Zavrieť

Porady

Registračná pokladnica - Otázky a odpovede zo stránky DRSR

Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Z otázok a odpovedí zo stránky www.drsr.sk vyberám :


7. Otázka:
Predávam tovar, pri ktorom vystavujem faktúry a prijímam tržby za ich úhradu v hotovosti. Podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. som nemusel používať ERP, nakoľko som prijímal v hotovosti iba úhrady faktúr. Som od účinnosti zákona o požívaní ERP povinný kúpiť ERP a evidovať na nej predaj na faktúry ?

Odpoveď:
Nie. Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky v hotovosti síce považuje za tržbu, ktorú je potrebné evidovať prostredníctvom ERP, avšak nakoľko prechodné ustanovenie § 18 zákona o používaní ERP umožňuje podnikateľom postupovať podľa doterajšieho predpisu (t.j. vyhlášky č. 55/1994 Z.z.) až do 31. decembra 2010, do tohto termínu nevzniká povinnosť evidovať úhrady pohľadávok v hotovosti cez ERP a ani povinnosť kúpiť ERP, pokiaľ bude podnikateľ postupovať v zmysle vyhlášky č. 55/1994 Z.z..

11. Otázka:

Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky považuje za platbu v hotovosti. Som povinný od 1.3.2009 evidovať úhradu pohľadávok na ERP ?

Odpoveď:

Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky v hotovosti považuje za tržbu, ktorú je potrebné evidovať prostredníctvom ERP od 1.3.2009. Nakoľko však prechodné ustanovenie (§ 18) zákona o používaní ERP umožňuje podnikateľom postupovať podľa doterajšieho predpisu (t.j. vyhlášky č. 55/1994 Z.z.) až do 31. decembra 2010, podnikateľovi nevznikne povinnosť používať ERP v prípade, ak bude postupovať pri úhrade pohľadávky v hotovosti podľa doterajšieho predpisu – vyhlášky č. 55/1994 Z.z.. Ak však podnikateľ začne používať ERP, ktorá má vydaný certifikát v súlade so zákonom o používaní ERP a ktorá spĺňa požiadavky a parametre tohto zákona, potom mu vznikne povinnosť evidovať na tejto ERP aj úhrady pohľadávok v hotovosti.
Usporiadat
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Upozornenie pre podnikateľov, ktorí sú povinní používať elektronickú registračnú pokladnicu


1. Nová legislatívna úprava

1. marca 2009 nadobudli účinnosť ustanovenia zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov upravujúce povinnosť podnikateľov evidovať tržbu elektronickou registračnou pokladnicou, požiadavky na elektronickú registračnú pokladnicu, povinnosti servisných organizácií a ďalšie súvisiace ustanovenia (ďalej len „zákon o ERP“).

Predmetom zákona o ERP je ustanovenie podmienok používania elektronickej registračnej pokladnice (ďalej len „pokladnica“) na evidenciu prijatej tržby z predaja tovaru alebo z poskytovania služieb, ktoré sú taxatívne vymedzené v prílohe č. 1 zákona o ERP, ako aj postavenie servisných organizácií, podmienok za ktorých môžu vykonávať servisnú činnosť pokladníc a povinnosti, ktoré servisným organizáciám v súvislosti s touto činnosťou ustanovuje zákon o ERP.

Zákonom o ERP nedošlo k zmene rozsahu služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť evidencie prijatých tržieb.

2. Zmeny vyplývajúce zo zákona o ERP

Oproti doterajšiemu právnemu predpisu – vyhlášky MF SR č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov zákonom o ERP došlo k týmto najdôležitejším zmenám:

-na pokladnici sa evidujú nielen tržby prijaté v hotovosti, ale aj platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť, najmä elektronickými platobnými prostriedkami alebo poukážkou oprávňujúcou na nákup tovaru alebo poskytnutie služby,
-pokladnice musia byť vybavené fiskálnou pamäťou,
-pokladnica musí byť zaplombovaná,
-pokladnica musí vyhotovovať pokladničné - fiskálne doklady a aj nefiskálne doklady, tzv. „NEPLATNÝ DOKLAD“, „VKLAD“ a „SKÚŠKA POKLADNICE“,
-zaviedla sa povinnosť vykonávať pravidelnú údržbu pokladnice zameranú na preverenie jej technického stavu a neporušenosti plomb,
-kontrolné pásky sú nahradené elektronickým kontrolným záznamom,
-nie je povinnosť vyhotovovať výkazy obratov,
-nie je povinnosť vyhotovovať mesačnú uzávierku, ale okrem dennej uzávierky sa vyhotovujú, tzv. intervalová a prehľadová uzávierka.



3. Kto je povinný používať pokladnicu

Tak, ako aj v súčasnosti, povinnosť používať pokladnicu podľa zákona o ERP má fyzická a právnická osoba – podnikateľ, ktorý má oprávnenie na podnikanie v oblasti predaja tovaru alebo poskytovania zákonom vymedzených služieb na území Slovenskej republiky a z jeho predaja alebo z ich poskytovania prijíma tržby v hotovosti alebo aj inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť.

