Zavrieť

Porady

Je možné aby ma poskytovateľ internetu zaviazal bez môjho súhlasu na ďalšie 2 roky?

Dobrý deň, pred pár mesiacmi mi skončila viazanosť u firmy UPC, od ktorej som mal poskytovaný internet. Po skončení viazanosti mi naďalej poskytovali službu, za ktorú som samozrejme naďalej platil poplatky. Dnes som bol v zákazníckom centre s požiadavkou o zrušenie poskytovania služby. Pani mi povedala, že viazanosť mi končí až koncom roka 2014! Ja som nič nepodpisoval, absolutne žiadne predĺženie zmluvy. Na to mi bolo povedané, že mi vraj poslali list v ktorom stálo že pokiaľ osobne nevypoviem zmluvu do istého dátumu tak ma automaticky zaviažu na ďalších 24 mesiacov.
Podotýkam, ja som žiaden list nedostal. Má firma vôbec možnosť zaviazať ma bez môjho súhlasu? Pokiaľ viem, zmluva musí vzniknúť súhlasom oboch strán a súhlasom nemôže byť nečinnosť.
Ďakujem vopred za rady, Viktor.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

    Mária27
    Dobre píšeš. Ak si sa k takému niečomu nezaviazal v zmluve, ich jednostranné rozhodnutie neplatí. Ešte by to mohlo byť v ich všeobecných podmienkach, ku ktorým si podpísaním zmluvy pristúpil. Pozri čo je v zmluve, prv tam mávali výpovednú lehotu nejaký mesiac.

    Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

    Stanislav 1975
    Vvoros Pozri príspevok
    No ja mám problém v tom, že som pri sťahovaní zrejme stratil pôvodnú zmluvu, ale proste je to hulvátstvo najvyššieho stupňa zo strany UPC, nakoľko mi list nebol doručený. Takéto záležitosti by sa mali posielať doporučene!
    UPC spolu s energetickým centrom sú najvačší vagabundi na Slovensku- úplný odpad...

    Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

    Mária27
    Práve som sa dozvedela o takom istom prípade - tiež tvrdili, že poslali list, ale žiaden neprišiel. Asi pôjde o hromadný podvod, mali by sa podvedení hľadať a spojiť.

    Vvoros je offline (nepripojený) Vvoros

    Vvoros
    No ja mám problém v tom, že som pri sťahovaní zrejme stratil pôvodnú zmluvu, ale proste je to hulvátstvo najvyššieho stupňa zo strany UPC, nakoľko mi list nebol doručený. Takéto záležitosti by sa mali posielať doporučene!

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Vvoros Pozri príspevok
    No ja mám problém v tom, že som pri sťahovaní zrejme stratil pôvodnú zmluvu, ale proste je to hulvátstvo najvyššieho stupňa zo strany UPC, nakoľko mi list nebol doručený. Takéto záležitosti by sa mali posielať doporučene!
    Pises, ze si sa stahoval. Mal si na Poste zaplatenu sluzbu na preposielanie posty na novu adresu?
    Mozno ti naozaj list poslali,ale sa k tebe nedostal

    kezeso je offline (nepripojený) kezeso

    obchodník kezeso
    Tu sa nedá nič robiť, podpísal si všeobecné podmienky, kde je uvedené prolongovanie vašeho zmluvného vzťahu o dva roky. Na konci roka 2014 nezabudni podať vopred výpoveď, ale zisti si v akom termíne. Niekto požaduje 3 mesiace a niekto jeden...

    Vvoros je offline (nepripojený) Vvoros

    Vvoros
    Pozor, ja som sa sťahoval len s papiermi, resp. so všetkými zmluvami. Pošta mi vždy chodila a chodí na jednu a tú istú adresu, takže som presvedčený o tom, že mi žiaden list neprišiel. Ospravedlňujem sa že som sa pôvodne asi zle vyjadril.

    draik je offline (nepripojený) draik

    draik
    Samotná Vaša nečinnosť (nedanie súhlasu s predĺžením zmluvy resp. mlčanie ako reakcia na ich údajný list) neznamená prijatie návrhu. Je veľmi pravdepodobné, že v prípadnom spotrebiteľskom spore by UPC neuspela, keďže daná podmienka sa zjavne javí ako nekalá. Pošlite im pekne napísaný list s príslušnými ustanoveniami a slušnými upozorneniami na ďalšie možné kroky. Očakávam, že následne bude možné zrušiť zmluvu okamžite.
    Naposledy upravil draik : 21.03.13 at 15:13

    stormcatcher je offline (nepripojený) stormcatcher

    stormcatcher
    Vvoros Pozri príspevok
    Dobrý deň, pred pár mesiacmi mi skončila viazanosť u firmy UPC, od ktorej som mal poskytovaný internet. Po skončení viazanosti mi naďalej poskytovali službu, za ktorú som samozrejme naďalej platil poplatky. Dnes som bol v zákazníckom centre s požiadavkou o zrušenie poskytovania služby. Pani mi povedala, že viazanosť mi končí až koncom roka 2014! Ja som nič nepodpisoval, absolutne žiadne predĺženie zmluvy. Na to mi bolo povedané, že mi vraj poslali list v ktorom stálo že pokiaľ osobne nevypoviem zmluvu do istého dátumu tak ma automaticky zaviažu na ďalších 24 mesiacov.
    Podotýkam, ja som žiaden list nedostal. Má firma vôbec možnosť zaviazať ma bez môjho súhlasu? Pokiaľ viem, zmluva musí vzniknúť súhlasom oboch strán a súhlasom nemôže byť nečinnosť.
    Ďakujem vopred za rady, Viktor.
    Mne pred troma rokmi , keď mi končila viazanosť poslali ponuky na rôzne balíky. Keď som ani jeden neakceptoval, platil som naďalej, ale zvýšenú sumu, ako bez viazanosti.

