Zavrieť

Porady

Vychovávateľky ŠKD

Dobrý deň.Chcela by som tak trochu rozdebatovať tému o našej práci, prípadne by sme si mohli navzájom radiť.Každá máme"more"skúseností a mohli by sme sa o ne deliť.Zaujíma ma viacero veci:
Ako vyberáte príspevky za ŠKD?Do koľkého v mesiaci+spôsob
Ako si plánujete činnosť? Na týždeň ?Na dva?
Ako riešite činnosť, keď vám každé dieťa odchádza v inom čase zo ŠKD?
Pozdravujem kolegov a kolegyne.
Usporiadat
aicha15 aicha15

aicha15 je offline (nepripojený) aicha15

mám otázku, ako budete vypisovať triednu knihu? nijako, alebo len jednoducho vynecháte B, kde je TOV. A takisto čo sa týka týždenného plánu. nebudete tam do kolónky záujmová činnosť písať nič, alebo si idete tu tabulku prerobit?
0 0
brontosaurus brontosaurus

brontosaurus je offline (nepripojený) brontosaurus

Triednu knihu budeme v časti B písať asi po starom, lebo tam nejde len o klasickú záujmovú činnosť v zmysle nejakého záujmového útvaru, ale o tematickú oblasť výchovy (TOV) vykonávanej v ŠKD a zákon nezakazuje vykonávať túto činnosť v ŠKD, ale zároveň ju už ani neprikazuje vykonávať. Ale keďže to máme v školskom výchovnom programe, tak my ju asi budeme vykonávať aj naďalej, ešte sme to neriešili na metodickom združení.

Čo sa týka týždenného plánu, tam asi tiež podľa mňa nič meniť nemusíme. Nemám ho po ruke, ale ak sa dobre pamätám tak je tam uvedené "Záujmová/TOV", čiže v tom čase nebudem vykonávať záujmovú činnosť (ktorú sme v tom čase ani nevykonávali), ale výchovnú činnosť v danej tematickej oblasti.

Ak sa mýlim, opravte ma, prípadne uveďte váš názor,


aicha15 Pozri príspevok
mám otázku, ako budete vypisovať triednu knihu? nijako, alebo len jednoducho vynecháte B, kde je TOV. A takisto čo sa týka týždenného plánu. nebudete tam do kolónky záujmová činnosť písať nič, alebo si idete tu tabulku prerobit?
1 0
Eva Bistrická Eva Bistrická

Eva Bistrická je offline (nepripojený) Eva Bistrická

Mne napisala nasa metodicka toto:
Pozrela som si zákon 324/2012, ktorý o.i. novelizuje aj školský zákon. My – metodici, nie sme legislatívci, takže zákony nevykladáme - je potrebné sa o vysvetlenie obrátiť na MŠVVaŠ SR.
Z nášho pohľadu sa ale novelou zmenilo pre ŠKD v zásade len to, že záujmovú činnosť nemôžete realizovať formou záujmových útvarov. Obsah činnosti v ŠKD sa nemení, záujmová činnosť sa rozvíja aj v rámci „oddychu“, ale predovšetkým v tematických oblastiach výchovy (nezamieňajte si záujmovú činnosť so záujmovými útvarmi!). Z toho vyplýva, že triedne knihy budete vypisovať ako doteraz, nakoľko vašu činnosť tvoria všetky zložky výchovy. V pôv.školskom zákone sa hovorí :§ 114
Školský klub detí
(1) Školský klub detí zabezpečuje pre deti, ktoré plnia povinnú školskú dochádzku na základnej škole, nenáročnú záujmovú činnosť podľa výchovného programu školského zariadenia zameranú na ich prípravu na vyučovanie a na uspokojovanie a rozvíjanie ich záujmov v čase mimo vyučovania a v čase školských prázdnin.

a v novele je dané:
V § 114 odsek 1 znie:
„(1) Školský klub detí zabezpečuje pre deti, ktoré plnia povinnú školskú dochádzku na základnej škole, činnosť podľa výchovného programu školského zariadenia zameranú na ich prípravu na vyučovanie a na oddych v čase mimo vyučovania a v čase školských prázdnin.
Činnosť, ktorú zabezpečuje školský klub detí, nie je totožná s činnosťou zabezpečovanou centrom voľného času podľa § 116.“.

a v §119 sa len vypustilo ŠSZČ.
§ 119
Ministerstvo školstva ustanoví všeobecne záväzným právnym predpisom spôsob organizácie a prevádzky školských klubov detí, (školských stredísk záujmovej činnosti,) centier voľného času, školských hospodárstiev a stredísk odbornej praxe, ich materiálno--technického vybavenia.

