Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Usporiadat
Téma je uzavretá.
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
až na to, že 10.10. už bolo.................k príspevku 759
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Kája. Pozri príspevok
No a ešte jedna novinka, tie nové dohody čo by mali platiť od nového roka, k tým už nebude treba nosiť krycie listy. Ak má daňovník podpísanú starú dohodu, musí nosiť krycie listy, keď bude mať novú dohodu krycie listy nosiť nebude. Ešte ani na daňovom nevedia, kedy budú mať k dispozícii nové dohody, vraj niekedy v priebehu januára.
tak toto by znamenalo, že je zbytočné sa plašiť už teraz na DU. Len zase aby sa to v januári všetko stihlo...
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dáša_ Pozri príspevok
tak toto by znamenalo, že je zbytočné sa plašiť už teraz na DU. Len zase aby sa to v januári všetko stihlo...
Inak neviem si to fyzicky predstaviť rozlíšenie starej a novej dohody. Pretože ak by to platilo tak ako bolo vyššie napísané, tak by boli diskriminovaní tí, ktorí uzavreli staré dohody. Nemám pravdu ? Najlepšie bude vyčkať na to, čo oni sami zverejnia na svojej stránke. To bude pre nás berná minca.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
KEJKA vďaka.... už je tam správny termín.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dáša_ Pozri príspevok
Už som išla aj písať na DU, ale dnes stránka nefunguje.

Zaujíma ma jedna vec - Ak budem posielať písomnosti ZEPom a zariadenie sa mi v najnevhodnejšom okamžiku pokazí/stratím ho/ukradnú mi.... , budem mocť poslať daňové priznanie aj len ako keby som mala podpísanú dohodu, alebo mám smolu. Ak sa mi niečo také prihodí 25., tak je to proste moja smola. A nastúpia hneď pokuty.
V tomto prípade len jedna možnosť by tu bola /ale podľa mňa nepripadá do úvahy/ Záložný ZEP sa nedá urobiť. Nie je to možné. Je možné mať dva certifikáty uložené na dvoch zariadeniach. Nejde to preto, že súkromný kľúč na kľúči sa nedá exportovať (zálohovať) Čiže jeden token /to bezpečné zariadenie/ by si mala v kancelárii, a druhý napríklad v byte. Ale to je presne ako prípad, že kúpim si do zálohy druhé auto, lebo čo keď to prvé rozmlátim alebo mi ho ukradnú ? Ja ZEP využívam viac ako 2 roky a ver mi, že ma nesklamal ani raz. A chránim si ho ako oko v hlave proti odcudzeniu...
0 0
EMILY04 EMILY04

EMILY04 je offline (nepripojený) EMILY04

Môžem otázku? Ak budem budúci rok žiadať o vrátenie DPH z iného štátu, to musím mať iba ZEP, však,nestačí mať iba dohodu. Ak som to pochopila správne. Ďakujem.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
EMILY04 Pozri príspevok
Môžem otázku? Ak budem budúci rok žiadať o vrátenie DPH z iného štátu, to musím mať iba ZEP, však,nestačí mať iba dohodu. Ak som to pochopila správne. Ďakujem.
Áno dobre si to pochopila. Vrátenie DPH sa robí elektronicky a ZEP je tam nutný. Pokiaľ nechceš do neho investovať, je tu jedna možnosť, niekoho splnomocniť so ZEP-om a cez neho to urobiť. Neviem o akú výšku vratky DPH zo zahraničia sa jedná. Pokiaľ o veľa peňazí, tak ZEP je možno zanedbateľná položka.
1 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Economic Pozri príspevok
Ozaj, Kejka mám jednu novinku od jednej kamošky, čo bola na školení k daňovému poriadku, údajne sa hovorilo o tomto :
Budú nove dohody v dcembri koli tomu, že teraz daňová správa generuje pre všetkých daňovníkov nové čísla ( terajšie DIČká), každý bude mať pridelený nejaký nový identifikátor, ktorý sa bude musieť použiť pri úhradach daní, aby sa to spárovalo, inak sa nam platby vrátia. Doterajšie dohody ostanú v platnosti. Už viem, prečo klientov presúvajú na daňových úradoch, leto tieto čisla potrebuju pri spisovaní nových dohod, preto sa čaká najprv na vytvorenie týchto nových čísiel.
Daňovníkom ich budú vraj posielať.
Ak bude podávať DP k d.z prijmu nejajý človek ktorý zatiaľ nemá pridelené takéto číslo, lebo nieje registrovaný ako daňovník – napr. má ZČ v zahraničí a 31.3.2011 donesie na DU d priznanie, DU mu musí najprv prideliť toto číslo, a daňovníkovi tak sa mu automaticky predĺži lehota na podanie priznania do 8 dní od doručenie čísla.

Ja idem na školenie 10. 11. dám sem potom nové info aj ja.
máš pravdu - #16
0 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

Economic Pozri príspevok
Inak neviem si to fyzicky predstaviť rozlíšenie starej a novej dohody. Pretože ak by to platilo tak ako bolo vyššie napísané, tak by boli diskriminovaní tí, ktorí uzavreli staré dohody. Nemám pravdu ? Najlepšie bude vyčkať na to, čo oni sami zverejnia na svojej stránke. To bude pre nás berná minca.
Pozri si text starej dohody - je uzatvorená podľa zákona 511/1992, čo je starý zákon o správe daní a poplatkov, kde je ustanovená povinnosť doručovať "krycie listy". Táto povinnosť podľa novelizovaného znenia daňového poriadku už nie je (pri doručovaní bez ZEP).

Tu je odpoveď z DR SR :

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len daňový poriadok) nadobudne účinnosť 1.1.2012. Ustanovenie § 14 ods. 1 citovaného zákona vymedzuje okruh osôb, ktoré budú mať povinnosť doručovať podania finančnej správe elektronickými prostriedkami.
Spôsob podania elektronickými prostriedkami je upravený v ustanovení § 13 ods. 5 daňového poriadku. Z predmetného ustanovenia vyplýva, že podanie urobené elektronickými prostriedkami sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne alebo prostredníctvom elektronickej podateľne ústredného portálu verejnej správy a musí byť podpísané zaručeným elektronickým podpisom (ďalej ZEP) osoby, ktorá ho podáva. Ak daňový subjekt chce doručovať správcovi dane písomnosti elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané ZEP, oznámi správcovi dane údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na webovom sídle finančného riaditeľstva a uzavrie so správcom dane písomnú dohodu o elektronickom doručovaní. Dohoda obsahuje najmä náležitosti elektronického doručovania, spôsob overovania elektronického podania a spôsob preukazovania doručenia.
Vychádzajúc z uvedeného, osoby podľa ustanovenia § 14 ods. 1 daňového poriadku, budú mať povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami po 1.1.2012. Daňový subjekt, ktorý nebude mať ZEP má podľa uvedeného ustanovenia zákona povinnosť uzatvoriť so správcom dane písomnú dohodu o elektronickom doručovaní. Dohodu musí uzavrieť skôr, ako bude mať povinnosť podať správcovi dane podanie. Je teda na daňovom subjekte, či dohodu uzatvorí so správcom dane v roku 2011 alebo až v roku 2012. Podrobnosti elektronického doručovania budú uvedené v dohode.
V prípade, ak má daňový subjekt uzavretú písomnú dohodu o elektronickom doručovaní a táto nebude zmenená resp. zrušená, je povinný doručovať podania v súlade s touto dohodou, t. j. do piatich pracovných dní je povinný doručiť miestne príslušnému správcovi dane prvú stranu doručenej písomnosti a písomné Vyhlásenie o podaní písomnosti elektronickou formou.

Váš dopyt:

Dobrý deň !
1.
Po 1.1.2012 v prípade doručovania podaní elektronicky bez zaručeného elektronického podpisu , bude aj naďalej povinnosť doručovať tieto podania aj v listinej forme (krycie listy) ?

2.
V novele Daňového poriadku (331/2011 Z.z.) je § 13 ods. 5 uvedené , že ak chce daňový subjekt doručovať správcovi dane písomnosti elektronicky bez ZEP, oznámi správcovi dane údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na webovom sídle finančného riaditeľstva a uzavrie so správcom dohodu o elektronickom doručovaní.

Vzhľadom na to, že finančné riaditeľstvo vzniká až 1.1.2012, bude predpísané tlačivo dostupné aj skôr na inom mieste alebo to znamená, že napr. platiteľ DPH, ktorý má od 1.1.2012 povinnosť doručovať písomnosti iba elektronicky, môže dohodu o elektronickom doručovaní uzatvoriť so správcom dane až po 1.1.2012 ?
6 0
EMILY04 EMILY04

EMILY04 je offline (nepripojený) EMILY04

Máš pravdu ekonomic, výška zriadenia ZEP je zanedbateľná čiastka, len doteraz som mala u každého urobené len dohody a keďže niektorí majitelia firiem sú mimo východu neviem ako to skĺbiť, aby kvôli ZEP nemuseli chodiť tu na DU. Ďakujem za radu.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
EMILY04 Pozri príspevok
Máš pravdu ekonomic, výška zriadenia ZEP je zanedbateľná čiastka, len doteraz som mala u každého urobené len dohody a keďže niektorí majitelia firiem sú mimo východu neviem ako to skĺbiť, aby kvôli ZEP nemuseli chodiť tu na DU. Ďakujem za radu.
Inak je jednoduché prejsť z možnosti DOHODY na komunikáciu so ZEP.
0 0
Kája. Kája.

Kája. je offline (nepripojený) Kája.

Dáša_ Pozri príspevok
tak toto by znamenalo, že je zbytočné sa plašiť už teraz na DU. Len zase aby sa to v januári všetko stihlo...
Ja daňovom mi bola poradené, radšej si uzatvoriť dohody teraz a v novom roku podávať krycie listy podľa starej dohody a v priebehu roku prerobiť dohodu na novú, kde už nebude povinnosť podávať krycie listy. Pracovníčky na registri vôbec netušia, kedy budú k dispozícii nové dohody, ich odpoveď možno na konci decembra, možno 5.1. a možno až 20.1. Ani si neviem predstaviť ten frmol na daňových úradoch.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Kája. Pozri príspevok
Ja daňovom mi bola poradené, radšej si uzatvoriť dohody teraz a v novom roku podávať krycie listy podľa starej dohody a v priebehu roku prerobiť dohodu na novú, kde už nebude povinnosť podávať krycie listy. Pracovníčky na registri vôbec netušia, kedy budú k dispozícii nové dohody, ich odpoveď možno na konci decembra, možno 5.1. a možno až 20.1. Ani si neviem predstaviť ten frmol na daňových úradoch.
Tu treba však povedať, že frmol budú musieť zniesť a vydržať jedine tí, ktorí sa rozhodnú pre "údajne jednoduchšiu" metódu bez ZEP. Tí čo majú už teraz ZEP sú absolútne pokojní, pretože tých sa to vlastne už vôbec netýka.
0 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

Frmol by nemusel znášať nikto, keby správa daní bola včas pripravená na to, čo ustanovuje zákon ... a teraz nepíšem iba o podávaní písomností elektronicky smerom k správcovi dane, píšem aj o opačnom smere doručovania ... Viete niekto odpoveď na otázku : Čo je "elektronická osobná schránka daňového subjektu" ? (je to v § 32 Daňového poriadku).
4 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Johanka Pozri príspevok
Frmol by nemusel znášať nikto, keby správa daní bola včas pripravená na to, čo ustanovuje zákon ... a teraz nepíšem iba o podávaní písomností elektronicky smerom k správcovi dane, píšem aj o opačnom smere doručovania ... Viete niekto odpoveď na otázku : Čo je "elektronická osobná schránka daňového subjektu" ? (je to v § 32 Daňového poriadku).
Komunikácia správcu dane smerom k nám bude predsa až od 1. 1. 2013. /viď najužitočnejšia odpoveď v tejto téme v úvode/
Naposledy upravil Economic : 06.11.11 at 16:44
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Economic Pozri príspevok
V tomto prípade len jedna možnosť by tu bola /ale podľa mňa nepripadá do úvahy/ Záložný ZEP sa nedá urobiť. Nie je to možné. Je možné mať dva certifikáty uložené na dvoch zariadeniach. Nejde to preto, že súkromný kľúč na kľúči sa nedá exportovať (zálohovať) Čiže jeden token /to bezpečné zariadenie/ by si mala v kancelárii, a druhý napríklad v byte. Ale to je presne ako prípad, že kúpim si do zálohy druhé auto, lebo čo keď to prvé rozmlátim alebo mi ho ukradnú ? Ja ZEP využívam viac ako 2 roky a ver mi, že ma nesklamal ani raz. A chránim si ho ako oko v hlave proti odcudzeniu...
Príklad z autom je nie zrovna dobrý - keď nemám auto, môžem ísť pešo, mhd, odvezie ma kamarát. Ja sa pýtam, čo v prípade, že mi zlyhá ZEP. Mám nejakú možnosť, ako výkaz poslať? To, že sa to nestalo doteraz, nikde nie je napísané, že sa to jednému z x daňových subjektov nestane v priebehu roka... Naviac, predstava, že na môj ZEP je naviazaných 10 klientov... mi na kľude nepridáva

A ak naozaj nebude treba posielať krycie listy, mám pocit, že výhoda ZEPu padá
1 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dáša_ Pozri príspevok
Príklad z autom je nie zrovna dobrý - keď nemám auto, môžem ísť pešo, mhd, odvezie ma kamarát. Ja sa pýtam, čo v prípade, že mi zlyhá ZEP. Mám nejakú možnosť, ako výkaz poslať? To, že sa to nestalo doteraz, nikde nie je napísané, že sa to jednému z x daňových subjektov nestane v priebehu roka... Naviac, predstava, že na môj ZEP je naviazaných 10 klientov... mi na kľude nepridáva

A ak naozaj nebude treba posielať krycie listy, mám pocit, že výhoda ZEPu padá
To s tým autom bolo iba obrazne myslené. A hádam mi nechceš povedať, že všetkých 10 DP budeš robiť 25-teho ?
Ja ich mám cca 20 a nepodlieham zbytočnej panike.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Economic Pozri príspevok
To s tým autom bolo iba obrazne myslené. A hádam mi nechceš povedať, že všetkých 10 DP budeš robiť 25-teho ?
Ja ich mám cca 20 a nepodlieham zbytočnej panike.
teraz naposledy ich bolo 25. sedem kusov - a to som mala už dávno všetko hotové, všetci ešte potrebovali dať jeden doklad, ktory tam musel byť Tak som čakala a čakala. Ostatné odišli skôr
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
myslím, že je dobré pôsobiť na klientov, aby si aj sami vybavili ZEP. Potom - predpokladám - je možnosť aby konateľ podal dokument vo vlastnom mene so svojim ZEP.
A ak by aj niečo sa so ZEP stalo - ja som ale optimistka - tak sa z toho nestrieľa. nanajvýš pokuta, to je riziko povolania.
Aj z toho dôvodu v prvom rade ponúkam klientovi, aby si ZEP vybavil aj sám. Veľká firma s tým žiadne cavyky nerobila a ZEP využíva účtovníčka. V začiatkoch jeden prípad zlyhania aj bol -ale to sme dokázali, že nefungoval portal a pokutu odpustili v plnej výške.
A nakoniec - mám zmluvne minimálne 3-dňovú rezervu na ukončenie prác a podanie DP. Takže nečakám a ak predsa len musím, prípadnú pokutu znáša klient.
NIKDY som nepodávala 25. DPH.
0 0
Gong Gong

Gong je offline (nepripojený) Gong

:-)
Dobrý večer, na základe tohoto príspevku, by som vás chcela poprosiť o radu, od 1.1.2012 je povinnosť podávať dokumenty na DU elektronicky, ja by som chcela podávať všetko so ZEP-om, prosím ked si chcem tento ZEP vybaviť, ako mám postupovať, čomu sa mám vyvarovať, na čo nezabudnúť atď. Mám FO za ktorú by som doklady podávala, stačí mi PM na podávanie dokumentov, RL a ZEP? A keď mám okrem tejto FO ešte 2 SRO-čky, za ktoré chcem tiež podávať dokumenty elektronicky, tiež mi od nich stačí PM ako pri FO, a ten istý ZEP, alebo na každú firmu musím mať ZEP zvlášť?
Dakujem
0 0
Načítať ďalšie