Povinnosť používať pokladnicu sa vzťahuje aj na zahraničnú fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá na území Slovenskej republiky uskutočňuje predaj tovaru alebo poskytuje niektorú zo zákonom vymedzených služieb, ale len vtedy, ak tieto činnosti vykonáva prostredníctvom stálej prevádzkarne.

4. Dokedy možno používať súčasnú pokladnicu

Na základe prechodných ustanovení zákona o ERP podnikatelia po 1. marci 2009 môžu pri evidencii prijatých tržieb postupovať
-podľa doterajšieho právneho predpisu - vyhlášky MF SR č. 55/1994 Z. z. v znení neskorších predpisov (najneskôr však do 31. decembra 2010) alebo
-podľa nového zákona o ERP.

Od 1. januára 2011 užmusia pokladnice spĺňať požiadavky ustanovené zákonom o ERP a podnikatelia tiež musia uplatňovať postup podľa tohto zákona.

5. Aké pokladnice možno používať

Podnikatelia podľa zákona o ERP môžu používať pokladnicu, ktorou je
-elektronické registračné zariadenie vybavené ustanovenými technickými časťami podľa zákona o ERP alebo
-počítač (nový alebo aj už v súčasnosti používaný) doplnený o fiskálnu tlačiareň.
Pokladnica aj fiskálna tlačiareň musia byť certifikované. Akreditovanými osobami na účely certifikácie pokladníc sú EVPÚ, a. s. Nová Dubnica a TÜV SÜD Slovakia, s. r. o., Bratislava.

6. Ako postupovať pri uvedení pokladnice do prevádzky

Ak podnikateľ bude mať pokladnicu spĺňajúcu požiadavky ustanovené zákonom o ERP alebo počítač doplnený o fiskálnu tlačiareň, je povinný za účelom pridelenia daňového kódu pokladnice predložiť daňovému úradu
-knihu elektronickej registračnej pokladnice s vyplnenými predpísanými údajmi a
-kópiu certifikátu pokladnice alebo fiskálnej tlačiarne.
Po pridelení daňového kódu pokladnice, pokladnicu uvádza do prevádzky servisná organizácia, ktorá je povinná dodržiavať postup ustanovený zákonom o ERP.

7. Servisné organizácie

Zo zákona o ERP vyplývajú pre servisné organizácie nové povinnosti, ktorými sú najmä
-registrácia v registri servisných organizácií, vedených miestne príslušným daňovým úradom (z registrov daňových úradov vypracováva Daňové riaditeľstvo SR elektronický register, ktorý priebežne aktualizuje a zverejňuje na svojej internetovej stránke),
-zabezpečenie opravy pokladnice servisnou organizáciou do 48 hodín,
-plombovanie pokladníc,
-obstaranie plomb na daňovom riaditeľstve a zúčtovanie ich odberu a použitia,
-oznamovanie, napr. poškodenia plomby, chýbania plomby, zmien údajov v pokladnici daňovému úradu.

Servisné organizácie uplatňujú postup podľa zákona o ERP len vo vzťahu k novým pokladniciam, t. j. tým, ktoré spĺňajú technické podmienky ustanovené podľa zákona o ERP.

Servisné organizácie musia byť od 1. marca 2009 registrované bez ohľadu na to, či vykonávajú servis na pokladnice súčasné alebo nové.

8. Odporúčanie

Zákon o ERP neznamená nevyhnutne kúpu novej pokladnice, a to z dôvodu, že väčšina súčasne používaných pokladníc sa dá upraviť na nové podmienky ustanovené zákonom o ERP. S prihliadnutím na uvedené, podnikatelia, na ktorých sa vzťahuje povinnosť používania pokladnice by si mali u svojich servisných organizácií zistiť, či sa ich súčasná pokladnica dá prispôsobiť na nové podmienky alebo si budú musieť kúpiť pokladnicu, ktorá spĺňa požiadavky ustanovené zákonom o ERP, alebo ak podnikateľ používa počítač, požiadať servisnú organizáciu o zabezpečenie doplnenia tohto počítača o fiskálnu tlačiareň.


__________________________________________________ ________
ØLink na
zákon o ERP:
http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=4626

ØLink na materiál
Praktické príklady súvisiace s aplikáciou zákona o ERP:
http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=4406

ØLink na materiál
Informácia k zápisu fyzickej osoby alebo právnickej osoby oprávnenej vykonávať opravu a údržbu ERP do registra servisných organizácií http://www.drsr.sk/drsr/slovak/danov...registerso.pdf

ØLink na materiál
Register servisných organizácií
http://www.drsr.sk/wps/portal/!ut/p/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLN4gPc3MJA8mB2I76ke hCQHYokqivR35uqn6Qvrd-gH5BbmhEuaOjIgDoJBzT/delta/base64xml/L3dJdyEvd0ZNQUFzQUMvNElVRS82XzBfVkZFMg!!





9 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Registračná pokladňa od 1.1.2011
9 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Otázky a odpovede
k problematike používania elektronickej registračnej pokladnice (ERP)
po 1.1.2012

ZO stránky DRSR - vydané október 2011

12. Otázka:
Ak podnikateľ vyrába a montuje, opravuje a udržiava okná, žalúzie a rolety na okná alebo podniká v oblasti služieb ako sú vedenie účtovníctva, poradenské služby, poskytuje zákazníkom tlač vizitiek, rôznych tlačovín, svadobných oznámení, vzťahuje sa na neho povinnosť používať ERP ?

