Nie je. Pri uznaní reklamácie dostaneš späť buď rovnaký výrobok, alebo peniaze, o čom rozhodne predávajúci. Ak ti nemôže dať rovnaký výrobok, máš nárok na vrátenie kúpnej ceny. Čo on má s výrobcom nie je tvoj problém
Ak ti nebude chcieť peniaze vrátiť, povedz mu, že sa obrátiš na Slovenskú obchodnú inšpekciu s podnetom na prešetrenie tvojej reklamácie. Ak ani to nezaberie, obráť sa na SOI.
Dopĺňam:
Zákon č. 250/2007 o ochrane spotrebiteľa
§ 2
m) vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie,
§ 18
(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.