Zavrieť

Porady

DCÉRA S ADHD A MLADÁ UČITEĽKA

Ahojte poraďáci.Máme 8roč.dcéru s ADHD,je v 3.roč.a v minulom roku niekedy v novembri dostali novú,začínajúcu učiteku,ktorá je pod dozorom.Ich pôvodná učiteľka (bola špeciálny pedagóg), sa stala riaditeľkou.Náš problém spočíva v chovaní novej učiteľky voči dcére.Hneď na začiatku nám dala najavo,že malá zaostáva v tempe za ostatnými deťmi,robí chyby v diktátoch,je nesústredená atď.Tieto veci sme samozrejme vedeli,súvisia s jej diagnózou,ale ona to nechcela uznať,pokiaľ nebude vyšetrená v psych.pedagog.poradni a integrovaná.S ťažkým srdcom a po konzultácií s bývalou učiteľkou-riaditeľkou sme súhlasili a dcéru integrovali.Odvtedy nám začali problémy,učiteľka sa začala k nej chovať posmešne,často ju zhadzuje pred celou triedou,čo sa už prejavuje v chovaní niektorých jej spolužiakov.Nedávno sme riešili kopance do brucha od spolužiaka,bola som za učiteľkou,že prečo nezakročila,a ona mi kľudne do očí povedala,že nebol ten kopanec dosť !!!silný!!!na to,aby sa tým zaoberala!!!Potom jej zas rozrezal čižmy vreckovým nožíkom,ale zas sme nepochodili,keďže sa jednalo o róma,najprv sa to riešilo aj s ním,ale na 2.deň prišla riaditeľka s tým,že ho nik pri tom nevidel a v podstate sa vyjadrili v zmysle,že si to dcéra mohla odtrhnúť sama.Situácia už začína byť neúnosná,dcéra z jednotkárky prešla rovno na štvorky,učiteľka reaguje podráždene,keď sa na niečo sťažujem,už sme za blbcov,čo večne s voľačím otravujú.Došlo to až tak ďaleko,že dcéra sa pred dvomi dňami od rána sťažovala,že jej je špatne,má bolesti v chrbte a hrdle,a keď decká vykrikovali,že si vymýšľa,učiteľka vyhlásila pred celou triedou,že,,JA VIEM,POZNÁME JU AKÁ JE!!!Podotýkam,že dcéra mala horúčku 38,5 čo si učiteľka nevšímala,až v družine,keď dostala zimnicu si ju všimla upratovačka.Asi o 15.09hod.!!!mi zavolali,čo som bohužiaľ nepočula,nemala som poruke telefón.Prišli sme pre ňu asi o 15.45hod.hneď som volala učiteľke,že čo to má znamenať,tá naziapala na mňa,že moja dcéra je klamárka,čo sa stále sťažuje na bolesti hlavy,ako oná ma rozoznať kedy neklame!!!Tak som jej doniesla papier od lekárky,aby si ho nalepila na čelo,načo mi volala rozčúlená riaditeľka,že ju neoprávnene obviňujem,lebo mi volali a ja som nedvíhala tel.Áno,po 6tich hodinách sťažností na bolesť!!!A posmechov od učiteľky.Ako by ste riešili takéto problémy?Zmena školy neprichádza do úvahy,museli by sme sa presťahovať,ani dcéra nechce odísť,má tu kamarátky.Rozhovory boli k ničomu,ešte mi učiteľka vytkla,že všetko žalujem riaditeľke.Aj riaditeľka už je z nás podráždená.Bohužiaľ si to odnáša dcéra.
Usporiadat
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

MAMINAS Pozri príspevok
Ono to celé asi vyplynulo z toho že sama učiteľka nevedela ako postupovať,tak som sa logicky obrátila na riaditeľku,mala ju vyše roka ako šp.pedagóg vedela čo treba,možno iniciatívne poučila triednu o postupoch,čert ho vie ako to zobrala učiteľka.Zjavne tak,že kvôli nám bola na koberčeku.V triede je len 16 detí a z toho 2 integrovaný,tým je viac pod drobnohľadom a k tomu ešte nejaká mamina,čo večne niečo rieši.Zakaždým jej musela riaditeľka niečo povedať,tak si to začala liečiť cez dcéru.
Stale to iste pises. Myslela som, ze tu hladas riesenie, myslim si vsak, ze si potrebovala pocut suhlasne stanoviska.Tie si aj pocula.
0 2
MAMINAS MAMINAS

MAMINAS je offline (nepripojený) MAMINAS

Inak ďakujem veľmi pekne za všetky dobre mienené rady.A aj za tie ostatné.Naozaj som tu hľadala nejaké riešenie,čím viac názorov človek počuje,tým lepšie.Dcéra momentálne maródi,tak som sa chcela za ten čas nejak zariadiť.Viem,že nejaké zázračné riešenie sa nedá vymyslieť,ale z toho čo tu píšete som sa pár vecí dozvedela.Snáď si s tým nejako poradíme.
1 0
korela korela

korela je offline (nepripojený) korela

Horeuvedený prístup pedagóga by sa na súkromnej škole nemohol stať.
V spomienkach som prebiehala všetky školské ročníky, aj na strednej, nespomínam si na jediného žiaka s poruchami. Ani nikoho, kto by chronicky neustále vyrušoval, alebo nejako inak zasahoval a rušil vyučovanie. Okrem jednej jedináčky, ktorá ak nebola ohodnotená jednotkou, ak si už sadla po odpovedi, resp.písomke, začala búšiť rukami o hlavu a do lavice. Stalo sa to párkrát, boli sme z toho všetci šokovaní. Učiteľka bola veľmi spravodlivá, neustúpila jej. Čo to bolo, hystéria? To bolo na prvom stupni.
0 0
ivuliatko ivuliatko

ivuliatko je offline (nepripojený) ivuliatko

medúza medzi čučoriedkami (Július Satinský: "ČUČORIEDKY = dievčatá od 15 do 25 rokov, MEDÚZY od 30 do 80 a po osemdesiatke sú STARÉ PRAŽENICE, ktoré majú obrovský zmysel pre humor a o svete si myslia svoje"). ...viac
Ak sú informácie o správaní učiteľky objektívne a pravdivé (ruku na srdce - ktoré dievčatko povie mame svojej spolužiačky a kamarátky "teta, ale Anička bola na vine, provokovala, nedbala na napomínanie" a pod.?), je to neprofesionálny a necitlivý prístup. Niečo také by sa možno dalo pochopiť ako ojedinelé "rupnutie nervov" alebo prejav neskúsenosti, ale ak sa to deje sústavne... niet ospravedlnenia.
Musíme však myslieť v prvom rade na dieťa. Ak vylučuješ preradenie na inú školu, prečo neurobiť kompromis a nedať dcéru do inej triedy? Tam bude mať inú učiteľku. Prečítala som všetky príspevky v téme a viem, že dcéra nechce ani len prejsť do inej triedy. Napriek tomu Ti radím, aby si to skúsila. Sú veci, o ktorých predsa nemôžu rozhodovať 8-ročné deti (ako napr. Vaše presťahovanie sa na dedinu - tiež sa s tým musela vyrovnať).
Možno - moja dcéra je augustová a rozhodla som sa, že ju dám do školy o rok neskôr. Keďže rovnako ako pri predčasnom zaškolení bolo treba odporúčanie CPPPaP, boli sme na vyšetrení a psychologička mi vtedy povedala, že by v pohode mohla nastúpiť do školy, ale schvaľuje a podporuje moje rozhodnutie, vraj keby mohla o tom rozhodovať ona, uzákonila by pre všetky deti zaškolenie v 7 rokoch... za X rokov praxe zažila kopec prípadov, keď predčasné zaškolenie bolo na škodu, ale ani jediný prípad, keď by uškodil ročný odklad. Dcéra si 1-2 dni pofňukala, že ostatné deti z jej triedy v MŠ pôjdu do školy atď., ale po prvom dni prišla natešená, koľko má nových kamarátov. Ďalší rok sa so mnou radil kamarát, ktorý má takisto dcéru narodenú v auguste, či ju má dať do školy, opísala som mu všetky tieto skúsenosti a samozrejme poradila, nech počkajú. Urobil opak, dal ju do školy, lebo "keď ona tak veľmi chcela byť školáčka ako jej brat". Po rokoch mi povedal, že som mala pravdu a priznal, že urobil chybu - nechal o veci, ktorá ovplyvní možno celý život, rozhodnúť ani nie 6-ročné decko.
8 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

MAMINAS

Ak budes mat chvilu cas, napis, ako si to vyriesila. Velmi ma to zaujima.
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

Neviem, do akej miery je ešte téma aktuálna, či už Maminas problém riešila a ako, ale je to takmer rovnaký problém, s ktorým som sa stretla. Mamička, učiteľka, riaditeľ. Ten istý prípad. Bol tu návrh na podanie sťažnosti na KŠÚ. Ale.......ešte predtým sme zašli za pracovníčkou KŠÚ (metodik odd. špeciálnej pedagogiky), ktorej sme objasnili problém a sama navrhla riešenie bez toho, aby sa to komplikovalo šetrením, sťažnosťou a pod. Samozrejme záleží aj od ochoty pracovníčky a jej profesionálneho prístupu (táto je osoba na správnom mieste). Proste iniciatívne pozvala na úrad učiteľku, rodičov, psychologičku (ktorá vydala potvrdenie), školského psychológa a všetci za jedným stolom riešili daný problém. Hľadali sa riešenia hlavne aby sa pomohlo dieťaťu a rodičia s pedagógmi si zbytočne nerobili problémy. Riešenie bolo také, že psychológ odporučil spôsob výučby, ktorý učiteľ aj tak už sčasti realizoval a dohodli sa na jeho dodržiavaní s tým, že aj rodičia dostali rady od psychológa ako naväzovať na výučbu v škole v domácom prostredí. Okrem toho rodičia nakoniec zistili, že nie je všetko tak, ako im bolo podané a tiež uznali, že treba urobiť niečo viac, ako len "brániť" dieťa bez toho, aby si overili fakty (netvrdím, že je to tak aj v tomto prípade). Nakoniec našli spoločnú reč, aj keď to nebola priamo priateľská ale skôr povedala by som "pracovná" konverzácia. Po čase tzv. skúšobnej doby mali nové stretnutie na úrade, kde sa ukázalo, že spoločné východisko našli a všetci fungujú ako treba ale hlavne sa pomohlo dieťaťu. Nebola potrebná sťažnosť a oficiálne riešenie problému úradom.
8 0
kaivorus kaivorus

