán.
3)
Následne je ešte potrebné argumentovať právom na odpočítanie dane, uplatnením DPH voči Vám iným platiteľom a pod. T.j. potvrdiť uplatnenie práva na odpočítanie dane platnými ustanoveniami Zákona o dani z pridanej hodnoty.
4)
Nenašla som v žiadnych usmerneniach pripomienky k tomuto druhu výdavku. Je potrebné preukázať, že sa nejedná o propagáciu cudzieho tovaru ale o propagáciu Vášho predaja. Vaše tržby sa zvýšia oboznámením zákazníkov v sieti maloobchodu. Hypermarkety sú len nástrojom, ako zvýšiť obrat a reklama v ich periodikách slúži práve tomuto cieľu.
5)
Škoda auto Slovensko ako výhradný importér áut môže byť hlavným zadávateľom TV reklamy a pritom kto z firiem alebo občanov si u nich kúpi auto? Nik. Takže vlastne propagujú predaj iným predajcom áut? Tvrdenie kontrolórov DÚ sa podľa môjho názoru pohybuje na veľmi tenkom ľade, ak máte splnené všetky mnou uvádzané podmienky.

Treba sa brániť.
Držím palce.

P.S.: ak neuznajú DPH, pokojne budú môcť pokračovať s daňovou uznateľnosťou výdavku.
Naposledy upravil Jana Acsová : 16.07.05 at 09:33
0 0
andrej_rv andrej_rv

andrej_rv je offline (nepripojený) andrej_rv

Škoda, že Richard nezaviedol aj zosilnený alebo dvojnásobný súhlas, tu by som ho iste dal. .
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

DU má pravdu ak nie celú tak aspoň čiastočne.Je to propágacia predaja pre iného a aj výdavky prevzaté za iný subjekt.DU neargumentuje že sa tým nepredá viac tovaru-teda že je to neoprávnený náklad ale že sa vydá miesto iného-ten tovar patrí hypermarketu.SKODA robí reklamu len svojmu výrobku u hociktorého predajcu-ak by krusa robila reklamu pre celé Slovensko nebol by problém,problém je že to robí len pre jedného predajcu a ten si robí reklamu sám pre seba.Účel toho letáku nie je zvýšiť predaj krusovmu výrobku ako takého ale len vo svojej hyperpredajni.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Ako sa to následne posúdi je v tejto chvíli pre zadávateľa príspevku nepodstatné. Je dôležité, aby sa vec vyjasnila a to v záujme dodávateľa. Je potrebné hľadať možnosti a nie sa im brániť, keď je vec ešte iba v stave riešenia. To, ako sa vec vyvinie je zatiaľ otázne a našim cieľom by malo byť hľadanie riešení. Ponúknuté argumenty môžu niečo riešiť (čiastočne alebo úplne). S akým výsledkom, uvidíme.
V praxi som sa stretla s mnohými akciami a toto je prvý prípad, kde by vyvstali nejaké pochybnosti. Pravdepodobne sa začína skúšať "ťah" zo strany kontroly a očakáva sa reakcia. Ak nebude razantná, tak môžeme nabudúce očakávať opäť niečo "po funuse".
Skončil sa problém s bonusmi a začal s letákovými akciami? Pritom je evidentné, že sa jedná o dohodu zmluvných strán, z ktorých jedna má príjem a druhá výdaj, rovnako jedna platí DPH a druhá si ju odpočíta. Nedochádza k žiadnym daňovým únikom, iba sa na Slovensku používajú neštandardné marketingové praktiky.
A čo sa týka reklamy, nikde v zákone nie je povedané, akému okruhu potencionálnych zákazníkov sa mám prihovárať. Keď mám na to osloviť celé Slovensko, tak tak urobím, ak na to nemám, urobím si len tabuľku nad vchod firmy a oslovujem iba okoloidúcich.
(iný problém by nastal, ak by napr. Tesco fakturovalo reklamu svojich "značkových" vreckoviek firme HP ako výrobcovi a pod., ale aj to by sa dalo podľa môjho názoru čiastočne riešiť)
A tržby veľko a maloobchodu sú spojené nádoby a priamo spolu súvisia.
Ja by som v každom prípade na strane Krusy niečo podnikla a nenechala by som to iba na názore prvostupňovej kontroly.

