Zavrieť

Porady

Doklady od DKV - prosím všetkých znalých problematiky o vyjadrenie názoru

Dobrý deň, chcem touto cestou veľmi pekne poprosiť všetkých znalých (a možno aj neznalých) problematiky účtovania dokladov z DKV za vyjadrenie názoru. Už týždeň študujem a rozmýšľam ako doklady zaúčtovať. zobrala som účtovníctvo novovzniknutého prepravcu a už teraz ľutujem, že som to urobila. Rada sa učím nové veci, ale v tomto prípade proste neviem čo s tým, čo mám považovať za účtovný doklad a čo nie, s akým dátumom, voči ktorému partnerovi účtovať.... Pokúsim sa priložiť aj prílohy a posielam súpis dokladov a môj názor na účtovanie (aj keď pochybujem, že asi bude správny). Vopred ďakujem za vyjadrenie názoru a myslím si, že vďaka bude patriť za všetkých, ktorý sa s týmito dokladmi "pasujú" vo svojich účtovníctvach.

Malý úvod do preblematiky: firma DKV poskytuje prepravcom v medzinárodnej preprave kartu, ktorou môžu bezplatne využívať služby na nákupy PHL, servis, platbu mýtnych poplatkov atď. Od klienta mám k dispozícii teda doklady z ERP za platby služieb/phl, faktúry od dialničných spoločností za mýtne poplatky a následne sumárnu faktúru, čiastkové faktúry a výpisy z účtov od firmy DKV. Klient na základe súhrnnej faktúry potom platí DKV za dané dodávky cez BV. Toto sú moje prvé doklady v účtovníctve (a už sa hrozím a nespím, čo mi donesie ďalší mesiac )


  1. sumárna faktúra od DKV vystavená 31.7.2012 v mene EUR s poznámkou "NOT VALID FOR TAX PURPOSES (VAT) - preklad neplatí pre daňové účely"- môj názor - tento doklad by som neúčtovala.
  2. a ku sumárnej faktúre patriace čiastkové faktúry alebo výpis z účtu:


  1. čiastková faktúra od DKV /s IC DPH v ČR/ vystavená 31.7. za tankovanie PHL v ČR zo dňa 24.7.. Sumy:

základ PHL 14787,66 CZK 501.001/xxx
servisný poplatok základ 319,41 CZK (vraj nejaká provízia 1,8% z celkovej sumy pre DKV zato že klient tankuje ich kartou) 518.001/xxx
DPH 3021,41 CZK 501.002
spolu 18128,48 CZK a prepočet sumy spolu na EUR 745,01 xxx/321