V pôvodnom znení zákona ste tiež nemali definované všetky zložky výchovy, podrobne obsah činnosti stanovila vyhláška 306/2009. Zatiaľ nie je nové znenie, len v súlade so zákonom neplatí, že
Výchovno-vzdelávacia činnosť klubu sa uskutočňuje ako b) záujmová aktivita formou záujmových útvarov.

To znamená, že pokiaľ chcete viesť záujmové útvary, musí to byť mimo činnosť ŠKD a pokiaľ by to malo byť za fin.odmenu, je potrebné urobiť dohodu s CVČ. Ako sa tým zmení úväzok vychovávateľov ŠKD – vedúcich zú, je vecou zamestnávateľa.
0 0
janada16 janada16

janada16 je offline (nepripojený) janada16

brontosaurus Pozri príspevok
Triednu knihu budeme v časti B písať asi po starom, lebo tam nejde len o klasickú záujmovú činnosť v zmysle nejakého záujmového útvaru, ale o tematickú oblasť výchovy (TOV) vykonávanej v ŠKD a zákon nezakazuje vykonávať túto činnosť v ŠKD, ale zároveň ju už ani neprikazuje vykonávať. Ale keďže to máme v školskom výchovnom programe, tak my ju asi budeme vykonávať aj naďalej, ešte sme to neriešili na metodickom združení.

Čo sa týka týždenného plánu, tam asi tiež podľa mňa nič meniť nemusíme. Nemám ho po ruke, ale ak sa dobre pamätám tak je tam uvedené "Záujmová/TOV", čiže v tom čase nebudem vykonávať záujmovú činnosť (ktorú sme v tom čase ani nevykonávali), ale výchovnú činnosť v danej tematickej oblasti.

Ak sa mýlim, opravte ma, prípadne uveďte váš názor,
Súhlasím s tebou, aj u nás budeme pokračovať v ,,začatej práci" aj v TK budeme písať tak ako doteraz, len B-vynecháme. To znamená, že A-čko bude mať viac riadkov, a hneď potom bude nasledovať C. Teraz musíme počkať na vyhlášku a modliť sa, aby aj tú ......(neviem, ako to slušne nazvať).
0 0
galia galia

galia je offline (nepripojený) galia

my pokračujeme ako doteraz. pokiaľ nepríde niečo konkrétne do školy, ideme po starom. plán máme - ideme podľa neho. náhodou sme to zle "pochopili" - tak sa mi nebude chcieť prepisovať triednu knihu (alebo počúvať, že sme to svojvoľne spravili). nič v rukách nemáme. o ničom sme oficiálne od vedenia neboli doteraz informované. keď niečo príde, dám MZ - zapíšem do zápisnice kedy prišli pokyny a od toho dátumu to budeme robiť inak.
0 0
flaniko flaniko

flaniko je offline (nepripojený) flaniko

galia Pozri príspevok
my pokračujeme ako doteraz. pokiaľ nepríde niečo konkrétne do školy, ideme po starom. plán máme - ideme podľa neho. náhodou sme to zle "pochopili" - tak sa mi nebude chcieť prepisovať triednu knihu (alebo počúvať, že sme to svojvoľne spravili). nič v rukách nemáme. o ničom sme oficiálne od vedenia neboli doteraz informované. keď niečo príde, dám MZ - zapíšem do zápisnice kedy prišli pokyny a od toho dátumu to budeme robiť inak.
PRESNE TAK.....
0 0
Mozoček Mozoček

