Zavrieť

Porady

Odpočet DPH pri prepočte koeficientom

Dobrý deň poraďáci! Som tu nová, ale stránku už prezerám a študujem dlhšiu dobu. Nakoľko si teraz neviem sama poradiť a odpoveď mi nevedia dať ani na DÚ, prosím o radu Vás.
Naša firma je vzdelávacia spoločnosť a stali sme sa platcom DPH, pretože už nevykonávame iba činnosť oslobenú od DPH /vzdelávanie nezamestnaných, evidovaných na ÚPSVaR/, ale aj vzdelávanie iných - zamestnancov rôznych spoločností. Neviem, kde si môžem uplatniť odpočet v celej výške, a kde iba koeficientom. Napr., ako je to s nákupom kancelárskej techniky, PHM, telekomunikačné služby, spotrebný tovar používaný v kancelárii, nie na kurzoch. Platí tu prepočet koeficientom?
A ďalšia moja otázka znie, že ak si uplatním odpočet DPH z už nakúpeného IM pred registráciou, mám DPH taktiež prepočítať koeficientom? Jedná sa o kopírku, počítač a sedaciu súpravu používané v kancelárii.Prosím niekoho o radu. Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Anairda je offline (nepripojený) Anairda

    Anairda
    Odpočet DPH bez prepočítania koeficientom môžeš použiť len v prípadoch, ktoré preukázateľne s oslobodenými činnosťami nesúvisia, ináč všetko prepočítať.

    Bodena je offline (nepripojený) Bodena

    Bodena