bazil
V zákonníku práce som sa dočítal, že písomnosti ktoré sa týkajú uzatvorenia a ukončenia pracovného pomeru sa zasielajú zamestnancovi ako doporučená zásielka. Teda nemusí to byť doporučená zásielka s nápisom "do vlastných rúk? Posielali sme totiž výpoveď zamestnancovi a ten nám tvrdí že žiadnu nedostal. Doklad z pošty o doručení mám, ale ako ním preukážem že to bola fakt výpoveď? Lebo v tom období sme posielali skutočne aj iné písomnosti. Ide aj o to, že ako sme zistili, tú doporučenú zásielku fakt on neprebral ale prebrala jeho mama. Podľa mňa je to chyba poštárky,ktorá doporučený list mala dať len jemu ale môj problém to však nerieši. Poraďte ako postupovať?
Bazil, čo sa týka doručovanie písomností Zľ týkajúcich sa zmien vzniku a skončenia PP , tieto musia byť v zásade doručené do vlastných rúk, je to výslovne ustanovené v § 38 ods. 1 prvá veta, na konci tejto vety.
§ 38
Písomnosti zamestnávateľa týkajúce sa vzniku, zmeny a skončenia pracovného pomeru alebo vzniku, zmeny a zániku povinností zamestnanca vyplývajúcich z pracovnej zmluvy musia byť doručené zamestnancovi do vlastných rúk. To platí rovnako o písomnostiach týkajúcich sa vzniku, zmien a zániku práv a povinností vyplývajúcich z dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru. Písomnosti doručuje zamestnávateľ zamestnancovi na pracovisku, v jeho byte alebo kdekoľvek bude zastihnutý. Ak to nie je možné, možno písomnosť doručiť poštou ako doporučenú zásielku.
Je to napísané trochu zmätočne, pretože to prvé "do vlastných rúk" sa vzťahuje na všetky spôsoby doručenia, teda aj na pracovisku, v jeho byte alebo kde bude zastihnutý, a samozrejme aj na doručovanie poštou.
Úplne posledná veta síce pri doručovaní poštou už používa slová "ako doporučenú zásielku", ale keď tam uplatníš (musíš uplatniť) prvé všeobecné rpavidlo, vychádza z toho, že doručiješ "doporučenou zásielkou do vlastných rúk".
dana