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    draik Pozri príspevok
    Samotná Vaša nečinnosť (nedanie súhlasu s predĺžením zmluvy resp. mlčanie ako reakcia na ich údajný list) neznamená prijatie návrhu. Je veľmi pravdepodobné, že v prípadnom spotrebiteľskom spore by UPC neuspela, keďže daná podmienka sa zjavne javí ako nekalá. Pošlite im pekne napísaný list s príslušnými ustanoveniami a slušnými upozorneniami na ďalšie možné kroky. Očakávam, že následne bude možné zrušiť zmluvu okamžite.
    Preco sa ti zda ta ich praktika nekala?
    Vvoros vyuzival ich akciove ceny aj par mesiacov po skonceni 2 rocnej viazanosti, takze aj on urobil chybu, ze nepodal vypoved vcas a pokracoval vo vyhodach.
    Uz sa to tu vo viacerych temach rozoberalo...
    Myslim, ze poskytovatelia to maju uvedene aj v zmluvach. Neverim, ze by si dovolili postupovat protizakonne,urcite to maju nejak pravne osetrene.

    Ak aj dodatocne zmluvu rozviazu,tak urcite naparia pokutu /lebo Vvaros neohlasil pisomne ukoncenie/a budu vyzadovat spatne preplatenie vyuzivanych mesiacov za plnu sumu.
    Zlavnene, zvyhodnene ceny sa poskytuju iba k viazanosti,takze ked Vvaros platil zvyhodnene poplatky, tak sa nezamyslal nad tym, ze ich vlastne vyuziva par mesiacov naviac neopravnene?

    Pokial sa ludom poskytuju ulavy, tak to prijmaju potichucku a v spokojnosti. Ale ked sa zacne dozadovat svojich narokov aj protistrana,tak uz kona iba ona protipravne?

    draik je offline (nepripojený) draik

    draik
    Zadávateľ platil faktúry podľa toho, ako mu ich spoločnosť poslala. Nebolo jeho povinnosťou aktívne konať, ak náhodou šlo o nižšie ceny, ako majú "nezaviazaní" klienti. To si mala ustrážiť firma, pokojne mu mohla účtovať aj viac, ako mala. Okrem toho o cenách to ani nie je. Dodávateľ nemôže bez súhlasu odberateľa poskytovať mu služby, v tomto prípade si nečinnosťou odberateľa nemôže vymieniť, že si ho znovu zaviaže na ďalšie obdobie. Ak by to tak bolo, potom by si firmy veľmi rady dávali do zmluvných podmienok také podmienky výpovede, ktoré by zrejme nesplnil nikto.
    Odberateľ (zadávateľ) neurobil nič protiprávne, tento postup si zvolila UPC.

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    Vvoros Pozri príspevok
    Dobrý deň, pred pár mesiacmi mi skončila viazanosť u firmy UPC, od ktorej som mal poskytovaný internet. Po skončení viazanosti mi naďalej poskytovali službu, za ktorú som samozrejme naďalej platil poplatky. Dnes som bol v zákazníckom centre s požiadavkou o zrušenie poskytovania služby. Pani mi povedala, že viazanosť mi končí až koncom roka 2014! Ja som nič nepodpisoval, absolutne žiadne predĺženie zmluvy. Na to mi bolo povedané, že mi vraj poslali list v ktorom stálo že pokiaľ osobne nevypoviem zmluvu do istého dátumu tak ma automaticky zaviažu na ďalších 24 mesiacov.
    Podotýkam, ja som žiaden list nedostal. Má firma vôbec možnosť zaviazať ma bez môjho súhlasu? Pokiaľ viem, zmluva musí vzniknúť súhlasom oboch strán a súhlasom nemôže byť nečinnosť.
    Ďakujem vopred za rady, Viktor.
    Dá sa z toho von ...a celkom v pohode ...
    Ak si sa presťahoval , na kontaktnom mieste UPC zrealizuješ ...

    V piatok som tak urobil ...
    Mám - mal som dve pripojenia...
    Jedno pre mamu - druhé moje ....obe na moje meno ...

    Ju som odhlásil z danej adresy a a svoju ukončil pred termínom ...
    Následne urobil novú zmluvu na seba ...oveľa výhodnejšiu ...

    majkii je offline (nepripojený) majkii

    majkii
    pred pár mesiacmi som čítal tento článok http://ekonomika.sme.sk/c/6678971/pr...mecky-sud.html podľa ktorého praktiky aké používa aj firma UPC v Nemecku súd vyhlasil za nepriateľné. V článku sa ďalej uvádza, že praktikami UPC sa zaoberá aj naše ministerstvo spravodlivosti. Odporúčam tento članok prečítať

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.