Zavrieť

Porady

Reklamácia zvýšeného koeficientu studenej vody

Prosím, poraďte mi
vo veci reklamácie koeficientu studenej vody.
Vo vyúčtovaní za rok 2008 aj 2009 v bytovke máme koeficient 1,5, máme aj merače v bytoch,
na reklamáciu koeficientu aj jej opakované urgovanie dáva dodávateľ vody stanovisko, že vec je v štádiu riešenia.
Existuje nejaká lehota na vybavenie reklamácie dodávateľom vody? Ako sa môžeme brániť proti takémuto správaniu?
Veď za dva roky sme zaplatili spotrebu vody troch rokov.


ĎAkujem za radu.


Elena
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    Matias.S je offline (nepripojený) Matias.S

    Matias.S
    elist Pozri príspevok
    Prosím, poraďte mi
    vo veci reklamácie koeficientu studenej vody.
    Vo vyúčtovaní za rok 2008 aj 2009 v bytovke máme koeficient 1,5, máme aj merače v bytoch,
    na reklamáciu koeficientu aj jej opakované urgovanie dáva dodávateľ vody stanovisko, že vec je v štádiu riešenia.
    Existuje nejaká lehota na vybavenie reklamácie dodávateľom vody? Ako sa môžeme brániť proti takémuto správaniu?
    Veď za dva roky sme zaplatili spotrebu vody troch rokov.


    ĎAkujem za radu.


    Elena
    Reklamácia sa štandardne musí vybaviť do 30 dní od jej podania ak vám dali stanovisko, že je to v štádiu riešenia mal by tam byť uvedení dátum ďalšej odpovede alebo stanoviska.

    verkaz je offline (nepripojený) verkaz

    verkaz
    Ak nie je v odpovedi určený dátum vybavenia reklamácie, tak vybavenie reklamácie sa od každej odpovedi predlžuje o 30 dní.

    elist je offline (nepripojený) elist

    elist
    Ďakujem za radu,

    lenže ak zjavne 30-dňovú lehotu prekročili (od 11. mája doteraz vec nie je doriešená), kam sa s tým obrátiť?


    Elena

    Halli je offline (nepripojený) Halli

    Halli
    elist Pozri príspevok
    Ďakujem za radu,

    lenže ak zjavne 30-dňovú lehotu prekročili (od 11. mája doteraz vec nie je doriešená), kam sa s tým obrátiť?


    Elena

    A prečo nepátraš po príčinách , len po tom kto to má riešiť ? Prečo si nezvoláte schôdzu a nezistite či náhodou nie je zlý merač v šachte...čo je malá pravdepodobnosť, ale stava sa, alebo Vám neuniká niekde voda , alebo možno máte v dome príživníkov a zlodejov, ktorí Vám ten koeficient spôsobili. Reklamácia nerieši problém, lebo ak ho neodstranite, môžte sa sťažovať každý rok.

    verkaz je offline (nepripojený) verkaz

    verkaz
    O tomto probléme tu máme toho veľa - hľadaj v podobných príspevkoch.
    My sme mali ešte väčší koeficient straty a našli sme aj čiernych odberateľov (kvapkanie, práčky a záchodové prípojky zapojené za meračom).
    Aj merač sme dali prekontrolovať (pretože splňovali normy stála kontrola jedného 100 Euro).
    Naposledy upravil verkaz : 15.12.10 at 18:19

    sito je offline (nepripojený) sito

    sito
    elist Pozri príspevok
    Prosím, poraďte mi
    vo veci reklamácie koeficientu studenej vody.
    Vo vyúčtovaní za rok 2008 aj 2009 v bytovke máme koeficient 1,5, máme aj merače v bytoch,
    na reklamáciu koeficientu aj jej opakované urgovanie dáva dodávateľ vody stanovisko, že vec je v štádiu riešenia.
    Existuje nejaká lehota na vybavenie reklamácie dodávateľom vody? Ako sa môžeme brániť proti takémuto správaniu?
    Veď za dva roky sme zaplatili spotrebu vody troch rokov.


    ĎAkujem za radu.


    Elena
    Spomínaš rok 2008 a 2009. Ročné vyúčtovanie. Koľko mesiacov to je do dnešného dňa Čo medzi tým? Že, je treba, špendlík, ročné vyúčtovanie, ktoré nepoteší a pohne mozgové pochody?

    elist je offline (nepripojený) elist

    elist
    Veď problém je práve v preciachovaní merača v šachte. Mal to spraviť dodávateľ vody, no za vyše pol roka to nespravil. Lenže ako ho donútiť preciachovať vodomer v nejakej lehote - o tom potrebujem poradiť.

    verkaz je offline (nepripojený) verkaz

    verkaz
    Pre dodávateľa platí tak isto 6- ročná doba správnosti merania spotreby vody. Nechce sa mi veriť, že by to nerobil, lebo vodári sú v tomto spoľahliví (aspon u nás).

    elist je offline (nepripojený) elist

    elist
    Mali sme koeficient 1,5, takže správca požiadal dodávateľa vody o preciachovanie vodomeru v šachte. Ten to už vyše pol roka nespravil - na opakované dopyty odpovedá iba, že "vec je v štádiu riešenia" - bez uvedenia termínu. Preto sa pokúšam zistiť,čo môžeme ďalej spraviť - aby vec nebol v štádiu riešenia ešte aj o rok.
    Elena

    lubica_02 je offline (nepripojený) lubica_02

    lubica_02
    Tak si skontrolujte rozvody v dome - od vodomernej šachty až po jednotlivé byty, možno je chyba aj tu. Dala by som vykonať kontrolu vodomerov vo všetkých bytoch tak, že odpíšem fakturačný vodomer a prívod uzatvorím , odčítam všetky vodomery v dome , a mali by ste zistiť správnosť merania. Čo to urobiť zo dňa na deň, možno niekto vykonáva zásah do pomerového merača v byte alebo prekontrolovať napojenie WCN na odber vody vo všetkých bytoch.
    Mal by to urobiť správca, nie čakať na vyriešenie od dodávateľa.

    Julian je offline (nepripojený) Julian

    Julian
    elist Pozri príspevok
    Mali sme koeficient 1,5, takže správca požiadal dodávateľa vody o preciachovanie vodomeru v šachte. Ten to už vyše pol roka nespravil - na opakované dopyty odpovedá iba, že "vec je v štádiu riešenia" - bez uvedenia termínu. Preto sa pokúšam zistiť,čo môžeme ďalej spraviť - aby vec nebol v štádiu riešenia ešte aj o rok.
    Elena
    Dať podnet na Slovenský metrologický inšpektorát tam kde to máš najbližšie.

    Košice: gabriela.leskova@smi.sk
    B. Bystrica: katarina.sokolova@smi.sk
    Nitra: jana.slovakova@smi.sk
    Bratislava: pavol.suster@normoff.gov.sk

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.