A Bepo, že nie sme na rovnakej vlnovej dĺžke, to už vieme, ale protiargumentácia v tejto rovine nič nevyrieši. Nechajme to na Krusu.
Nakoľko sme sa nie prvýkrát stretli na téme, ktorá sa dotýka hypermarketov, tak ak máš skúsenosti s logistickým bonusom, skús k tomu niečo ... Ja tento typ výdavku neviem zaklasifikovať.
Naposledy upravil Jana Acsová : 16.07.05 at 13:14
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Určite nech Krusa skúša čo je možné,ja by som tiež skúšal ale ak sa DU zatne ja dávam dosť malé šance na úspech-v prípade ak sa nebude politicky zasahovať pretože to bude dosť veľká pálka ak sa zrátajú všetci dodávatelia. Aj ja môžem zaplatiť daň za pol Slovenska s hocijakým úmyslom ale z nákladov mi to DU vyhodí jednoducho len preto že je to daň platená za iný subjekt.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Ale to nie je úplne správny argument, nakoľko príjem sa zdaňuje DPH v hypermarkete a rovnako je zahrňovaný aj z hľadiska dane z príjmov do výnosov. Takže ŠR o nič neprichádza. A ak by chceli zrušiť tieto typy fakturácií, tak aj hypermarkety prestanú účtovať tieto položky a odvádzať z nich dane v rámci svojich daňových povinností (ako ich poznáme, vymysleli by si niečo iné).
Čistky by sa mali robiť od hypermarketov, aby niečo poriešili.
Slovenský dodávateľ, ako si už aj ty uvádzal predtým, je diskriminovaný až až. Takže ešte mu dajme po hlave aj tak, že mu neuznáme DPH, ktorá je voči nemu riadne uplatnená?
Naposledy upravil Jana Acsová : 16.07.05 at 13:46
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Keďže sa robia kontroly na jednotlivé dane a toto bola na DPH tak vyhodili iba DPH.Mne z toho vyplýva že neuznali aj náklad na reklamu ako neopodstatnený.Na DU nie sú úplne na hlavu padnutý,dá sa im veľa vecí priamo pri kontrole vysvetliť.Ak sa nedalo,je možné odvolanie.Ak ani tam neuspejú tak ja to vidím na malú šancu.Keď ty nevidíš rozdiel v reklame pre Skodu a Hyperpredajne ja ten rozdiel vidím.Ja by som to tiež nechal v nákladoch ale zákon je raz taký.Tiež ako dlho sa tu diskutovalo o bločkoch z Tesca keď tam nemali základ dane a DU to tiež vyhadzoval z odpočtu DPH.Všetci sme sa zhodli že je to blbosť a nakoniec Tesco muselo zmeniť bločky.Taktiež štátny rozpočet o nič neprichádzal.Logika a zákon sú dosť často dve odlišné veci.
Takže ja nie som za hurá systém-jasné,máš pravdu.Veľa závisí od znenia zmluvy a právnika.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
A hlavne od daňového poradcu.
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

AVO-pre lepšie pochopenie-podľa mňa bude problém v zmluve-ak by tam bolo že výrobca znáša x % z nákladov na reklamu a zvyšok hypermarket nie je absolútne problém a DU to uzná.Ak tam je že náklady na leták znáša výrobca DU to vyhodí.To je moj názor,s hypermarketmi neobchodujem a Krusa sa môže vyjadriť či to tak bolo.
A možno nevieš ale pri niektorých značkách áut výrobca povie dávame zľavu 50.000 Sk na tento model a v skutočnosti výrobca dá zľavu 25.000 Sk a zvyšok dáva konkrétny predajca.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Bepo ver mi, že to chápem.