Odpoveď:
Zoznam služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť evidencie tržieb v ERP je taxatívne vymedzený v prílohe č. 1 zákona o ERP. Vzhľadom na to, že medzi týmito službami nie sú činnosti spojené s výrobou, montážou opravou a údržbou okien, žalúzií a roliet na okná, vedenie účtovníctva, poradenské služby, tlač vizitiek, rôznych tlačív, svadobných oznámení, pri ich poskytovaní nie je povinnosť používať ERP.
Naposledy upravil Zita5 : 04.11.11 at 06:15
9 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

Nakoľko sa mi odpoveď DR SR v príspevku č. 65 vôbec nepozdávala, spýtala som sa DR ešte raz .
A už je to inak .....

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Vzhľadom na opakované prehodnotenie uvedenej problematiky s Ministerstvom financií SR, Daňové riaditeľstvo SR Vám zasiela spresnenie stanoviska k tejto časti:

Pri dodaní tovaru slovenským podnikateľom do zahraničia na základe objednávky zahraničného odberateľa a následné prijatie tržby za tento predaj v zahraničí, nevzniká slovenskému podnikateľovi povinnosť evidovať túto tržbu v elektronickej registračnej pokladnici (úhrada pohľadávky, ktorá sa realizuje mimo územia Slovenskej republiky nepodlieha v takomto prípade evidencii v elektronickej registračnej pokladnici). Uvedená povinnosť sa vzťahuje iba na prijatie tržby, ktoré sa realizuje na území Slovenskej republiky.

Odbor služieb pre verejnosť, Sekcia metodiky daní DR SR B. Bystrica

Váš dopyt:

Dobrý deň, na internete som našla toto vyjadrenie DR SR k otázke evidencie tržieb, prijatých mimo územia SR , kde po rôznych citáciach zákona č. 289/2008 Z.z. záverečná odpoveď znie takto :

cit. z www.porada.sk

Z vyššie uvedeného vyplýva, že ak na základe objednávky slovenský podnikateľ dopraví predávaný tovar do zahraničia a za predaj tovaru príjme platbu v hotovosti na základe vystavenej faktúry, podnikateľ je povinný odberateľovi za predaj tovaru vydať pokladničný doklad, ktorý musí obsahovať najmenej údaje uvedené v § 8 ods. 2 zákona č. 289/2008 Z. z. Podnikateľ na evidovanie prijatých tržieb môže použiť buď prenosnú pokladnicu alebo pred cestou k odberateľovi zaeviduje tržbu v predajni resp. v mieste podnikania na území SR a vyhotovený pokladničný doklad spolu s tovarom dodá odberateľovi.
Likavcová, Sekcia metodiky daní DR SR B. Bystrica, odbor služieb pre verejnosť
koniec cit.

Moja otázka znie : Zákon č. 289/2008 Z.z. v § 1 ustanovuje, že predmetný zákon upravuje podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice na evidenciu tržieb na území Slovenskej republiky a žiadne z ustanovení neupravuje povinnosť evidovať tržbu pred jej skutočným prijatím. Myslím, že doporučenie evidovať tržbu
v mieste podnikania v SR ešte pred prijatím tržby je v rozpore z § 3 ods.1 tohto zákona. Môžete sa , prosím , vyjadriť k vyššie uvedenému a tým zodpovedať na otázku, či je podnikateľ povinný zaevidovať v ERP tržbu prijatú na území iného štátu ako je Slovenská republika ?
Ďakujem.
9 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Aluš Pozri príspevok
Ohľadne nových registraných pokladníc sa popísalo kadečo, ale nikde som sa nedopátrala toho ako to bude v prípade, že sa táto pokladňa pokazí (viem, že servis musí byť zabezpečený do 48 hod.), ale ako predávať v tomto čase? Máme maloobchodnú predajňu - zatvoríme "kšeft"? Kúpiť ešte jednu pokladňu ?(drahá záležitosť) Dočítali ste sa niekde riešenie takejto situácie???
289
ZÁKON
z 18. júna 2008
§ 10
Prerušenie prevádzky elektronickej
registračnej pokladnice


(4) Počas prerušenia prevádzky elektronickej registračnej
pokladnice je podnikateľ povinný vyhotovovať
paragón. Paragón podnikateľ vyhotovuje v dvoch vyhotoveniach,
pričom originál paragónu bez zbytočného
odkladu po prijatí platby alebo vrátení platby za vrátený
tovar alebo poskytnutú službu pri jej reklamácii vydáva
kupujúcemu a kópiu si ponecháva. Paragóny sa
číslujú vzostupne bez prerušenia a obsahujú údaje
uvedené v § 8 ods. 1 písm. a) až c) a e) až o), pričomako
daňový kód elektronickej registračnej pokladnice podnikateľ
uvedie daňový kód elektronickej registračnej
pokladnice, ktorej prevádzka je prerušená. Kópie paragónov
sú podkladom na vyhotovenie dennej uzávierky.

