Vieš indeed, nechcem sa ťa nijako dotknúť, pretože seriózne píšeš, ale niektoré tvoje názory mi pripadajú priam "detské"... koľkokrát som na teba v inej téme chcel zareagovať, ale nechal som to tak...
Myslím tým aj aktívnu bezpečnosť /dnes už nové auto bez ABS, a airbagov a pyrotechnických napínačov nekúpiš - aj THALIA v úplne najlacnejšej výbave to má - úplne holá výbava bez centrálu tzv. autentique....
Pasívna bezpečnosť detto. Akurát treba rozlišovať kinetickú energiu a tomu trošku rozumiem a s tým súvisí môj ďalší veľký koníček /nechcem písať že druhý, lebo je na prvom mieste..../
Ak vrazíš s jedným z najbezpečnejších áut /tabuľkovo/ s 5-timi hviezdičkami v testoch /napr. tebou spomínaný smart - okolo 1000 kg/ do 20-ročného mercedesu /ktorý by dnes už tých 5 hviezdičiek nezískal/, ktorého nazývali "mamut" /2500 kg/ - tak samozrejme dôjde k javu, že v mamute sa budú smiať a v smarte síce bude priestor zachovaný, vystužený, ale celá posádka bude mať orgány rozšľahané na kašu /odtrhnuté srdce, odtrhnutá pečeň, rozmixovaná slezina, obličky a pod..../
Dôjde k takému preťaženiu "G" že živý tvor neprežije...
Preto hovorím o pojmoch tabuľkovo, pretože dôležitá je hmotnosť a preťaženie, ktoré zabíja..... to, že sa dajú otvoriť dvere, a miesto pre pasažierov je neporušené nič neznamená...
Na trubke je test smartu, kde narazí do betónovej zátarasy a "nič mu nie je"... ale aj tak by to nikto neprežil.
Ak raz zastavíš zo 80 km/h na 0 km/h na 1 metri, neprežiješ, to je fyzika a kinetická energia... nie som si istý, ale mám dojem že okamžité zastavenie na 0 metroch bez deformačnej zóny, teda keby ťa upútali do sedačky a telom by si narazil do svojho sádrového odliatku je pre človeka smrteľné už okolo smiešnych 40 km/h - to je rýchlosť, pri ktorej som sa vysypal na bicykli a okrem modriny som nič nemal....
Naposledy upravil Nandrolon : 07.06.12 at 16:30