kaivorus je offline (nepripojený) kaivorus

radšej so servítkou, ale pravdivo, ...ten, ktorý hľadá správnosť riešenia odstranovania zdr. problémov, na rôznych úrovniach bytia... ...viac
U detí s ADHD sa objavujú prípady cca 80% , kde je CNS zasiahnutá mikroorganizmami. Tieto vyžierajú výživu pre bunkový systém CNS, štítnej žľazy a nadľadvín.
Z uvedeného dôvodu sa CNS vydrážďuje a prejabuje sa tento "syndróm", ja ho však nepovažujem za syndrém, nakoľko po jednom až dvoch mesiacoch ozdravovania sa dieťa správa normálne. Nastavia sa mu ozdravné terapie , pri ktorých rodič nesmie diťaťu povoliť , a samotné dieťa bude spokojné.
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

kaivorus Pozri príspevok
U detí s ADHD sa objavujú prípady cca 80% , kde je CNS zasiahnutá mikroorganizmami. Tieto vyžierajú výživu pre bunkový systém CNS, štítnej žľazy a nadľadvín.
Z uvedeného dôvodu sa CNS vydrážďuje a prejabuje sa tento "syndróm", ja ho však nepovažujem za syndrém, nakoľko po jednom až dvoch mesiacoch ozdravovania sa dieťa správa normálne. Nastavia sa mu ozdravné terapie , pri ktorých rodič nesmie diťaťu povoliť , a samotné dieťa bude spokojné.
Myslis alternativnu medicinu? Co to bude tu matku stat?
0 0
MAMINAS MAMINAS

MAMINAS je offline (nepripojený) MAMINAS

Písali ste,že Vás zaujíma ako som to vyriešila.Takže sme opäť išli na CPPPaP,pani psychologičke som vysvetlila o čo ide,ukázala som jej aj zošity z 5minútoviek,bola dosť prekvapená,že aj napriek odporúčaniam dcéra každý deň musí písať 5minútovky z matematiky aj zo SJ,pohovorila si s dcérou a napísala ďalšie odporúčanie,že dcéra má byť hodnotená ako zdravotne znevýhodnená podľa neviem akej vyhlášky,kopec paragrafov atď., s tým,že sa toho škola môže držať aj nemusí.Tak som si dojednala schôdzku s pani riaditeľkou aj školskou poradkyňou,chcela som aj s triednou učiteľkou,ale tá nemohla prísť,mala niečo dôležitejšie.Spomenula som im,že uvažujem nad žiadosťou o to,aby som mohla byť prítomná na vyučovaní,na to mi povedali,že by to narušilo celý vyučovací proces.Neviem či mám právo sa toho dožadovať,alebo to závisí len od školy,či mi to umožnia,ale každopádne sa toho asi zľakli,lebo mi sľúbili držať sa odporúčaní a zatiaľ to vyzerá,že sa aj držia.Aj keď dcéra stále píše tie testy ako ostatní,keď niečo nestihla napísať,hodnotili jej to čo stihla a to mala správne.Čo sa týka triednej učiteľky,zatiaľ sa zdržiava nemiestnych poznámok na dcéru.Takže dúfam,že to takto zostane a nebudem musieť zase niečo riešiť.
6 0
Meichan Meichan

Meichan je offline (nepripojený) Meichan

Dúfam, že Vy to vyriešite lepšie. Pred 15timi rokmi som mala podobný problém, vtedy to neriešil nik a doteraz mám z toho psychické problémy.....Veľa šťastia!!
3 0
delonka delonka

delonka je offline (nepripojený) delonka

Maminas teším sa s vami, že sa to takto podarilo a želám, aby ste už nič podobné nemusela ani vy a ani vaša dcérka prežívať., ten, kto vám vyčítal vaše emócie, malo by mu podľa mňa stačiť to, že "učiteľka" ktorej sa to najviac týkalo, mala niečo" iné dôležitejšie"., pokiaľ to bude len trošku možné, snažte sa čo najskôr na toto všetko zabudnúť, neupriamujte ani dcérkinu pozornosť na minulosť, radšej s ňou preberajte len tie pekné príhody zo školy., želám všetko dobré
1 0
Valcake Valcake

Valcake je offline (nepripojený) Valcake

Ja tiež držím palce, aby to tak zostalo, alebo len zlepšovalo.
Nedovoľ mamina, aby bolo ubližované dcérke za nijakých okolností.
Nech to bolo akokoľvek, zrejme si uvedomili, že nedodržali predpisy.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať