Zavrieť

Porady

vyúčtovacia fa za plyn 2010 a daňové priznanie

zazi zazi

zazi je offline (nepripojený) zazi

Včera sme odovzdali DPH na daňový úrad a dnes mi prišla vyúčtovacia fa za plyn za rok 2010 s 19 % DPH za obdobie od 19.1.2010-31.12.2010. Dátum vyhotovenia dali 15.1.2011. Každý mesiac sa platia fa za opakované dodávky. Musím podať dodatočné daňové priznanie za december 2010 ?
Usporiadat
Tomi Tomi

Tomi je offline (nepripojený) Tomi

Možno by bolo dobré napísať dopyt na stránke DRSR, ja som sa informovala na DU telefonicky ale bohužiaľ nikto sa mi k tomu nevyjadril, prehadzovali si to ako horúci zemiak stále ma niekde prepájali až mi nakoniec nemal kto odpovedať. Mam ten istý problém aj s refakturáciou nájomcovi. Neviem sa rozhodnúť, stále keď som už presvedčená, že tak to je správne, ďalšia nová informácia ma presvedčí o opaku.
0 0
a_je_to a_je_to

a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

Adiks Pozri príspevok
To nie je pravda. Dátum uskutočnenia účtovného prípadu v tomto prípade je dátum splnenia dodávky, t.j. 31.12.2010. Potom by aj faktúra napr. od Slovak Telekomu za 12/2010, hoci by mala dátum dodania 31.12.2010 , ale vyhotovená a doručená by bola v 1/2011 by mala byť účtovným prípadom januára 2011? To snáď nie. S touto časťou tvojho príspevku sa absolútne nestotožňujem.
Faktúra Slovak Telekomu prvotne fakturuje priame, nie opakované plnenie, aj keď bola doručená v 1/2011, ide aj účtovne aj daňovo do 12/2010. Ale vyúčtovacia faktúra za plyn je opravnou faktúrou k už vyfakturovaným opakovaným plneniam do 31.12.2010. Nemá povahu prvotnej faktúry, ale opravy - korekcie intervalového plnenia, aj základu dane a patrí do obdobia, kedy ho druhá strana prijala ... presne podľa § 2, PÚP ... a deň zistenia ďalších skutočností ... ktoré nastali ... a účtovná jednotka má k dispozícii potrebné doklady, ktoré dokumentujú tieto skutočnosti.... rozumej zmeny doterajšej fakturácie opakovaných plnení.
V tom ja vidím zásadný rozdiel medzi faktúrou ST a SPP. Ešte výraznejšie rozdiely bývajú u vyúčtovacích faktúr za elektrinu, ktoré prídu niekedy aj v apríli. Podľa mňa nikto sa nepozastaví nad tým, ak tú faktúru SPP dáš do 12/2010. Ale ak ide o metodickú a principiálnu správnosť, tak podľa uvedeného a podľa mňa patrí do 1/2011.
6 0
Ester plus Ester plus

Ester plus je offline (nepripojený) Ester plus

Aj ja mám faktúru od SPP - nedoplatok za obdobie od 19.1.2010-31.12.2010 ale namiesto termínu deň dodania, ktorý tu chýba, mám pri tomto rozpätí dátumov uvedené fakturačné obdobie a deň vyhotovenia 15.01.2011. Ak mi takáto faktúra prišla 25.1.2011 vznikol mi nárok na odpočet za december?
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Ester plus Pozri príspevok
Aj ja mám faktúru od SPP - nedoplatok za obdobie od 19.1.2010-31.12.2010 ale namiesto termínu deň dodania, ktorý tu chýba, mám pri tomto rozpätí dátumov uvedené fakturačné obdobie a deň vyhotovenia 15.01.2011. Ak mi takáto faktúra prišla 25.1.2011 vznikol mi nárok na odpočet za december?
Opečiatkuj si, že došla 26.1. a máš po probléme.
Ale ak to musí byť už 25.1., tak áno, nárok Ti vznikol už za december 2010. Môžeš podať DDP, ale ja by som uprednostila opečiatkovanie 26.1.. Zaradenie do radu 2011, zaúčtovanie DF cez 326 v 2011 a ID 2010 do nákladu 2010 a odpočítanie dane až v 1/2011.

Ak dostanem vyúčtovaciu faktúru v apríli, nebudem otvárať starý rok, ale riadne ju zaúčtujem aj nákladovo aj do odpočtu DPH vtedy, kedy som ju obdržala. Je to obdobné ako vyúčtovacia faktúra za prenájom priestorov a služieb s tým spojených. Tam sa dokonca udáva aktuálny dátum dodania, nie zo starého roku. Má to aj logiku, lebo vyúčtovanie ako služba od prenajímateľa bolo vykonané a uzavreté až napr. v máji.
Ak ju obdržím do termínu na podanie DP PO (FO), tak do starého roku náklad dostanem cez ID cez účet 326 a odpočet DPH v období, kedy mám k dispozícii faktúru. Veď aj Zákon o DPH to jasne stanovuje.

Pozor táto možnosť sa nevzťahuje na bežné doklady z ERP za nákupy tovarov a služieb alebo iné doklady o nákupe, ktoré nemajú charakter faktúry podla zákona o DPH. Na tie sa vzťahuje možnosť odpočítania dane najneskôr v poslednom zdaňovacom období kalendárneho roku....takže ak nájdete bločky o tankovaní pHL, nákupe kanc.potrieb a pod., tak už jedine zvážiť, či by nebolo vhodnejšie podať DDP k DPH, lebo inak celý takýto nákup bude pripočítateľnou položkou k ZD z príjmu. (podľa Z. o DPH ste mali možnosť odpočítať daň, ale ste ju neodpočítali). Problém môže nastať aj pri platbách platobnou kartou, ked nemáte zdokladované do podania DP DPH, za čo boli platby vykonané.....v takých prípadoch, ak nechcem riešiť podanie DDP k DPH, naúčtujem celý dovtedy nezdokladovaný nákup ako pohľadávku voči používateľovi danej PK. Veď majú termíny na predkladanie vyúčtovania dokladov ustanovené a ked nedodržia, tak je to ich problém. Samozrejme, treba rozlíšiť aj účel nákupu aj hodnotu. Niekedy sa to DDP oplatí ozaj podať.
4 0
Lubica H Lubica H

Lubica H je offline (nepripojený) Lubica H

Ester plus Pozri príspevok
Aj ja mám faktúru od SPP - nedoplatok za obdobie od 19.1.2010-31.12.2010 ale namiesto termínu deň dodania, ktorý tu chýba, mám pri tomto rozpätí dátumov uvedené fakturačné obdobie a deň vyhotovenia 15.01.2011. Ak mi takáto faktúra prišla 25.1.2011 vznikol mi nárok na odpočet za december?
podľa mňa to nie je dobré. na faktúre musí byť jednoznačne určený deň dodania, ak máš faktúru od platcu DPH - a to SPP jednoznačne je. môžeš mať uvedené aj obdobie, za ktoré sa týka, ale musí byť uvedený aj deň dodania. ja by som takú faktúru reklamovala v SPP.
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Lubica H Pozri príspevok
podľa mňa to nie je dobré. na faktúre musí byť jednoznačne určený deň dodania, ak máš faktúru od platcu DPH - a to SPP jednoznačne je. môžeš mať uvedené aj obdobie, za ktoré sa týka, ale musí byť uvedený aj deň dodania. ja by som takú faktúru reklamovala v SPP.
Súhlasím, ale treba pozrieť aj do Zmluvy s SPP, dohody o platbách alebo splátkového kalendára, či to nie je ustanovené práve tam.
Aj ked tiež si myslím, že dátum dodania by tam bolo vhodné uviesť.
Či sa to ale neberie ako opakované dodanie?

Ja nemám nič takéto vo firme, ale našla som súkromné platby na SPP:
K vyúčtovaniu za uplynulé obdobie mi poslali list v znení:
Vyúčtovacia faktúra č....
Zákaznícke číslo:....

"Vážený zákazník, ......Vystavili sme Vám vyúčtovaciu faktúru za uplynulé obdobie, ktorej výsledkom je nedoplatok."
A nasleduje tabuľka

"Zmluvný účet (var.symbol)
Fakturačné obdobie 19.10.2009-18.10.20010
Faktúrovaná suma XY
Prijaté preddavkové platby za opakované dodávky XY
Nedoplatok XY

pokračuje text...."Spolu s vyúčtovacou faktúrou Vám posielame nový rozpis 11 mesačných preddavkových platieb pre nasledujúce fakturačné obdobie, .....V mesiaci, v ktorom sa vykonáva ročné vyúčtovanie spotreby zemného plynu, nebudete mať predpíásanú žiadnu preddavkovú platbu za plyn, dostanete len vyúčtovaciu faktúru."

K tomu bola priložená
Vyúčtovacia faktúra č. XY
je tam naozaj uvedené fakturačné obdobie : 19.10.2009-18.10.2010
Vyhotovená dňa 22.10.2010
Na druhej strane je tabuľka s prehľadom uhradených platieb za opakované dodávky s rozpisom dátumu splatnosti aj súm jednotlivých preddavkov.
Dátum splatnosti máme uvedený vždy v posledný deň kalendárneho mesiaca...30.11.2009., 31.12.2009......u nás posledná 30.9.2010
Potom je už len táto vyúčtovacia FA vystavená 22.10.2010 na obdobie 19.10.2009-.18.10.2010. a potom nasledujú predd.platby na nasled.obdobie, začínajú spl.30.11.2010.Pod tým je harmonogram budúcich preddavkových platieb takisto s uvedením splatnosti.

Podľa mňa je teda dátumom dodania vyúčtovacej faktúry posledný dátum fakturačného obdobia t.j. 18.10.2010. ViĎ nižšie citácia zákona červenou.


Daňová povinnosť
§ 19
Daňová povinnosť pri dodaní tovaru a služby
Na začiatok

(1) Daňová povinnosť vzniká dňom dodania tovaru. Dňom dodania tovaru je deň, keď kupujúci nadobudne právo nakladať s tovarom ako vlastník. Pri prevode alebo prechode nehnuteľnosti je dňom dodania deň odovzdania nehnuteľnosti do užívania, ak je tento deň skorší ako deň zápisu vlastníckeho práva k nehnuteľnosti do katastra nehnuteľností. Pri dodaní stavby na základe zmluvy o dielo alebo inej obdobnej zmluvy je dňom dodania deň odovzdania stavby. Pri dodaní tovaru podľa § 8 ods. 1 písm. c) je dňom dodania tovaru deň odovzdania tovaru nájomcovi.

(2) Daňová povinnosť vzniká dňom dodania služby.

(3) Ak sa dodanie tovaru alebo služby uskutočňuje čiastkovo alebo opakovane, považuje sa tovar alebo služba za dodanú najneskôr posledným dňom obdobia, na ktoré sa platba za opakovane alebo čiastkovo dodávaný tovar alebo službu vzťahuje s výnimkou podľa písmen a) až d). Za čiastkové dodanie tovaru alebo služby sa považuje také dodanie tovaru alebo služby, ktoré predstavuje časť celkového plnenia, na ktoré je uzavretá zmluva. Za opakované dodanie tovaru alebo služby sa považuje dodanie rovnakého druhu tovaru alebo služby v opakovaných dohodnutých lehotách. Ak
a) je dohodnutá platba za čiastkovo alebo opakovane dodávaný tovar alebo službu inú ako v písmene b) za obdobie dlhšie ako 12 kalendárnych mesiacov, považuje sa tovar alebo služba za dodanú posledným dňom každého 12. kalendárneho mesiaca, až kým sa dodanie tovaru alebo služby neskončí,
b) sa služba s miestom dodania podľa § 15 ods. 1, pri ktorej je povinný platiť daň príjemca služby, uskutočňuje čiastkovo alebo opakovane počas obdobia dlhšieho ako 12 kalendárnych mesiacov a platba je dohodnutá za obdobie dlhšie ako 12 kalendárnych mesiacov, považuje sa služba za dodanú posledným dňom každého kalendárneho roka, až kým sa dodanie služby neskončí,
c) platiteľ požaduje za každé obdobie opakovane poskytovaného nájmu nehnuteľnosti popri nájomnom osobitne úhradu za presne dodané množstvo elektriny, plynu, vody a tepla, považujú sa tieto tovary za dodané dňom vyhotovenia faktúry, ktorou platiteľ požaduje platbu za tieto tovary,
d) sa opakovane poskytujú elektronické komunikačné siete a elektronické komunikačné služby a spolu s nimi elektronické služby osobami, ktoré majú na poskytovanie uvedených sietí a služieb povolenie podľa osobitného predpisu, 6a) za deň dodania služby sa považuje najneskôr deň vyhotovenia faktúry a ak faktúra nie je vyhotovená do konca tretieho kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola služba dodaná, daňová povinnosť vzniká posledným dňom tretieho kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola služba dodaná; táto výnimka sa nevzťahuje na opakovane poskytované elektronické komunikačné siete a elektronické komunikačné služby a spolu s nimi poskytované elektronické služby, ak daň z týchto služieb je povinný platiť príjemca služby.
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
a_je_to Pozri príspevok
Faktúra Slovak Telekomu prvotne fakturuje priame, nie opakované plnenie,....Ale vyúčtovacia faktúra za plyn je opravnou faktúrou k už vyfakturovaným opakovaným plneniam do 31.12.2010.V tom ja vidím zásadný rozdiel medzi faktúrou ST a SPP....
1. osobne nevidím žiadny zasadný rozdiel medzi faktúrou ST a SPP - obidve faktúry vecne a číselne súvisia s účtovným obdobím do 31.12.2010

2. nesúhlasím ani s tvrdením, že ST fakturuje priamo, nie opakovane. Aj ST mesačne fakturuje opakované plnenia - paušál za nasledujúci mesiac a jeho faktúra je len "opravnou faktúrou", ktorou iba doúčtováva plnenia, ktoré boli navyše paušálu (ibaže oproti SPP nemôže vznikať preplatok)....
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Stefan2005 Pozri príspevok
1. osobne nevidím žiadny zasadný rozdiel medzi faktúrou ST a SPP - obidve faktúry vecne a číselne súvisia s účtovným obdobím do 31.12.2010

2. nesúhlasím ani s tvrdením, že ST fakturuje priamo, nie opakovane. Aj ST mesačne fakturuje opakované plnenia - paušál za nasledujúci mesiac a jeho faktúra je len "opravnou faktúrou", ktorou iba doúčtováva plnenia, ktoré boli navyše paušálu (ibaže oproti SPP nemôže vznikať preplatok)....
Slovak telekom (a tiež T-mobile, Orange, O2...) nerobí žiadne opakované dodania. Robí bežné faktúry s paušálom na obdobie dopredu + poplatky za používanie služieb nad rámec predplateného paušálu, faktúrované v bežnom období. Ak by ST robil opakované dodania, tak platby mesačne by boli rovnaké a na konci zmluvného obdobia, napr. technického roku by boli povinný vystaviť vyúčtovaciu faktúru na opakované dodania, kde by vyčíslili cellkovú čiastku za opakované dodania (tá by zahrňala súčet všetkých dodaných služie,- čiže aj paušálov aj služieb navyše nad paušál, vyúčtovala by prijaté preddavkové platby platené mesačne a potom by ste len jedenkrát ročne platili rozdiel nad paušál......
SPP alebo ZSE je oproti ST niečo celkom iné. Tam ide vskutku o opakované dodania podľa zákona o DPH. V prech.príspevku som uviedla citáciu.
1 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
Betina2 Pozri príspevok
...Ak by ST robil opakované dodania, tak platby mesačne by boli rovnaké ......SPP alebo ZSE je oproti ST niečo celkom iné. Tam ide vskutku o opakované dodania podľa zákona o DPH...
Súhlasím s SPP z pohľadu zákona o DPH - ja som sa vyjadroval k účtovnému obdobiu a nie z pohľadu a evidencii DPH. Odvodzovať principiálnu správnosť účtovania a účtovníctva z pohľadu zákona o DPH nepokladám za správne.

Moje faktúry zo S-T a teda platby za každý mesiac sú rovnaké - vždy sa zmestím do paušálu ...
Naposledy upravil Stefan2005 : 01.02.11 at 09:01
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Stefan2005 Pozri príspevok

Moje faktúry zo S-T a teda platby za každý mesiac sú rovnaké - vždy sa zmestím do paušálu ...
Tak to si dobrý(á).
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Stefan2005 Pozri príspevok
Súhlasím s SPP z pohľadu zákona o DPH - ja som sa vyjadroval k účtovnému obdobiu a nie z pohľadu a evidencii DPH. Odvodzovať principiálnu správnosť účtovania a účtovníctva z pohľadu zákona o DPH nepokladám za správne.
Mala som dojem, že z diskusie ide najmä o DPH. Ja všetky faktúry týkajúce sa starého roku neodvodzujem do účtovníctva z pohľadu DPH. Samozrejme, že existujú prípady, kedy je potrebné účtovať do obdobia, ktorého sa vecne aj časovo týkajú...viď napríklad paušály niektorých mobilných operátorov + T-comu. Ak by som sa chcela striktne držať pravidla, že všetko je treba účtovať do obdobia vecne aj časovo súvisiaceho, tak potom ma napadá ešte možnosť tú vyúčtovaciu faktúru od SPP účtovať ako nevyfaktúrovanú dodávku 326 (ak poznám presnú sumu) alebo ako tvorbu zákonnej rezervy k 31.12. Všetko závisí aj od dátumov, kedy sú dané vyúčtovacie faktúry od SPP a ZSE vyúčtované a doručené. Ak mám prístup k elektromeru, resp. plynomeru a poznám zmluvnú sadzbu a jednotkovú cenu + množstvo k 31.12. (odčítanie vykonáme sami), tak by sme mali vedieť aj vyčísliť rezervu. To vašak pripadá do úvahy, len ak ja ako firma som priamo zmluvným odberateľom od spomínaných spoločností...čiže ja ako firma mám zmluvný účet.

Avšak v prípade, že som v prenajatých priestoroch, na prenájom ktorých mám uzatvorenú zmluvu s prenajímateľom, vlastníkom, a nemám v tejto súvislosti uzatvorenú zmluvu na vlastný zmluvný účet s dodávateľom tepla, vody atď. , tak tomuto vlastníkovi platím mesačne alebo kvartálne platby za prenájom v dohodnutej výške. Tieto zahŕňajú predpis platby za nájomné a predpis platby za služby súvisiace s užívaním prenajatých priestorov (kúrenie, vodné stočné , elektrina, plyn, upratovanie zabezpečené zmluvne prenajímateľom......). V takomto prípade je prenajímateľ nehnuteľnosti povinný zostaviť a doručiť vyúčtovanie za predchádzajúci kal.rok najneskôr do 31.5. nasledujúceho roka po roku, ktorého sa to týka. Takže ak vychádzam z predpokladu, že nemám ako firma prístup k elektromeru, vodomeru a ani nemám prečo, lebo nie som zmluvne viazaná voči dodávateľovi tepla, elektriny, vody....do daného objektu, ale som zmluvne viazaná voči prenajímateľovi,...tak v takom prípade nemám ja ako nájomca nielen povinnosť riešiť danú problematiku ale nemám ani právo zasahovať nejakým spôsobom do odpočtu daných meračov a individuálneho vyčíslovania mojich nákladov, pokiaľ nemám súhlas vlastníka. Dokonca plynári ani nemajú záujem so mnou v prípade nejasností jednať a ani nemajú povinnosť mi predkladať akéhoľvek dokumenty preukazujúce výšku spotreby v objekte. (Toto mám odskúšané na bytovke, kde nie sme vlastníkom, vôbec sa s nami plynári nebavili a odkázali nás na vlastníka) Zasahovala by som tým do vlastníckeho práva prenajímateľa tým, že by som nepovolene zasahovala do jeho majetku alebo majetku ktorý má od zmluvného partnera on v prenájme (neviem presne, niektoré merače sú vlastníctvom, iné sú v prenájme...). Navyše podmienka vyúčtovania a termínu do 31.5. nasled. roku vyplýva jednak zo zákona a jednak býva aj zmluvne podchytená.
Takže keď sme sa bavili o tom, či náklad z faktúry (vyúčtovania) za starý rok mám dať do nákladu starého roka alebo nového roka, tak pre mňa je v takýchto prípadoch (ak som v prenajatých priestoroch) jednoznačne rozhodujúce, kedy vyúčtovaciu faktúru obdržím a zaúčtujem. Či do termínu na podanie DP, a či už mám účtovnú závierku schválenú alebo ešte nie a teda či môžem ešte znovu otvoriť účtovné knihy.
Takže neškatulkujem prípady podľa jednej šablóny. ku každému jednému pristupujem individuálne.
1 0
Katarina Katarina

Katarina je offline (nepripojený) Katarina

Adiks Pozri príspevok
Dátum dodania a dátum vystavenia 31.12.2010. Ty podáš DDP DPH za 12/2010 a nájomcovia si uplatnia odpočítanie DPH v 1/2011, lebo do termínu na podanie daň.priznania DPH za 12/2010 nemali od teba daňový doklad, ako jednu z podmienok na odpočítanie DPH.
A nešlo by to bez toho DDP za rok 2010. Do termínu do podania daňového priznania ani my sme nemali daňový doklad, teda sme nemohli nájomcom prefakturovať vyúčtovanie. Ja si myslím, že to vyúčtovanie plynu za rok 2010 nájomcom sa dá urobiť aj v januári 2011 s 19 %-ným DPH.
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
Katarina Pozri príspevok
A nešlo by to bez toho DDP za rok 2010. Do termínu do podania daňového priznania ani my sme nemali daňový doklad, teda sme nemohli nájomcom prefakturovať vyúčtovanie. Ja si myslím, že to vyúčtovanie plynu za rok 2010 nájomcom sa dá urobiť aj v januári 2011 s 19 %-ným DPH.
Ak v januári 2011, tak s 20% sadzbou DPH.
0 0
MartinaZC MartinaZC

MartinaZC je offline (nepripojený) MartinaZC

Prosím Vás poraďte: môžem si došlú fa za T-Com /vyhotovenú 3.1.2011, dátum dodania 31.12.2010, s 19%-tnou DPH/ zaevidovať v 1/2011 s tým, že si nahodím v programe základ a keď mi vypočíta program 20%-tnú DPH, tak ja si ju natvrdo prepíšem podľa fa a následne upravím aj sumu spolu podľa fa. Nevadí, že ja budem tú DPH upravovať a potom mi nebude sedieť rekapitulácia DPH, keď prepočítam 20% zo základu? Ďakujem
0 0
Dajanka Dajanka

Dajanka je offline (nepripojený) Dajanka

neviem v akom programe pracuješ, ale volala som do Kros-u a tam mi poradili, že pri rozpise DPH mám kliknúť na 20% DPH a prepísať na 19%. Program automaticky zo základu vypočíta správnu DPH. Dúfam, že som pomôhla.
0 0
mariannak mariannak

mariannak je offline (nepripojený) mariannak

mariannak Pozri príspevok
A ako preúčtovať plyn nájomcom, ak faktúra od SPP prišla 26.1.2011? Deň dodania a vystavenia 26.1.2011 a v texte bude plyn za rok 2010?
Akú DPH mám použiť na faktúre nájomcom? 19 alebo 20%?
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
mariannak Pozri príspevok
Akú DPH mám použiť na faktúre nájomcom? 19 alebo 20%?
Podľa toho, kedy bol tovar dodaný. Pozri priložený materiál, príklad č. 11
1 0
mariannak mariannak

mariannak je offline (nepripojený) mariannak

nájomcovia majú v zmluve, že platia 10% plynu z vyúčtovacej faktúry od SPP. Faktúra od SPP prišla 26.1.2011 s dátumom dodania 31.12.2010, čiže po podaní DPH za 12/2010 s 19% DPH. Čiže dátum dodania bude bude 26.1.2011 a 20% DPH alebo 31.12.2010 s 19%?
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Ked je na faktúre dátum dodania 31.12.2010, tak dodanie nastalo aj u Vás 31.12.2010. Takže 19 %. Týmto si nie som istá. Ak by dodanie nastalo zo strany SPP 26.1.2011 (dátum dodania na FA od SPP, nie dátum vystavenia ! ), tak by určite bola aj od nich faktúrovaná 20% DPH a potom aj Ty by si faktúrovala až v roku 2011 s 20% DPH.Pekne to bolo opísané v prílohe, čo Ti priložila Rozalka. DPH by sa v takomto prípade nijako nerozpočítavala na 19% do 31.12. a 20% od 1.1. do 26.1.. Celý základ dane by bol zdanený 20% dph, lebo dodanie nastalo až v roku 2011.

Nabudúce napíš presne o aké dátumy ide, lebo takto si nás uviedla od omylu - najskôr si písala, že dodanie od SPP bolo 26.1. a potom že 31.12.2010. A v tom je veľký rozdiel.
Naposledy upravil Betina2 : 04.02.11 at 06:31
1 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Marjanka, skús si ešte pozrieť aj príklad č.6 v priloženom návode od DRSR, či by sa nemohlo jednať o niečo podobné. Obávam sa, že ak ste faktúru od SPP neobdržali do 31.12.2010, budete musieť faktúrovať s 20% DPH (podľa uvedeného príkladu) s dátumom, kedy Vy vystavíte faktúru pre nájomcov..., čo nevieš urobiť skôr než obdržíš vyúčtovanie od SPP....takže od Vás by mala ísť faktúra s 20% DPH.

Myslím si, že Vy v tomto prípade nevystupujete ako dodávateľ opakovaného dodania plynu v zmysle príkladu č. 11 Informácie od DRSR. Taký status má SPP voči Vám ako odberateľovi.
Možno sa vyjadrí niekto, kto pre prenajímateľ a tieto veci spracováva.
Naposledy upravil Betina2 : 04.02.11 at 06:38
0 0
Načítať ďalšie