Dolezita je zmluva. Zmluva moze byt dohodnuta mnohymi sposobmi.
S jednym zmluvnym partnerom mam uzatvorenu zmluvu za rok, ze mi vyplati urcitu ciastku, ktora zahrna platbu za najomne spolu s energiami. Vystavim FA k 31.12. Kedze je platcom DPH, FA obsahuje: ZD, D a spolu. Pri najmoch si davam velke bacha, aby som nehnutelnosti neprenajimala neplaticom, lebo by som zasla do koeficientov pri DPH.
Ine Fa vystavujem pre banky, kde sa tiez zmluvne dohodlo, ze budeme Fa aj DPH. Tu su zmluvy velmi obtiazne, pricom sme sa dohodli, ze energie si budu platit samy, cim dodavatelia energii vystavuju FA primo na tieto spolocnosti.
Treti typ zmluv mam postaveny tak, ze mam stanovene mesacne najomne a fakturujem i energie okrem elektriny, pretoze FA za elektrinu im chodia od elektrarni na ich firmu. (mju strasne vela pocitacov). Plyn FA ako opakovanu dodavku na zaklade koefic., ktory sme si medzi sebou dohodli (podla vyuzitej plochy firmou k celkovej ploche v budove). T.j ked mi pride FA od plynarov, prefakturujem im cast Fa podla nasho koef. Vodne, stocne im fa polrocne, pretoze sme to tak zmluvne dohodli.
Dolezite je uvedomit si, ci je prepocet energii vyhodne pocitat podla poctu zamestnancov, podla plochy - vypocet koef..
Pri vodnom a stocnom sme radsej zamontovali vodomer, pretoze tam pracuje vela zamestnancov, maju tam sprchy a ked si prepocitas, kolkokrat len idu na WC. Vyhodnejsi nam bol dat vodomer, nasli sme tu riadnu usporu financii. Odpiseme kubiky, vyfakturujeme.
Pri najme si treba trosku pospekulavat, co je vyhodne, preco a vsetko podchytit zmluvne.