Zavrieť

Porady

Pokuta od zamestnávateľa

Moja mama pracuje ako predavačka, v kolektíve je ich 5 vrátane vedúcej. Nedávno u nich kontrola RVPS zistila nedostatky a zamestnávateľovi - firme - udelila pokutu. Zamestnávateľ samozrejme chce, aby istú čiastku uhradili aj jednotliví zamestnanci.


Moja otázka znie, je nejako ohraničené, v akej výške náhradu škody môže požadovať alebo nie? V zákonníku práce som sa dočítala, že v niektorých prípadoch len maximálne vo výške 3-násobnej mzdy, len netuším, či sa to týka aj tohto prípadu.


Dal im podpísať papier, kde sa akože "dohodnú" na tom, že zamestnanec súhlasí so splácaním danej sumy a splátkový kalendár sa určí potom. V prípade, že to nepodpíšu, čaká ich súd... Je to správny postup? Nemala by byť výška splátky už jasná aj pri podpise? V akej výške môže zamestnávateľ splátky stanoviť? Upravuje to nejaký zákon? Alebo je to na jeho rozhodnutí a má voľnú ruku?
Usporiadat
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Pokuta nie je náhrada škody. Nemôže žiadať, aby sa podielali na jej úhrade. Náhrada škody je niečo iné. A spôsobili mu vlastne nejakú škodu?
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
Braňo Braňo

Braňo je offline (nepripojený) Braňo

za túto pokutu je zodpovedný zamestnávateľ a nedostatky vyplývajúce z hygieny nie je možné takto riešiť.
0 0
Ankaa7 Ankaa7

Ankaa7 je offline (nepripojený) Ankaa7

Možno som sa nesprávne vyjadrila. O chvíľu budem mať papier v ruke, tak to opíšem presne.

Za nedostatky v podstate asi môžu aj zamestnanci (nie priamo mama), ale podľa všetkého si nerobili svoju prácu poriadne...
0 0
Ankaa7 Ankaa7

Ankaa7 je offline (nepripojený) Ankaa7

A samozrejme tlačí na nich, že to musia podpísať do zajtra. Papier dostali v štvrtok.
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Ankaa7 Pozri príspevok
A samozrejme tlačí na nich, že to musia podpísať do zajtra. Papier dostali v štvrtok.