Zavrieť

Porady

Ako nato?

Arni Arni

Arni je offline (nepripojený) Arni

Poradite mi prosim Vas?

Do 31.5.2005 som pracoval ako zamestnanec,popri zamestnani som mal zivnost a platil odvody do SP .
Od 1.6.2005 pracujem ako SZCO.Otvoril som si podnikatelsky ucet a oznamil to DU.Zmenu som oznamil aj na zdrav.poist.
Mam to oznamit aj SP?
Mam auto ale civilne,nie je zahlasene na podnikanie.Co treba urobit aby som mohol odpocitat vydavky na auto,cestovne a pod?
Mobilny telefon tiez nemam zahlaseny.Co treba urobit aby som si mohol uplatnit vydavky na mobil?
Mesacny plat budem mat do 28000Sk.Kolko budem platit do SP aZP?
Vopred Vam dakujem za odpoved.
Usporiadat
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
Ak chceš si dávať do účta opravy a PHM vtedy musíš ho mať zaradené do podnikania, ak si chceš len vyplácať náhrady tak ako som Ti písala potom nemusíš mať auto vložené do podnikania.
0 0
Marianna01 Marianna01

Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

Ahoj Arni, skúsim Ti urobiť jasno v tom automobile. Pre Teba môžu nastať dva prípady:

1. auto V PODNIKANÍ

Ak zaradíš auto do majetku firmy (do podnikania), vyplýva Ti povinnosť zaplatiť daň z motorového vozidla (cestnú daň) - sadzby Ti už písali. Musíš si odkladať bloky z tankovania PHL, písať si evidenciu jázd v Knihe jázd (vrátane stavu tachometra, čerpania PHL) a vystavovať k nim cestovné príkazy. Do nákladov si môžeš zahrnúť položky, ako sú napr. oprava, údržba, umytie, diaľ. nálepka a pod. a samozrejme cenu PHL.

2. auto v OSOBNOM VLASTNÍCTVE