Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Ano, do ERP sa nahadzuje len variabilný symbol fa a suma k úhrade. ŽIadne údaje bez dph a dph. Proste len VS a celková suma na úhradu.
Na intervalových uzávierkach však nie sú VS - tam už je len suma spolu prijatá na úhradu. Takže mi k tomu tlačia aj knihu fa za obdobie od - do, a sedí mi to s intervalovou uzávierkou. V knihe fa už sú presne VS podľa odberateľov, takže mi to krásne vypáruje sladokonto.
knihu faktur z ERP?
alebo všeobecnú knihu faktúr?
Predpokladám, že aj bežnú faktúru povodne určenú na úhradu prevodom, môže zálazník zaplatiť v hotovosti.
a ešte - ti to páruje systéem? alebo ty?.píšeš
takže mi to krásne vypáruje sladokonto. .............kto?
Chcem sa poradiť ohľadom služieb - požičiavanie spoločenských odevov.
Kamarátka sa bola pýtať ohľadom používania ERP pri požičiavaní spoločenských odevov daňového poradcu a aj na DÚ, no nikde jej nedali 100 %-nú odpoveď.
V prílohe zákona je 77.29 Prenájom a lízing ostatných osobných potrieb a potrieb pre domácnosť okrem prenájmu podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci:
Táto trieda zahŕňa:
- prenájom všetkých druhov osobných potrieb a potrieb pre domácnosť pre využitie v domácnosti alebo v iných činnostiach (okrem rekreačných a športových potrieb):
* textílií, oblečenia, obuvi, ........
Podľa toho by mala používať ERP nie paragóny. Je to tak správne?
Ďakujem
majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Topas
Chcem sa poradiť ohľadom služieb - požičiavanie spoločenských odevov.
Kamarátka sa bola pýtať ohľadom používania ERP pri požičiavaní spoločenských odevov daňového poradcu a aj na DÚ, no nikde jej nedali 100 %-nú odpoveď.
V prílohe zákona je 77.29 Prenájom a lízing ostatných osobných potrieb a potrieb pre domácnosť okrem prenájmu podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci:
Táto trieda zahŕňa:
- prenájom všetkých druhov osobných potrieb a potrieb pre domácnosť pre využitie v domácnosti alebo v iných činnostiach (okrem rekreačných a športových potrieb):
* textílií, oblečenia, obuvi, ........
Podľa toho by mala používať ERP nie paragóny. Je to tak správne?
Ďakujem
Služba pod označením 77.29 spadá pod povinnosť ERP. Áno.
Dobrý deň. Zistila som, že :
- ak nebudeme brať úhrady faktúr v hotovosti ale len cez účet nemusíme mať ERP ( predaj tovaru)
- výber z BÚ a následný vklad do pokladne tiež nemusíme mať ERP
dúfam, že som pochopila všetko správne, ak nie opravte ma prosím. Neviem, ale či vklad podnikateľa ( pôžička do pokladne tak na mesiac) nemusí tyť na to ERP? Nikde som sa nedočítala. Poradíte mi prosím? Srdečná vďaka. Gabi
Dobrý deň. Zistila som, že :
- ak nebudeme brať úhrady faktúr v hotovosti ale len cez účet nemusíme mať ERP ( predaj tovaru)
- výber z BÚ a následný vklad do pokladne tiež nemusíme mať ERP
dúfam, že som pochopila všetko správne, ak nie opravte ma prosím. Neviem, ale či vklad podnikateľa ( pôžička do pokladne tak na mesiac) nemusí tyť na to ERP? Nikde som sa nedočítala. Poradíte mi prosím? Srdečná vďaka. Gabi
Oproti minulosti je novou povinnosťou používať ERP pri úhradách faktúr za tovar a vybrané služby v hotovosti.
Toto bolo doplnené preto, lebo "podnikatelia" obchádzali povinnosť mať ERP pri predaji v hotovosti - vystavovali faktúry a následne robili úhradu pohľadávky (brali hotové peniaze).
Legislatíva funguje v princípe tak, že ak niečo v zákone nie je zakázané - tak to robiť môžeš.
Ahojte, ešte by som sa chcela uistiť, ak musím používať ERP s fiškálnym modulom od 1.1.2012 (nakoľko predávam nejaký tovar v hotovosti) a zároveň poskytujem služby, ktoré nie sú uvedené medzi službami s povinnosťou evidovať ich úhradu cez ERP, môžem naďalej robiť úhradu faktúr v hotovosti takýchto služieb cez PPD ? Ide mi o to, že som jeden subjekt, ktorý aj "musí" aj "nemusí".
Osobne si myslím, že by to tak mohlo byť.
majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
gabi2
Dobrý deň. Zistila som, že :
- ak nebudeme brať úhrady faktúr v hotovosti ale len cez účet nemusíme mať ERP ( predaj tovaru)
- výber z BÚ a následný vklad do pokladne tiež nemusíme mať ERP
dúfam, že som pochopila všetko správne, ak nie opravte ma prosím. Neviem, ale či vklad podnikateľa ( pôžička do pokladne tak na mesiac) nemusí tyť na to ERP? Nikde som sa nedočítala. Poradíte mi prosím? Srdečná vďaka. Gabi
ERP je povinnosť, ak predávaš tovar a za tento tovar inkasuješ hotovosť. Hotovosť nemôžeš prevziať za tovar do zákazníka bez ERP. Môžeš mu dať ale poštovú zloženku. Od pošty môžeš prijať hotovosť. Čo sa týka služieb ERP je povinná len u mála služieb, ktoré sú presne vyšpecifikované.