Mozoček je offline (nepripojený) Mozoček

Ja riesim teraz uplne iny problem. Ten s tou TOV je ako pisete- kym nepridu konkretne pokyny
nepanikárime. Co riesim? Riaditel nam dáva podpísat nove zmluvy so znizenym uväzkom na 60%.
Je to 360 eurovy mes. plat brutto. Je to v ramci racionalizacie na nasej skole. My vychovavatelky sme prisli na rad ako prvé, lebo sme mala skola! Moze mi nanutit riaditel tych 60%, ked reálne mam hodiny na 75% a do 27 si dorabame zastupovanim. Vraj deti postrazi kym nastupim ja koordinatorka skolskeho strediska VČ. To je taka degradacia nasej prace, zo dna na den , ze keby sa dalo tak do tej prace uz ani nejdem
Este jedna otázka. Moze ped. pracovnícka vedena na skole ako vychovavatelka /pracuje ako koordinatorka VČ/ nemat!!! ani hodinu priamej činnosti s detmi ?????
0 0
brontosaurus brontosaurus

brontosaurus je offline (nepripojený) brontosaurus

Ak sa škola rozhodne racionalizovať, tak proti tomu sa ťažko bojuje. Ak zriaďovateľ ŠKD, ktorým sú väčšinou mestá či obce, šetrí a nemá na ŠKD dostatok financií, tak racionalizuje. Veľa krát je to nelogické, nesystémové, ale sila peňazí je väčšia, to je realita nášho školstva a proti tomu sa ťažko bojuje.

Skôr by som sa snažil riešiť situáciu s riaditeľom a snažil sa nejako dohodnúť.
Ak máte týždenne priamu činnosť s deťmi 20 hodín, čo je tých 75% percent, tak vás určite nemôže nikto donútiť aby ste podpísali zmluvu kde máte uvedené že vaša priama činnosť je len 16 hodín týždenne, čo je tých 60%.
Argumentujte riaditeľovi že máte reálne toľko hodín čo píšete a verím že dôjdete k nejakému spoločnému záveru a dohode.

Neviem presne ako ste to mysleli s tým, že do 27 hodín si dorábate zastupovaním.
My v úväzku môžeme mať len tie hodiny ktoré máme v ŠKD, alebo ktoré si dopĺňame učením, prípadne nadčasovú hodinu. To, čo príležitostne zastupujeme nemôžeme a ani nemáme v úväzku. Ani si to neviem predstaviť, lebo ak by celý týždeň nikto neochorel, nevypadol, tak ako by ste si naplnili úväzok, čo by ste zastupovali? Zastupované hodiny si môžeme použiť na náhradné voľno, alebo dať preplatiť ak na to škola má ešte zdroje.
0 0
Mozoček Mozoček

Mozoček je offline (nepripojený) Mozoček

Aj my si dorabame tak ako pises iba som sa v tom rozhorcení zle vyjadrila.
Otazka! Ak riaditelovi nepodpísem tych 60% a budem trvat na svojom ako dlho to vydržím,
lebo od septembra to vyzera este horsie /nizky pocet deti/. Vypoved mi nechce dat vraj na to nie je právny dôvod /môj priestupok, porusenie disciplíny a pod/. Ja si myslím, ze na to nie su hlavne peniaze.
0 0
Eva Bistrická Eva Bistrická

Eva Bistrická je offline (nepripojený) Eva Bistrická

Pomaly rozbiehame písanie nového výchovného programu pre ŠKD. Vieme, kde sme mali chyby, čo tam chceme - nechceme mať. Veľa vecí vynecháme, aby všetky ciele boli splniteľné. Už niekto začal?
Krásny slnečný deň.
0 0
brontosaurus brontosaurus

brontosaurus je offline (nepripojený) brontosaurus

Ak ste aktívni aj na facebooku, odporúčam vám pridať sa do skupiny:

Školské kluby detí
https://www.facebook.com/groups/426428277435934/

Mnohí tam pridávajú rôzne zaujímavé odkazy ktoré súvisia s našou prácou, ponúkajú rôzne námety k práci a ak potrebujete poradiť, tak je tam viacero skúsených vychovávateliek ochotných poradiť.
2 0
Silvia Szaboova Silvia Szaboova

Silvia Szaboova je offline (nepripojený) Silvia Szaboova

Dobrý deň,
po dlhom čase sa opäť pripájam do diskusie. Máme už len necelý týždeň do ukončenia školského roka a preto by som všetkým chcela zaželať príjemnú dovolenku, hlavne veľa oddychu. U nás to bude aj počas prázdnin trocha pracovné, pretože ako všetci meníme a zdokonaľujeme výchovný program. Ako tu už bolo popísané od januára nastali nejaké zmeny, do dnešného dňa však ani k nám na školu neprišli žiadne metodické pokyny. Preto sme tento školský rok dotiahli tak, že sme aj od januára išli po starom. Novelizáciou zákona je školský klub detí definovaný katastrofálne a dehonestuje prácu vychovávateľov.
Rada by som sa spýtala, či do výchovného programu máme dávať TOV, respektíve záujmové činnosti, ich charakteristiku atď.. My sme to mali krásne rozpísané, vypracované, pre každý ročník sme vytvorili podrobné časovo - tematické plány, takže si neviem predstaviť, čo bude vo výchovnom programe ak nie toto. Ako ste to robili vy? Za každú radu vopred ďakujem.
Silvia
0 0
Eva Bistrická Eva Bistrická

Eva Bistrická je offline (nepripojený) Eva Bistrická

Mne sa ozve metodicka behom buduceho tyzdna. Samozrejme VP mam na 90% hotovy, ale cakam na odpoved na moje otazky. tykajuceho sa VP. Potom sa ozvem.
0 0
Silvia Szaboova Silvia Szaboova

Silvia Szaboova je offline (nepripojený) Silvia Szaboova

Evka dakujem za odpoved, budem cakat na Vase nazory a postrehy. Prajem prijemny tyzden.
0 0
Eva Bistrická Eva Bistrická

Eva Bistrická je offline (nepripojený) Eva Bistrická

VP ŠZ nie je dôvod premenovávať, tu sa nič nezmenilo.
Je potrebné hlavne upraviť výchovný plán tak, aby sa tam neobjavovali záujmové útvary. Je na vás, či potrebujete zaktualizovať alebo preformulovať aj ostatné časti VPŠZ, alebo ste s nimi spokojní a z toho vyplýva, či si dáte upravený Vých.plán ako dodatok a zmeníte tiež dodatkom len platnosť VP ŠZ, alebo vydáte nový VP ŠZ so zadefinovaním nového 4-ročného obdobia. Odvíja sa to aj od toho, koľko dodatkov už máte – lebo by ich nemalo byť viac ako jeden v každom roku.
Pokiaľ sa počas nového šk.roka zaktualizuje legislatíva, zapracujete zmeny formou dodatku – tie termíny legislatívnych úprav sú ale nekonkrétne.
Toto je odpoved metodicky
0 0
Silvia Szaboova Silvia Szaboova

Silvia Szaboova je offline (nepripojený) Silvia Szaboova

Dakujem Evka, vy ste asi aj na facebooku v tej skupine vychovavatelov, videla som tam Vas prispevok. Zaktualizovanie legislativy nevidim ruzovo, skolske kluby su na chvoste celeho skolskeho systemu a coraz castejsie sa mi zda, ze sme na pritaz aj samotnej skole :-( a to z dovodu financii , len nas nezrusia, lebo rodicia nas potrebuju. Len malo ludi si vsima tie rozne cinnosti, ktore pre deti pripravujeme. O uvazkoch je uz skoda rozpravat, odkedy som v skolstve, vzdy sa apeluje na ich znizenie z 27 na 25 hodin, ale vzdy je to len v teoretickej rovine. Tak snad sa v buducnosti uz konecne pohnu lady.
0 0
MAMIKD MAMIKD

MAMIKD je offline (nepripojený) MAMIKD

Kladiem si otázku - Koľko vydržia vychovávateľky? Od 1989roku sa nás nemá kto zastať. Nik nebojuje za nás. Sme, alebo nie sme pedagogickí pracovníci? Učiteľ má spravidla 25hodinový úväzok, čo je necelých 19hodín čistej práce s deťmi. Pre vychovávateľku je to o 8 hodín týždenne viac ako učiteľ. Mesačne je to už v porovnaní s učiteľom odrobených jeden a pol týždňa navyše. Nikdy nedosiahneme plný úväzok a to i napriek mizerným platom. Počujem námietky, že učiteľ má vysokoškolské vzdelanie. Má, to je ale zohľadnené v plate a nemalo by sa prejaviť v rozdielnom počte odpracovaných hodín. Aj pokles hodín na 25 týždenne by bol pre nás obrovským úspechom. Keď budeme mlčať, nič sa samé k lepšiemu nezmení. Milovala som svoju prácu a i dnes ma motivujú ohníčky v očiach "mojich" detí, ale neviem kedy vyhasne ten môj.
0 0
vazuv vazuv

vazuv je offline (nepripojený) vazuv

Pedagóg, ktorého napriek všetkému čo sa v školstve deje, práca baví. ...viac
Dobrý večer,
musím s Vami úplne súhlasiť. O vychovávateľky školských klubov sa naozaj nikto nestará, aj keď sa to prezentuje úplne opačne.
Prehadzujú si nás ako horúci zemiak. Pritom sa v kluboch uskutočňuje veľmi zaujímavá činnosť a väčšina vychovávateliek svojou každodennou prácou dokážu to, čo v iných oblastiach musí zabezpečovať celý štáb pracovníkov.
V poslednej dobe si čoraz častejšie kladiem otázku, či má vôbec ešte význam snažiť sa o zmeny. Tento boj s veternými mlynmi ma už unavuje a aj keď píšem vo svojom mene, som presvedčená, že nás, čo sme už unavené večnými žiadosťami, návrhmi, prosbami je už veľmi veľa, aj keď nádej zomiera posledná...
Na jar som sa zúčastnila medzinárodnej konferencie OZPŠaV o systémových zmenách v školstve, kde som vystúpila s diskusným príspevkom, v ktorom boli zhrnuté tie najpálčivejšie problémy vychovávateľov a školských klubov deti, ktoré sa nám podarilo pozisťovať v rámci všetkých krajov Slovenska - príspevok pripájam v prílohe. Všetky návrhy som zaslala aj pánovi ministrovi školstva a členom pracovnej skupiny, ktorí pripravovali legislatívne zmeny - príspevok pripájam v prílohe. Výsledok - nuž ten vidíte. Opäť sa nič v prospech klubov nezlepšilo. Úväzky sa nedajú naplniť priamou výchovnou činnosťou v školskom klube, záujmová činnosť nerealizovateľná, vlastné priestory - hudba budúcnosti, meno zodpovedného pracovníka pre školské kluby - prísne utajené. Nuž a aby som nebola nespravodlivá. Akreditovalo sa prípravné atestačné vzdelávanie pre vychovávateľov, ktoré sa už aj realizuje, a aj ponuka kontinuálneho vzdelávania je k nám oveľa zhovievavejšia.
Viem, že možno preháňam, ale cítim to tak. Po rokoch som však dospela k presvedčeniu, že ak chceme naozaj niečo zmeniť, musíme sa do toho pustiť samé, nikto nám nepomôže. Treba však nájsť spôsob, čo nie je jednoduché.
Napriek tomu všetkému musím na záver dodať, že mám svoju prácu rada a som presvedčená, že i deti v našich kluboch nachádzajú zábavu, radosť, pocit bezpečia a mnoho krát aj svoj druhý domov. Škoda, že si to neuvedomujú kompetentní, ale možno raz...
1 0
Dianed Dianed

Dianed je offline (nepripojený) Dianed

Dobrý deň,
Píšem sem len s veľmi malou dušičkou lebo to tu na dlhsi cas stíchlo. Mám prosbicku na všetky vychovávateľky/pedagogičky ktoré pracujú v ŠKD. Končím tento rok bakalárske štúdium na Truni a témou mojej Bakalarky je tema súvisiaca s škd ...konkrétne realizácia aktivít v škd. Našla by sa tu nejaká osôbka ochotná mi zodpovedať v mail-y par otazok/ dotaznik. Ďakujem vopred, veľmi by mi každý jeden človek pomohol. Pekný večer.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať