Zavrieť

Porady

RZZP a príjem z dohody

Dobrý deň,

študujem RZZP za rok 2009 a čím viac čítam, tým viac sa do toho zamotávam.
Máme zamestnacov pracujúcich na dohodu o pracovnej činnosti (zároveň majú u iného zamestnávateľa uzavretú pracovnú zmluvu). Je potrebné príjem z dohody započítať do vymeriavacieho základu na zúčtovanie zdravotného poistenia? Viem, že z dohody sa neodvádza poistné na zdravotné poistenie, ale zneistela som pri prečítaní "vyňatých príjmov" (príjmy z dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru (dohody o vykonaní práce, dohody o brigádnickej činnosti študentov, dohody o pracovnej činnosti, viď § 223 až 228a Zákonníka práce), u osôb uvedených v § 11 odsek 8 písmenách a) až m), o) až r) a u).
Nikde som medzi vyňatými príjmami nenašla príjem z dohody zamestnancov, ktorí majú hlavný pracovný pomer a popri tom vykonávajú aj prácu na dohodu (nepatria do žiadnej z uvedenej skupiny).

Pomôže mi niekto vymotať sa z toho?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Andyke je offline (nepripojený) Andyke

    Andyke
    Zamestnanci, ktorí majú pracovný pomer a súčasne pracujú aj na základe dohôd = príjem z dohody u nich nevstupuje do RZZP.
    Takto je aj keď je SZČO + dohodár ( príjem z dohody nevstupuje do RZZP)

    Jana Motyčková je teraz online Jana Motyčková

    Jana Motyčková