Zavrieť

Porady

reklamacia

Dobry den,
v ramci zmluvy o dielo, ktore je este v zaruke som reklamovala jeho odhalene nedostatky. Zhotovitelovi som poslala formalnu reklamaciu postou aj emailom. Podla zmluvy ma zhotovitel 30 dni od dorucenia reklamacie na to, aby zavady na diele opravil/odstranil. Vyzera to tak, ze doporucenu reklamaciu si nechce vyzdvihnut na poste. Co mozem robit ja, ak si ju on odmietne vyzdvihnut na poste? Mozem si opravu zorganizovat sama a potom od neho ziadat preplatenie tych prac?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

    Mária27
    Myslím, že nie. Pri hmotnom diele platia o reklamácii Osobitné ustanovenia o zhotovení veci na zákazku od § 644 obč.z. Reklamáciu mu treba doručiť, musí vám vydať potvrdenie o jej prevzatí aj o čase opravy, lebo medzitým záručná doba neplynie. Ak by to nechcel urobiť alebo chcel nejako inak ako je dohodnuté, môžete ho dať na súd.
    Popri bezplatnej oprave môžete žiadať prípadnú náhradu škody (napr. úhradu nájmu, ak sa nemôžete nasťahovať do svojho domu). Ak sa vec nedá používať pre neopraviteľnosť alebo pre viac vád a pod. môže sa žiadať aj zľava z ceny.

    Pozri napr.

    § 645
    (1) Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má vec zhotovená na zákazku pri prevzatí objednávateľom, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe. Rovnako zodpovedá za to, že vec má vlastnosti, ktoré si objednávateľ pri zákazke vymienil

    § 648
    (1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, je objednávateľ oprávnený požadovať bezplatné odstránenie vady. Zhotoviteľ je povinný odstrániť vadu bez zbytočného odkladu.
    (2) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla podľa objednávky riadne užívať ako vec bez vady, má objednávateľ právo na zrušenie zmluvy. To isté právo mu prislúcha pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu veci podľa objednávky, má objednávateľ právo na primeranú zľavu.

    Hlasovalo 5 pouzivatelov

    Užitočné (5)
    lujza.j, Lubaba, Danielle369, terezamaria, zdenka131
    5

    zelenydom je offline (nepripojený) zelenydom

    zelenydom
    Problem je v tom, ze bez odstranenia tych vad sa neda v stavbe pokracovat a ja viem ako pomale sudy su. Asi sa sudu nevyhnem, ale chcem pokracovat v stavani. Ak si dam urobit znalecky posudok a ten dotycny si doporucenu reklamaciu neprevezme, mozem pokracovat v stavbe hned ako mi pride zasielka spat na adresu a potom ho dat na sud?

    zelenydom je offline (nepripojený) zelenydom

    zelenydom
    Zhotovitel si stale odmieta prevziat doporucenu zasielku (reklamaciu) na poste. Poslali sme mu reklamaciu aj emailom, ku ktoremu sa nijako nevyjadril. Ake su nase moznosti? Chceme totiz uz stavat. Robi sa posudok jeho prac pre pripadny sud, ale stale nevieme, ci mozeme tie chyby opravit na vlastne naklady, kedze on sa k reklamacii nijako nevyjadruje.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.