... Richard, ak môže mať admin frustrujúci pocit z vyjadrení neustále (podotýkam nielen bezplatne, ale kvalitne) radiaceho člena Porady (avalik-a), takisto môže mať frustrujúci pocit (a ver mi, že má) aj druhá strana.
Porada.sk bol (áno, bol) jeden výnimočný projekt, ktorý nemožno porovnávať s inými stránkami, tobôž nie s FB... Podarilo sa podchytiť, stmeliť a zapojiť hoci úzku, ale veľmi aktívnu skupinu ľudí profesionálne sa venujúcich účtovníctvu a daniam, ktorí vzhľadom na slovenské špecifiká - t.j. neustále rok čo rok, na poslednú chvíľu novelizované zákony a predpisy (často účelovo), ich nejednotný výklad a problematické aplikovanie niektorých ustanovení v praxi, zavádzanie e-komunikácie a jeho nezvládanie príslušnými orgánmi, ... mali potrebu konzultovať a poradiť sa s inými, ako vidia problematiku, rešia a aplikujú jú vo svojej práci. Proces výmeny informácií, skúseností, praktických rád bol nezištný, obojsmerný, ľudia sa pýtali, ale ešte viacej radili. Bez ohľadu na to, že pritom pomáhali a vychovávali svoju konkurenciu, ktorá ich oberala o zákazníkov.
Porada bola pre tento spôsob komunikácie ako stvorená, dosť demokratická a zároveň samoregulačná, ľudia sa prevážne poznali (veľa aj osobne) a hlavne rešpektovali... Časom pribúdali ľudia z iných profesií, čo sprvoti len pridalo na atraktívnosti stránky a kvalite jej príspevkov.
Uvedené malo za následok nielen nárast počtu členov a hostí navštevujúcich Poradu, ale i z tohto vyplývajúcich problémov - zvyšujúci sa počet príspevkov či tém, následne zväčšujúca sa ich neprehľadnosť, väčší rozptyl názorov, pribúdajúci počet nedočkavých až arogantných prispievateľov, a najmä nudiacich sa srandistov a podpichovačov (osobne pritom mám rád humor, i podpichovanie v prospech dobrej veci).
No a na zvýšený počet návštev a otázok a z toho vyplývajúcich obmedzení či problémov musel admin reagovať... a aj reagoval. On je skalopevne presvedčený, že zmeny sú prospešné a pozitívne, ja naopak som naďalej presvedčený, že nie. Teda ako pre koho. Podľa môjho názoru admin podcenil a hlavne si neuvedomil čo sú priority a požiadavky "zdravého jadra", teda toho, na základe ktorého
Porada viac-menej vynikovajúco fungovala. Zameral sa dizajnom, funkčnosťou najmä na (pre Poradu potrebnú) novú klientelu - aby im všemožne uľahčil život. Budiž. Ale nepamätám sa, že by sa o smerovaní vývoja chcel poradiť s tým "zdravým jadrom". Napr. ani toľko námahy si nedal, aby v časoch najväčšieho "vajatania sa" (prerodu) stránky občas oznámil radiacemu personálu o odstavení niektorých funkcií ... to boli veľakrát nervy - zisťovať, či nechápeme novú funkcionalitu, chyba je v našom
PC, alebo či niečo iné.... a stačilo tak málo - napr. oznámiť, že od piatku 18:00 odstavím na čas to a to ...
Takže tak... aj dobročinnosť bezplatných radcov má svoje hranice a konečnosť... lebo jedna vec je bezplatne poradiť, druhá vec je neustále sa prispôsobovať prostrediu (v ktorom chcem poradiť) len preto, aby som to vôbec tak mohol urobiť (tu narážam na filozofiu čo otázka, to nová tému)... Richard, tebe sa páčia napr. stovky rovnakých otázok (zároveň aj tém) ohľadne KV ???? Lebo obhajovať s tvrdením, ... však je to "v etikete" nemá význam, keď vieme, že zo 100 ľudí si ju 99 aj tak neprečíta, nemá význam. Človek sa utopí v tej spleti otázok, aj len dúfam, že otvoria si tú, v ktorej je aj správna odpoveď.... lebo sa veru nájdu aj také, kde je nesprávna odpoveď ... a veru nikto na to ani nezareaguje ... voľakedy, za čias "starej" Porady to nebolo mysliteľné.
A áno, od určitej doby absentujem na Porade... jednoducho preto, že nie som stroj, aby som non-stop odpovedal na niektoré donekonečna opakajujúce sa rovnaké otázky... lebo aj ja by som mal záujem o seriózne predebatovanie určitých otázok... lebo
Porada bola o "vzájomne si radíme, nie len odpovedáme"...ale jednoducho konštruktívnej debate nie je vytvorený priestor, a čo je podstatné - chýbajú mi ľudia, čo by mali seriózny záujem... a okrem toho, je tu platená verzia, kde kvalifikovane poradia... Apropo, prečo ľudia, ktorí tam radia, sa akosi vytratili z Porady ? žeby preto, že nestíhajú popri robote ? Aj tí, čo tu bezplatne radia, to musia stíhať popri robote... alebo, ak by aj tu radili bezplatne, tak nebude klientov platenej verzie ? Ale to rovnako môžu povedať aj bezplatne radiaci... a potom že tí nemajú byť frustrovaní...
S pozdravom Štefan.