Ahojte, ešte by som sa chcela uistiť, ak musím používať ERP s fiškálnym modulom od 1.1.2012 (nakoľko predávam nejaký tovar v hotovosti) a zároveň poskytujem služby, ktoré nie sú uvedené medzi službami s povinnosťou evidovať ich úhradu cez ERP, môžem naďalej robiť úhradu faktúr v hotovosti takýchto služieb cez PPD ? Ide mi o to, že som jeden subjekt, ktorý aj "musí" aj "nemusí".
Osobne si myslím, že by to tak mohlo byť.
Teoreticky ak sú na daňovom doklade - faktúre uvedené len služby, pri ktorých nemusíš používať ERP tak môžeš faktúru uhradiť PPD.
Prakticky ak už raz mám ERP, tak prečo robiť faktúru a úhradu faktúry? Rovno hotovostný doklad z ERP - daňový doklad.
Teoreticky ak sú na daňovom doklade - faktúre uvedené len služby, pri ktorých nemusíš používať ERP tak môžeš faktúru uhradiť PPD.
Prakticky ak už raz mám ERP, tak prečo robiť faktúru a úhradu faktúry? Rovno hotovostný doklad z ERP - daňový doklad.
No, lebo sa často stáva, že vystavím faktúru za určité obdobie a neviem, či bude úhrada v hotovosti alebo cez účet. A keď klient prinesie peniaze, tak dúfam, že v takom prípade mu môžem dať PPD, aj keď používam ERP pri platbách za tovar. Lebo ERP nemusím mať pri sebe, hlavne o to mi ide.
majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Erika-ežka
Super, ďakujem, potrebovala som si to utvrdiť.
Ja si ešte dovolím všetkých upozorniť, nakoľko sa veľmi často v praxi stretávam pri zaúčtovaní ručne vypísaných PPD alebo VPD pri úhrade faktúry, že je tam vypísaná aj suma : základ dane, DPH a aj suma spolu. Pokiaľ chcete mať PPD a VPD v poriadku, musíte uvádzať na doklade iba celkovú sumu /teda buď celú alebo čiastočnú sumu z danej faktúry/ bez rozpisovania na základ a DPH. Pretože daňovým dokladom je FAKTÚRA nie PPD alebo VPD.
Prosím vás dobre si vysvetľujem predaj tovaru a používanie ERP od 01.01.2012.
Hlavnou činnosťou PO sú vodoinštalatérske a kúrenárske práce na ktoré vystavuje faktúry. Uvedené služby nie sú uvedené v prílohe č. 1 zákona o ERP. Pri týchto služieb nie je potrebné po 01.01.2012 ERP ani v tom prípade keď zákazník ich uhradí v hotovosti.
Táto PO bez inštalácie predá kotol alebo napr. vodovodné batérie ďalším PO(hlavne svojim obch. partnerom) alebo nepodnikateľom na faktúru. (na predaj tovaru má oprávnenie). Kotol a batérie sa považujú v takýchto prípadoch za tovar a od 01.01.2012 keby chcel úhradu v hotovosti musel by si zabezpečiť ERP alebo úhradu prijať bezhotovostne.
majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
junior78
Ahojte
Prosím vás dobre si vysvetľujem predaj tovaru a používanie ERP od 01.01.2012.
Hlavnou činnosťou PO sú vodoinštalatérske a kúrenárske práce na ktoré vystavuje faktúry. Uvedené služby nie sú uvedené v prílohe č. 1 zákona o ERP. Pri týchto služieb nie je potrebné po 01.01.2012 ERP ani v tom prípade keď zákazník ich uhradí v hotovosti.
Táto PO bez inštalácie predá kotol alebo napr. vodovodné batérie ďalším PO(hlavne svojim obch. partnerom) alebo nepodnikateľom na faktúru. (na predaj tovaru má oprávnenie). Kotol a batérie sa považujú v takýchto prípadoch za tovar a od 01.01.2012 keby chcel úhradu v hotovosti musel by si zabezpečiť ERP alebo úhradu prijať bezhotovostne.
Ďakujem
Veľmi dobre si to vysvetľujete. Tržby za služby, ktoré nie sú v zozname, môžete prijať na základe PPD.
Na príjem tržby v hotovosti za predaj tovaru však musíte mať ERP.
V podstate ale keď už máte ERP k vôli tovaru, aj tržbu za služby prijímate cez ERP.
Naposledy upravil Economic : 02.12.11 at 07:27Dôvod: chybička
ERP nemáme a jedná sa o predaj tovaru možno raz dva krát do roka. Kvôli tomu ani nechceme ERP. Budeme to radšej riešiť tak , že požiadame úhradu za tovar bezhotovostne.