Zavrieť

Porady

Odpisy stroja

Dobrý deň, potrebovala by som radu ohľadom zaradenia a odpisovania stroja. Keďže som začiatočník a s účtovaním majetku a jeho násl. odpisovaním nemám vôbec skúsenosti, potrebovala by som radu krok za krokom.
Sme gastronomická firma, ktorá okrem iného používa prístroje na predvádzacie účely. V máji/06 sa kúpilo zariadenie určené na zohrievanie potravín, ktoré používa firma na predv.účely. V daňovom poradcovi som našla,že takéto nástroje a prístroje určené na predvádzacie účely patria do odpis. skupiny 1. Doba odpisovania=4roky.Odpisujeme rovnomerne.
OC zariadenia = 1284EUR* kurz dňa vystav.faktúry 37,225= 47 796,9 Zaokrúhlim na 47 797 alebo nechám pôvodnú sumu? Fa zaúčtujem 042/321, Prístroj zaradím 022/042
Rozdelujeme aj v tomto prípade účt.odpisy a daňové?
Aké sú daňové?
Môžete mi prosím naformulovať v akých sumách a ako zaúčtujem odpisy?
Účt. odpisy sa zaúčtujú raz za rok alebo mesačne?
ďakujem veľmi pekne za ochotu pomôcť.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    lholla