Zavrieť

Porady

Zmluva o dielo

prosím o radu alebo hneď dve
Môže živnostník uzavrieť zmluvu o dielo na montážne práce s fyzickou osobou ktorá nie je živnostníkom - pracuje ako zamestnanec alebo sa zmluva o dielo uzatvára iba medzi dvoma podnikateľskými subjektami?

no a ešte keď má ten zamestnanec príjem zo závislej činnosti a na zmluvu o dielo mu vyplatia 21 000,- Sk podliehajú tieto príjmy zo zmluvy o dielo zdaneniu?
Usporiadat
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

daniek
prosím o radu alebo hneď dve
Môže živnostník uzavrieť zmluvu o dielo na montážne práce s fyzickou osobou ktorá nie je živnostníkom - pracuje ako zamestnanec alebo sa zmluva o dielo uzatvára iba medzi dvoma podnikateľskými subjektami?

no a ešte keď má ten zamestnanec príjem zo závislej činnosti a na zmluvu o dielo mu vyplatia 21 000,- Sk podliehajú tieto príjmy zo zmluvy o dielo zdaneniu?
Zmluvo u dielo pozná Obchodný aj občiansky zákonník, z toho vyplýva že zmluvu o dielo v Tvojom prípade je možné uzatvoriť.

Jeho závislá činnosť neovplyvňuje právo uzavrieť zmluvu o dielo, je to slobodné rozhodnutie občana tohoto štátu.

Všetky príjmy podliehajhú zdaneniu, ale ak príjem podľa tejto zmluvy o dielo bude príjmom z príležitostnej činnosti (§ 8 odst 1 písme a) a spolu s ostatnými náhodnými príjmami ak nepresiahne 5 násobok životného minima k 1.1.2006 je tento príjem oslobodený od dane (§9 odst. 1 písmeno h). 21.000 je v limite, ale musí sa jednať o výkon takej činnosti, ktorú správca dane neoklasifikuje ako závislú činnosť a takýmto spôsobom aj neupraví zdanenie.

apo
0 0
daniek daniek

daniek je offline (nepripojený) daniek

ďakujem pekne za pomoc, ešte jedna otázka musí takýto zamestnanec podať daňové priznanie alebo mu môže mzdová účtovníčka vo firme spraviť ročné zúčtovanie dane keď jej predloží takúto zmluvu z príjmovým dokladom?
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

daniek