Zavrieť

Porady

auto - výdavky 70% firma 30% súkromne

Dobrý deň, viem mi niekto poradiť. chcem využívať automobil zaradený v majetku firmy 70% na firemné účely a 30% na súkromné. Som platiteľ DPH.
Takže si budem krátiť VOZD aj dph o 30% pri PHL, náhradných dieloch, opravách, odpisoch... Je postup rovnaký aj v prípade:
- dialničnej nálepky
- dane z motorových vozidiel,
- auto je na leasing a teda aj úrok (finančná činnosť?),
- čo v prípade, ak vykonám technické zhodnotenie vyššie ako 1700 eur - tiež môžem uplatiť DPH iba 70%? a čo so základom? Dám to celé ako technické zhodnotenie alebo tiež ponížim o 70%.

Neviem, asi nad tým už moc "rozmýšľam" ale nerada by som ako začiatočník urobila nejakú chybu. ďakujem za pomoc.
Usporiadat
Lenka1979 Lenka1979

Lenka1979 je offline (nepripojený) Lenka1979

najlepšie spoznať osobne :-) ...viac
Vanesa111 Pozri príspevok
Dobrý deň, viem mi niekto poradiť. chcem využívať automobil zaradený v majetku firmy 70% na firemné účely a 30% na súkromné. Som platiteľ DPH.
Takže si budem krátiť VOZD aj dph o 30% pri PHL, náhradných dieloch, opravách, odpisoch... Je postup rovnaký aj v prípade:
- dialničnej nálepky
- dane z motorových vozidiel,
- auto je na leasing a teda aj úrok (finančná činnosť?),
- čo v prípade, ak vykonám technické zhodnotenie vyššie ako 1700 eur - tiež môžem uplatiť DPH iba 70%? a čo so základom? Dám to celé ako technické zhodnotenie alebo tiež ponížim o 70%.

Neviem, asi nad tým už moc "rozmýšľam" ale nerada by som ako začiatočník urobila nejakú chybu. ďakujem za pomoc.

Neviem,či si náhodou nemýliš tie percentá s paušálom PHM - 80%... lebo ak máš auto zaradené v majetku, nie je dôvod krátiť daňové výdavky ak je využívané s podnikaním a teda aj s dosahovaním príjmov. Dial.nálepky, daň z MV nekrátiš - je to VOZD. Ak vykonáš tech.zhodnotenie vyššie ako 1700 eur, taktiež nekrátiš - zvyšuje Ti obstarávaciu cenu automobilu.
0 0
Vanesa111 Vanesa111

Vanesa111 je offline (nepripojený) Vanesa111