A ostatné my dvaja nevyriešime.
0 0
hron hron

hron je offline (nepripojený) hron

Nie som tak celkom doma v tej problematike, tak len vseobecne moj nazor:
Ak som dobre porozumel, co je "letakova" akcia a ako taka by "nemala" spadat
do danovych nakladov platitela, tak analogicky by "nemala" spadat do danovych nakladov akakolvek sprostredkovatelska faktura. Ved to je tiez nieco, co sa robi v mene druheho subjektu. Nevidim dovod, preco by reklamna akcia mala byt nejakou specialnou odrodou sprostredkovanej sluzby, ktora sa do danoveho nakladu nemoze zahrnut.
Ale je fakt, ze sa nedrzim zakonov, ale zdraveho rozumu. Teda dufam, ze mi aspon nejake zvysky este zostali.
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Sprostredkovanie je zase iný typ obchodu-tam sprostredkovateľ nekupuje tovar alebo služby,ale len sprostredkováva medzi predajcom a kupcom-čiže nie je jeho majiteľ.Ak by kúpil,už by nemohol fakturovať sprostredkovanie.
0 0
hron hron

hron je offline (nepripojený) hron

bepo
Sprostredkovanie je zase iný typ obchodu-tam sprostredkovateľ nekupuje tovar alebo služby,ale len sprostredkováva medzi predajcom a kupcom-čiže nie je jeho majiteľ.Ak by kúpil,už by nemohol fakturovať sprostredkovanie.
To je sice pravda, ale len ak to bol JEDNORAZOVY predaj. A na jednorazovy predaj si potom dodavatel celkom urcite nebude platit akciu. Akcia ma sluzit pre BUDUCE predaje. A tam ja to sprostredkovanie vidim.
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Tu sa jedná o vlastnícky vzťah k tovaru-ak si majiteľ tak nakupuješ a predávaš,ak nie si tak sprostredkúvaš.To by si sa divil ako lietajú predané množstvá počas akcie a ako po jej skončení padnú.Takže dlhodobý efekt do budúca je mizivý.Ale problém v otázke je že keď predá tovar či môže dať do nákladov reklamu u predajcu.Podľa mňa ak sú splnené 2 podmienky-1.je to reklama len pre jedného predajcu a nie pre všetkých a 2.platí to celé -tak nie.
0 0
hron hron

hron je offline (nepripojený) hron

Mne to vychadza ten druhy bod, ze to plati len pre POSLEDNU predanu a dodanu varku tovaru. Cize az po jej predani sa moze tato uvaha aplikovat.
Noaten prvy bod uplne popiera jeden zo zakladnych principov reklamy - adresnost.
Naposledy upravil hron : 17.07.05 at 07:00
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

hron
Noaten prvy bod uplne popiera jeden zo zakladnych principov reklamy - adresnost.
Takých reklám sú na mraky-len tak napr.telefónny operátori,autá,pracie prášky,oblečenie,jedlo.Videl si niekedy reklamu kde boli uvedené konkrétne predajne pre Slovnaft,Orange,elektrárne,Skoda,Persil,Vitana atd?-možno toho bude viac ako polovica všetkých reklám.
0 0
hron hron

hron je offline (nepripojený) hron

bepo
Takých reklám sú na mraky-len tak napr.telefónny operátori,autá,pracie prášky,oblečenie,jedlo.Videl si niekedy reklamu kde boli uvedené konkrétne predajne pre Slovnaft,Orange,elektrárne,Skoda,Persil,Vitana atd?-možno toho bude viac ako polovica všetkých reklám.
No ano, akciu na dodavku el.enegie som nevidel :-), zato akcie na Skodu som videl. Aj s predajnou. Aj na ine auta.
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Elektrárne dali na reklamu pár desiatok miliónov aj keď nie tento rok a ak je reklama na predajňu áut,tak to platí vždy ten konkrétny predajca,nikdy nie výrobca.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať