Zavrieť

Porady

ERP len na úhrady odoslaných faktúr

Zdravím. Máme ERP len na úhrady odoslaných faktúr. Mňa by zaujímalo účtovanie uvedenej ERP.
Ak za jeden deň príjmem úhradu za dve faktúry, tak logicky nemôžem účtovať obrat, ale účtujem úhradu faktúr jednotlivo. Nakoľko máme Omegu, kde by som si musela dokúpiť licenciu na ďalšie pokladne, tak chcem vedieť, či bude správne, ak tieto úhrady budem účtovať v hlavnej pokladni a priložím kópiu dokladu z ERP, kde si poznačím ktorým PPD to bolo zúčtované ?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

    Žabinka
    Ja úhrady faktúry účtujem nasledovne:
    211-1 je "účtovná" pokladňa
    211-2 je ERP pokladňa
    Úhrada faktúry cez ERP 211-2/311
    Prevod z ERP do účtovnej pokladne:
    261/211-2 výber z ERP
    211-1/261 vklad do účtovnej pokladne.
    JAJA11 toto je určite správne a keby som mala pokladňu spolupracujúcu s Omegou ON LINE, tak by som to robila rovnako, problém je ak ERP nespolupracuje s programom, potom by som mala príjem do pokladne 2 x, cez ERP a aj cez účtovníctvo

    Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

    Žabinka
    AdrianaA Pozri príspevok
    Zdravím. Máme ERP len na úhrady odoslaných faktúr. Mňa by zaujímalo účtovanie uvedenej ERP.
    Ak za jeden deň príjmem úhradu za dve faktúry, tak logicky nemôžem účtovať obrat, ale účtujem úhradu faktúr jednotlivo. Nakoľko máme Omegu, kde by som si musela dokúpiť licenciu na ďalšie pokladne, tak chcem vedieť, či bude správne, ak tieto úhrady budem účtovať v hlavnej pokladni a priložím kópiu dokladu z ERP, kde si poznačím ktorým PPD to bolo zúčtované ?
    Tomu zvýraznenému nerozumiem. Omegu nepoznám, ale v programe do účtovnej osnovy by sa snáď mala dať pridať druhá pokladňa s názvom napr. ERP. Ja účtujem v MRP, a nemám problém zadať druhú pokladňu v účtovnej osnove s normálnou licenciou.

    Dav je offline (nepripojený) Dav

    Dav
    Účtujem v MRP, ale princíp je použiteľný pre akýkoľvek program : urobím v ERP úhradu faktúry v hotovosti, následne za tým urobím v ERP výber hotovosti z ERP, ako dôvod napíšem číslo faktúry. Účtujem : úhrada faktúry 261/311, číslo dokladu ERPRRPPP (ERP, rok, poradové číslo dennej uzávierky) a prevod úhrady 211/261.K dokladu Pokladne 211 pripnem doklad z ERP o výbere hotovosti.

    Dav je offline (nepripojený) Dav

    Dav
    AdrianaA Pozri príspevok
    261 účet je teda ERP ? tak som si to určila v Internej smernici; 261 slúži na prevody fin. prostriedkov medzi účtami a pokladňami
    Keby som účtovala priamo v hlavnej pokladni 211/311 ?
    .

    AdrianaA je offline (nepripojený) AdrianaA

    AdrianaA
    Žabinka Pozri príspevok
    Ja úhrady faktúry účtujem nasledovne:
    211-1 je "účtovná" pokladňa
    211-2 je ERP pokladňa
    Úhrada faktúry cez ERP 211-2/311
    Prevod z ERP do účtovnej pokladne:
    261/211-2 výber z ERP
    211-1/261 vklad do účtovnej pokladne.
    Ja som to pôvodne tiež takto chcela, ale mám Omegu a musela by som si rozšíriť modul. Preto som to začala robiť tak, že to priamo účtujem cez hlavnú pokladňu 211/311 - priložím kópiu z ERP a dopíšem účtovanie. V podstate aj tak tie peniaze večer končia v hlavnej pokladni. Len mám pochybnosť, či to tak môže byť.

    AdrianaA je offline (nepripojený) AdrianaA

    AdrianaA
    v účtovnej osnove nie je problém pridať analytiku, ale musela by som účtovať cez ID. Jednoducho, keď si chcem založiť druhú pokladňu, tak ma upozorní, že mám modul len s jednou pokladňou. Teda nemôžem pridávať príjmové a výdavkové doklady.

    nikituska je offline (nepripojený) nikituska

    nikituska
    Žabinka Pozri príspevok
    Ja úhrady faktúry účtujem nasledovne:
    211-1 je "účtovná" pokladňa
    211-2 je ERP pokladňa
    Úhrada faktúry cez ERP 211-2/311
    Prevod z ERP do účtovnej pokladne:
    261/211-2 výber z ERP
    211-1/261 vklad do účtovnej pokladne.

    Dobry den, ja to tiez uctujem takto. Chcem sa vsak spytat ake doklady k tymto uctovnym krokom pripajate. Pri kazdej uhrade fakturky cez pokladnu si vzdy vytlacim kopiu dokladu z ERP, tu necham prilozenu pri fakture a zauctujem 211-2/311, nieje mi vsak jasne ci musim k tomu este vypisat aj prijmovy pokladnicny doklad a tu kopiu z ERP prilozit k nemu? Vyber z ERP-nemam ziaden doklad o vybere z ERP, je to len ERP na uhradu faktur v hotovosti, predavacky mi ziaden doklad nedavaju, len mam mesacnu intervalovu pasku, ktoru si vzdy odkontrolujem, ci mi sedi suma na paske a zuctovana suma a urobim si prevod z ERP 261/211-2 a nasledne 211-1/261.

    JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

    JAJA11
    AdrianaA Pozri príspevok
    Ja som to pôvodne tiež takto chcela, ale mám Omegu a musela by som si rozšíriť modul. Preto som to začala robiť tak, že to priamo účtujem cez hlavnú pokladňu 211/311 - priložím kópiu z ERP a dopíšem účtovanie. V podstate aj tak tie peniaze večer končia v hlavnej pokladni. Len mám pochybnosť, či to tak môže byť.
    ja to robím rovnako. Cez deň sú peniaze v ERP, ktorá je samostatná a nespolupracuje s Omegou. Po uzavierke v pokladni urobím priamo príjem do pokladne, nerobím zvlášť analytiku na ERP. zdá sa mi to zbytočné.... len mám niekedy v jednom dni k jednej uzavierke viac dokladov, aby mi Omega uhradené faktúry vyhodila. Väčšinou je to však totožné, lebo my mávame tak 2-3 platby cez Erp za týždeň, niekedy nemáme ani to... Myslím, že nám štát dosť skomplikoval život a takto sa mi to zdá najjednoduchšie.... Uvidím, čo mi na to povie auditorka... či nebudem musieť tú ERP dorobiť aj do účtovníctva...

    kn-alka je offline (nepripojený) kn-alka

    Jarka jméno mé :) kn-alka
    Ja mám tiež Omegu a robím to rovnako ako Jaja11. Pri úhrade faktúry si vytlačím kópiu z ERP, priložím k faktúre a v Omege zaúčtujem úhradu faktúry normálne cez 211 - hlavná pokladňa. Potom si len z programu vytlačím príjmový pokladničný doklad a založím.
    JAJA11 presne tak to robím aj ja, aj s tými kópimai z ERP a príjmovými dokladmi :-) či to bude dobré zistím až keď príde auditorka.... len sa mi zdá zbytočné to ťahať cez dve pokladne...

    JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

    JAJA11
    Gabi03 Pozri príspevok
    Jaja11... bola už audítorka? Ako je to teda s účtovaním tej ERP?
    auditorka mi to odobrila, len mi odporučila pripínať kópiu z pokladne aj na príjmový doklad... aby pri kontrole pokladne bolo zrejmé, že bol vystavený doklad z ERP aj bez kontroly faktúry

    Zyka je offline (nepripojený) Zyka

    Zyka
    Prosim ked potom nesies trzbu do banky, robis aj fyzicky nejaky pohyb v registracke ? alebo len zaevidujes v Omege, ze peniaze odisli z pokladne a prisli na ucet....? dakujem za info
    JAJA11 pokiaľ účtuješ tak ako ja, tak stačí urobiť len klasický prevod medzi bežnou pokladňou a bankou, v registračke je po dennej uzávierke 0
    Zyka Dakujeeem

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.