(5) Údaje z vyhotovených paragónov je podnikateľ povinný
zaevidovať v elektronickej registračnej pokladnici,
ktorej prevádzka bola prerušená, najneskôr do desiatich
kalendárnych dní po uplynutí mesiaca,
v ktorom bola prevádzka elektronickej registračnej
pokladnice obnovená.
8 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Povinnosť používať na evidenciu prijatých tržieb elektronickú registračnú pokladnicu (ďalej len pokladnicu) sa podľa § 1 zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v z.n.p. (ďalej len zákona č. 289/2008 Z. z.) vzťahuje na fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá na základe oprávnenia na podnikanie (ďalej len podnikateľ) predáva na území SR tovar alebo poskytuje na území SR službu uvedenú v § 2 písm. j) cit. zákona, ak za predaný tovar alebo poskytnutú službu prijíma na predajnom mieste tržbu podľa § 2 písm. h) zákona č. 289/2008 Z. z..
Pri výraze "na základe oprávnenia na podnikanie" zákon č. 289/2008 Z. z. odkazuje na definíciu podnikateľa podľa § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka.
Ak občianske združenie založené podľa zákona č. 83/1990 Zb. o združovaní občanov v z.n.p. predáva knihy (tovar) v rámci svojej hlavnej činnosti, za účelom ktorej bolo založené a ktorá nie je podnikateľskou činnosťou, nemožno ho považovať za podnikateľa a zákon č. 289/2008 Z. z. sa na nevzťahuje, preto nemá povinnosť evidovať prijaté tržby v pokladnici ani v takom prípade, ak ich prijíma v hotovosti.

Ing. Mária Dimitrovová
Sekcia metodiky daní DR SR
Odbor služieb pre verejnosť

Váš dopyt:

Dobrý deň.
Občianske združenie venujúce sa najmä šíreniu kultúry národnostnej menšiny dostala od zahraničných vydavateľov knihy v jazyku menšín. Bude ich predávať najmä členom OZ. V stanovách "predaj tovaru" ako taký nemá, len činnosť súvisiacu so šírením kultúry.

V zákone o ERP v § 1 v ods. 2 sa píše:
2) Tento zákon sa vzťahuje na fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá na základe oprávnenia na podnikanie1) predáva tovar alebo poskytuje službu (ďalej len "podnikateľ");
Občianske združenie NIE JE podnikateľom a ani nemá oprávnenie na podnikanie.
Môže predávať knihy bez použitia ERP?

Ďakujem za odpoveď, prajem pekný deň.
8 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
aktualizované dňa: 26. 07. 2010

Praktické príklady súvisiace s aplikáciou zákona o ERP

http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=7576

Z otázok a odpovedí , ktoré sú pre nás dôležité vyberám :

Otázka č. 18
Je možné pri úhrade faktúry – pohľadávky vystaviť zákazníkovi iný ako pokladničný doklad?
Zákon o ERP rieši problematiku evidencie prijatých tržieb na pokladnici a ustanovuje, aké doklady má pokladnica vytlačiť a ako musia byť označené.
Podľa § 8 ods. 1 zákona o ERP pokladničný doklad – fiskálny doklad musí obsahovať najmenej údaje uvedené v tomto ustanovení; takýto pokladničný doklad môže obsahovať aj nefiskálne riadky. Ak pokladničný doklad – fiskálny doklad bude takéto riadky obsahovať, bolo by vhodné, aby tieto boli vhodným spôsobom odlíšené od ostatných.
Pri úhrade pohľadávky je potrebné prijatú tržbu evidovať na elektronickej registračnej pokladnici, a to s prihliadnutím na to, že v prípade uhradenia vystavenej faktúry (pohľadávky) dochádza následne k prijatiu tržby za predaj tovaru alebo poskytnutie služby. V takomto prípade podnikateľ k pohľadávke (vystavenej faktúre) vyhotoví pre zákazníka pokladničný doklad (§ 8 ods. 1 zákona o ERP) a podnikateľovi odporúčame vyhotoviť kópiu pokladničného dokladu, ktorú pripojí k predmetnej faktúre. Z pokladničného dokladu musí byť zrejmé, že tento patrí k predmetnej faktúre. Zo zákona o ERP vyplýva, že pri úhrade pohľadávky, nie je možné vyhotoviť nefiskálny pokladničný doklad.





Otázka č. 30
Je možné na doklade z pokladnice uviesť ako označenie služby, napr. oprava osobného auta alebo kadernícke služby?
Podľa § 8 ods. 3 zákona o ERP označenie tovaru alebo označenie služby musí byť vyjadrené tak, aby bolo možné predávaný tovar alebo poskytovanú službu jednoznačne určiť alebo pomenovať a odlíšiť od iného tovaru alebo inej služby, pričom sa môže uvádzať aj skrátený názov tovaru alebo služby.

U opráv osobných automobilov sa viaže označenie na cenník ponúkaných služieb alebo na pomenovanie úkonu, napr. umývanie motora, umývanie auta, výmena oleja, výmena blatníka, oprava motora, oprava karosérie, lakovanie, brúsenie, výmena sviečok, výmena chladiča, výmena výfuku, výmena svetla. Ak zákazník žiada podrobnejší rozpis použitého materiálu pri poskytnutej oprave je postačujúce, ak sa takýto rozpis urobí, napr. na výdajke a táto sa priloží zákazníkovi k dokladu z elektronickej registračnej pokladnice.

U kaderníckych služieb sa viaže názov na cenník ponúkaných služieb, napr. umývanie vlasov, strihanie, fúkanie, holenie, trvalá, melír, farbenie a pod.

Obdobný postup sa vzťahuje aj na iné druhy služieb.

Pre úplnosť uvádzame, že za správny názov tovaru alebo pomenovanie služby sa považuje aj použitie skratiek ako, napr. trv. peč., tat. omáč., konz., cig., vým. mot., umýv. vlasov alebo podrobnejší názov, napr. pivo Bažant, banány, jablká, mrkva, horká čok., várová čok., práš. cukor, kyslá smot., cig. West, hov. mäso, slov. klobása, biely jogurt, jogurt čuč. a pod.

Použitie skráteného alebo podrobnejšieho názvu záleží na rozhodnutí podnikateľa, resp. na technických možnostiach pokladnice. Pri používaní skráteného názvu, t. j. skratiek je však potrebné dbať na to, aby tovar alebo poskytnutá služba bola identifikovateľná.

Označenie tovaru alebo služby nemôže byť vyjadrené číselnou formou, t. j. kódom.




7 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
DR SR dnes
6 0
Danielle369 Danielle369

Danielle369 je offline (nepripojený) Danielle369

Nemusíš...uzávierku tlačíš v tom dni v ktorom je tržba.
6 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
nika.sum Pozri príspevok
Stale plati suma 50.000 Sk, cize ak mam doklad v EUR nesmie to byt 1659,69 EUR? Pozerala som a nie je to zmene, aspon som to nikde nenasla.
Možno si hľadala v nesprávnom zákone, platí to takto:

§ 71 ZDPH
(5) Ak cena tovaru alebo služby vrátane dane nie je viac ako 1 659,70 eura, za faktúru sa považuje aj doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, ktorý musí obsahovať údaje podľa odseku 2 s výnimkou údaja podľa odseku 2 písm. b) a s výnimkou jednotkovej ceny podľa odseku 2 písm. g).
4 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Ak tak rozmýšľam , tak ma napadá jedna vec - z pohľadu Zákona o používaní registračných pokladníc tlač vizitiek je služba , ktorá nie je taxatívne vymenovaná v Prílohe zákona č. 1 .......ale ak pozerám na Zákon o dani z pridanej hodnoty a metodické usmernenie k posudzovaniu tlačiarenských služieb ......tak ak vyrobím vizitky a dodám k tomu všetok materiál , tak predávam tovar a nie službu .Nejedná sa však len o tlač vizitiek ale o všetky možné tlačoviny zhotovené ofsetovou tlačou alebo digitálnou tlačou .

Viem, sú to dva zákony, ktoré nemožno spájať , ale aj tak je to na hlavu postavené a preto som poslala dopyt na Daňový úrad ,tak som zvedavá akej odpovede sa mi dostane. Pretože to pre niektorých považujem za chyták a zákonnú nezrovnalosť medzi uvedenými zákonmi .
4 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac


Odpoveď z DRSR

Titl.
Váš list číslo/zo dňa Naše číslo Vybavuje/linka Banská Bystrica
e-mail/4.11.2011 I/563/115815/2011 Ing. Košalová/454 15.11.2011

Stanovisko
Daňové riaditeľstvo SR v Banskej Bystrici k Vašej žiadosti o metodické usmernenie k aplikácii zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov (ďalej „zákon č. 289/2008 Z. z.“), zaujíma nasledovné stanovisko: Podľa § 1 ods. 2 zákona č. 289/2008 Z. z. povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu sa vzťahuje na fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá na základe oprávnenia na podnikanie predáva tovar alebo poskytuje službu podľa prílohy č. 1 tohto zákona. Podľa
§ 2 písm. i) citovaného zákona tovarom je akýkoľvek výrobok, polotovar, materiál alebo surovina predávaný podnikateľom. Z uvedeného vyplýva, že povinnosť používania pokladnice sa vzťahuje na podnikateľov, ktorí súčasne spĺňajú tieto podmienky: ·na základe oprávnenia na podnikanie (§ 2 ods. 2 Obchodného zákonníka) predávajú tovar alebo poskytujú službu podľa prílohy č. 1 zákona č. 289/2008 Z. z., ·prijímajú úhradu v hotovosti alebo inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi
hotovosť (patrí sem aj úhrada faktúry za tovar alebo za poskytnutie služby podľa prílohy č. 1 zákona č. 289/2008 Z. z.) Evidencii tržieb v pokladnici podlieha aj platba prijatá v hotovosti za úhradu faktúry. To znamená, že ak odberateľ uhradí faktúru v hotovosti (ale iba za predaj tovaru alebo poskytnutie služby, a to v rozsahu uvedenom v prílohe č. 1 zákona č. 289/2008 Z. z.)., predávajúci podnikateľ je povinný prijatú hotovosť zaevidovať v elektronickej registračnej pokladnici.

Pri tlači vizitiek, brožúr, plagátov a pod., sa jedná o poskytovanie služby vtedy, ak si zákazník donesie na vyhotovenie takéhoto tovaru materiál a tlačiareň vykoná len tlač. Nakoľko poskytovanie takejto služby nie je uvedená v prílohe č. 1 zákona
č. 289/2008 Z. z., táto služba nepodlieha evidencii v elektronickej registračnej pokladnici.

Ak pri výrobe uvedeného tovaru a jeho následného predaja bude použitý len Vami dodaný materiál (materiál na vyhotovenie uvedených predmetov nebude dodaný zákazníkom), jedná sa o predaj tovaru, ktorý podlieha evidencii tovaru v elektronickej registračnej pokladnici.

Telefón: 048/4393111 Fax: 048/4393202 www.drsr.sk
Ing. Viera Rojíková riaditeľka odboru metodiky daní


P.S. Záver nech si spraví každý sám.
Naposledy upravil Zita5 : 16.11.11 at 12:58
4 0
Danielle369 Danielle369

Danielle369 je offline (nepripojený) Danielle369

zuzanna Pozri príspevok
prepac vobec som si to neuvedomila idem radsej studovat prilohu dakujem, takze hocijaky tovar v hotovosti treba pokladnu kejka nehnevaj sa uz som si zmenila profil a ak poskytujeme administratívne práce a účtovné práce nie sme povinný používat ERP aj ked prijmame v hotovosti je tak prosim???
tu máš ten zoznam...účtovné práce tam nemáš
kto všetko musí mať ERP .

SLUŽBY, NA KTORÉ SA VZŤAHUJE POVINNOSŤ EVIDENCIE TRŽIEB V ELEKTRONICKEJ REGISTRAČNEJ POKLADNICI
1. Opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.1. Bežné opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.2. Opravy elektrického systému osobných motorových vozidiel
1.3. Opravy pneumatík vrátane nastavenia a vyváženia kolies osobných motorových vozidiel
1.4. Opravy karosérií osobných motorových vozidiel
2. Umývanie osobných motorových vozidiel
3. Parkovacie služby
4. Služby spojené s podávaním jedál a nápojov okrem služieb poskytovaných v ležadlových alebo lôžkových vozňoch a iných dopravných prostriedkoch
4.1. Reštauračné služby s obsluhou
4.2. Služby v samoobslužných zariadeniach
4.3. Služby v bufetoch, stánkoch a v cukrárňach
4.4. Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre iné podniky a inštitúcie
4.5. Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre domácnosti
4.6. Služby spojené s podávaním nápojov
5. Nájom a lízing
5.1. Nájom a lízing osobných motorových vozidiel a ľahkých motorových vozidiel do 3,5 t určených prevažne na prepravu osôb a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.2. Nájom a lízing tovaru osobnej spotreby a potrieb pre domácnosť a služby s tým spojené s výnimkou zdravotníckych a parazdravotníckych pomôcok a potrieb, požičiavania kníh a časopisov; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.3. Nájom a lízing predmetov a zariadení na rekreačné účely a športové účely a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
6. Fotografické služby
6.1. Portrétne fotografické služby
6.2. Reklamné a súvisiace fotografické služby
6.3. Fotografické služby a video služby poskytované pri rôznych spoločenských a iných udalostiach
6.4. Zber filmov, vyvolávanie filmov okrem filmov z produkcie filmových a televíznych ateliérov a vyhotovovanie diapozitívov, fotografií, kópií filmov a audiovizuálnych nosičov
6.5. Reštaurovanie, kopírovanie a retušovanie fotografií
7. Prevádzka krytých a prevádzka nekrytých kúpalísk
8. Služby lunaparkov a služby zábavných parkov
9. Služby zberní odevov, bielizne a ich rozvoz
10. Pranie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín a čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka
11. Chemické čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka
12. Úschova kobercov, závesov, kože a kožušín a chemická údržba kobercov, závesov, kože a kožušín
13. Služby žehliarní a služby mangľovní
14. Farbenie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí a tónovanie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí
15. Služby kadernícke pre ženy a dievčatá
16. Služby kadernícke a holičské pre mužov a chlapcov
17. Služby kozmetické, manikúra, a pedikúra vrátane poradenských služieb týkajúcich sa starostlivosti o pleť a služby tetovacie
18. Služby na zlepšenie telesnej pohody
19. Strihanie psov
4 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
heľo Pozri príspevok
Zdravím, ja by som potrebovala poradiť v nasledujúcej situácii: sme reklamná a marketingová spoločnosť. Okrem iného na základe objednávky zabezpečíme nákup a potlač reklamných predmetov /perá, tričká, poháriky, šiltovky .../ buď dodávateľsky alebo svojpomocne. Následne vyfakturujeme zabezpečenie a potlač reklamných predmetov. Samotná činnosť ako služba nie je uvedená v prílohe zákona o ERP. Ale keď im s týmto textom vyčíslim počet kusov napr. pier - vtedy to považujem za predaj tovaru a úhradu faktúry som povinná evidovať cez ERP? vopred budem vďačná za pomoc a názory.
- ak zakúpite perá, tričká ,poháre , šiltovky a potlačíte tieto predmety , tak predávate tovar a ak inkasujete v hotovosti je povinnosť evidovať tržbu cez ERP
- ak si zákazník dodá perá a tričká,poháre ,šiltovky a Vy zrealizujete len potlač , tak dodávate službu(táto sa v prílohe zákona nenachádza) v tomto prípade nemáte povinnosť evidovať úhradu cez ERP

To isté platí aj pri tlačiarenských službách

- ak zhotovujete zákazku od jej počiatku cez papier,grafiku,tlač atď. - tak predávate tovar a pri úhrade v hotovosti je povinná ERP
- ak si zákazník dodá papier, grafiku a Vy vykonáte len tlač - tak je to dodanie služby , pri úhrade v hotovosti nie je povinnosť evidovať tržbu cez ERP
4 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Odpoveď DRSR - oblasť poskytovanie účtovníckych služieb a úhrada faktúry v hotovosti .

http://www.porada.sk/t144529-registracna-pokladna.html
3 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Zákon o DPH
§ 71
(5) Ak cena tovaru alebo služby vrátane dane nie je viac ako 50 000 Sk, za faktúru sa považuje aj doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, ktorý musí obsahovať údaje podľa odseku 2 s výnimkou údaja podľa odseku 2 písm. b) a s výnimkou jednotkovej ceny podľa odseku 2 písm. g).
3 0
Danielle369 Danielle369

Danielle369 je offline (nepripojený) Danielle369

no pochybujem že na predaj firemného auta si musí kúpiť pokladnicu, ked ju ináč nepotrebuje
3 0
Danielle369 Danielle369

Danielle369 je offline (nepripojený) Danielle369

o vklade neúčtuješ, vklad len bud nalepíš alebo odložíš ..čo tam ráno nahodíš,to večer daj výber a budeš mať 0
3 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

Dostala som do ss-ky takúto otázku:

" Rada by som sa s Vami poradila, či zubný technik , vyrábajúci zuby a zubné protezy, tie predava doktorovi v hotovosti na fakturu je povinny evidovat tieto tržby v hotovosti cez erp?

Zubný lekár ako poskytovateľ zdravotnej starostlivosti nemusí evidovať tržbu v hotovosti ( v prípade že nepredáva napr zubné kefky pasty a pod), to mi je jasné, ale neviem, či zubný technik vyrába výrobky - zubne protezy a ci je pri ich predaji potrebny evidovat trzby cez erp. Mám pocit, že ide o výrobky a nie služby takze je povinnost evidencie cez erp? "

Keďže si myslím, že môže mať osoh pre viacerých - dávam odpoveď takto.
Áno, aj zubná protéza je výrobok a preto je povinný aj zubný laborant v prípade predaja v hotovosti, resp. úhrady faktúry v hotovosti, povinný tento príjem evidovať cez erp.
3 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

Takto mi odpovedali z drsr.sk

Dobrý deň,


Kompetenčné centrum finančných operácií Banská Bystrica Vám na základe Vašej žiadosti oznamuje nasledovné:
Podľa § 1 ods. 2 zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v z. n. p. (ďalej zákon č. 289/2008 Z. z.) povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu sa vzťahuje na fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá na základe oprávnenia na podnikanie (§ 2 ods. 2 Obchodného zákonníka) predáva tovar alebo poskytuje službu podľa prílohy č. 1 tohto zákona (ďalej ?podnikateľ?).
Podľa § 2 písm. i) zákona č. 289/2008 Z. z tovarom je akýkoľvek výrobok, polotovar, materiál alebo surovina predávaný podnikateľom.
Podľa § 2 písm. j) citovaného zákona službou, na ktorú sa vzťahuje povinnosť evidencie tržieb v pokladnici je služba označená v Štatistickej klasifikácii ekonomických činností uvedená v prílohe č. 1 cit. zákona.

Za tržbu sa podľa § 2 písm. h) zákona č. 289/2008 Z. z. považuje platba prijatá
z predaja tovaru alebo z poskytovania vymedzených služieb, a to na predajnom mieste
v hotovosti alebo inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť, najmä elektronickými platobnými prostriedkami alebo poukážkou oprávňujúcou na nákup tovaru alebo poskytnutie služby; tržbou je aj platba prijatá ako preddavok.

Na základe uvedeného aj úhrada pohľadávky (faktúry) prijatá v hotovosti podlieha povinnosti evidencie tržieb v elektronickej registračnej pokladnici.

Nakoľko internetové služby nie sú uvedené v prílohe č. 1 zákona č. 289/2008 Z. z., pri poskytovaní tejto služby podnikateľ nie je povinný na evidenciu tržieb prijatých v hotovosti používať elektronickú registračnú pokladnicu.
Uvedené sa však nevzťahuje na príjem tržby v hotovosti alebo inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť z predaja akéhokoľvek tovaru, t.j. tržby prijaté v hotovosti z predaja tovaru je podnikateľ povinný evidovať v elektronickej registračnej pokladnici.

Podnikateľ, ktorý poskytuje službu nepodliehajúcu povinnosti evidencie tržieb v elektronickej registračnej pokladnici (internetové služby) a zároveň predáva aj tovar, ktorý evidencii tržieb v elektronickej registračnej pokladnici podlieha, môže sa rozhodnúť pre evidenciu všetkých tržieb v pokladnici, bez ohľadu na to, že prijaté tržby z poskytovania služby nemá povinnosť evidovať v elektronickej registračnej pokladnici.
Podnikateľ sa môže rozhodnúť aj pre taký postup, keď v pokladnici bude evidovať iba tržby za predaj tovaru (t.j. tržby za poskytované internetové služby v pokladnici evidovať nebude).

Váš dopyt:

Dobrý deň,

prosím o vyjasnenie problematiky ohľadom úhrad faktúr v hotovosti. Sme s.r.o. poskytujúci internetové služby ale zároveň sme si otvorili aj prevádzku, kde si zákazníci môžu zakúpiť PC a príslušenstvo (tovar) alebo dať opraviť PC (služba). Doteraz sme k faktúram za internetové služby pri ich úhrade vystavovali PPD. Chcem sa spýtať či to takto môžme robiť aj naďalej, kedže už máme ERP cez ktorú predávam tovar v predajni a zároveň aj dávam úhrady faktúr za tovar v hotovosti. Za faktúry za internetové služby musíme vystavovať aj naďalej PPD, lebo majiteľ prijíma úhrady fa a vystavuje PPD aj mimo prevádzky a veľmi často. Môžem teda kombinovať úhrady faktúr v hotovosti aj cez PPD aj cez ERP ? Cez PPD mi budú isť úhrady fa za internet a cez ERP úhrady fa za tovar. Ďakujem
3 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Nadväzujem na môj príspevok č.60

Otázka




Dobrý deň ,
dovoľujem si touto cestou požiadať o vyjadrenie k používaniu registračnej pokladnice od 1.1.2012.

Vykonávam podnikateľskú činnosť a vykonávam činnosť tlačiarenských služieb, ktorá pozostáva z ofsetovej tlače a v budúcnosti bude pozostávať aj z farebnej digitálnej nízko nákladovej tlače napr:


vizitky , tlačivá , knihy, brožúry,prospekty, plagáty ,letáky ,periodická a neperiodická tlač ,oznámenia,pozvánky ,svadobné oznámenia iné tlačoviny a záverečné knihárske spracovanie .

Na stránke DRSR som v najnovších informáciách pre verejnosť našla Vypracované otázky a odpovede , ktoré citujem :
Otázky a odpovede
k problematike používania elektronickej registračnej pokladnice (ERP)
po 1.1.2012
ZO stránky DRSR - vydané október 2011

12. Otázka:
Ak podnikateľ vyrába a montuje, opravuje a udržiava okná, žalúzie a rolety na okná alebo podniká v oblasti služieb ako sú vedenie účtovníctva, poradenské služby, poskytuje zákazníkom tlač vizitiek, rôznych tlačovín, svadobných oznámení, vzťahuje sa na neho povinnosť používať ERP ?

Odpoveď:
Zoznam služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť evidencie tržieb v ERP je taxatívne vymedzený v prílohe č. 1 zákona o ERP. Vzhľadom na to, že medzi týmito službami nie sú činnosti spojené s výrobou, montážou opravou a údržbou okien, žalúzií a roliet na okná, vedenie účtovníctva, poradenské služby, tlač vizitiek, rôznych tlačív, svadobných oznámení, pri ich poskytovaní nie je povinnosť používať ERP.


Podľa uvedeného mám za to , že poskytujem zákazníkovi služby , ktoré nie sú v Prílohe č. 1 taxatívne uvedené .
Avšak mýli ma jedna vec a to pohľad na Zákon o používaní registračných pokladníc účinný od 1.1.2012 - naše služby sa síce nenachádzajú v prílohe č. 1 zákona o registračných pokladniciach, avšak mýli ma pohľad na Zákon o dani z pridanej hodnoty , kde výstup mojich služieb vo forme tlačovín vyššie uvedených resp. výroby podľa Metodického pokynu DRSR k posúdeniu tlačiarenských výkonov a určeniu miesta dodania tlačiarenských výkonov v zmysle zákona č.222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov ,sa považujú už za dodanie tovar .
Čiže,ak to zjednušene poviem, tak z pohľadu Zákona o používaní RP poskytujem službu , ale z pohľadu zákona o DPH predávam tovar .


Citácia z Metodického pokynu DPH


1.1. Dodanie tovaru

Najbežnejšou situáciou je, keď zákazník poskytne originál (rukopis, CD, diskety, a pod.) a požiada tlačiara (vydavateľa) na vykonanie tlače (vydania). V takomto prípade tlačiar (vydavateľ) vykoná dodanie tovaru ( kníh, brožúr, novín a pod. ) v zmysle § 8 ods. 1 písm. a) zákona o DPH. V tomto prípade tlačiar ( vydavateľ) zabezpečuje vo vlastnej réžii všetok potrebný materiál. Ja som si vedomá , že sa jedná o dva osobitné predpisy, ale predsa ma to mýli a nechcem v budúcnosti ,aby prišlo k nejakému nedorozumeniu pri daňovej kontrole , pokiaľ registračnú pokladnicu na úhradu faktúr v hotovosti nebudem používať , nakoľko podľa vyššie uvedených Otázok a odpovedí v citácii,nie som povinná RP ani používať, nakoľko moje služby nie sú uvedené v prílohe č.1 Zákona o používaní RP.

Z vyššie uvedených dôvodov Vás prosím o Vaše vyjadrenie , či pri mojej podnikateľskej činnosti v prípade prijatia platby za úhradu faktúry som povinná registračnú pokladnicu od 1.1.2012 používať , alebo nie som povinná používať.

Ďakujem a zostávam s pozdravom .
Naposledy upravil Zita5 : 16.11.11 at 12:59
2 0
Načítať ďalšie