Zavrieť

Porady

4. Reklamácia notebooku

Dobrý deň,

chcel by som sa opýtať, či budem mať nárok na vrátenie peňazí, ak mi teraz uznajú už 4. reklamáciu v priebehu 5 mesiacov (2 * 2 rovnaké chyby), alebo ešte budem musieť čakať na posúdenie. Pretože mi dnes na hotline povedali, že to ide do servisu, potom sa mi vráti notebook s protokolom, potom môžem požiadať o dobropis, kt. mi bude vystavený na základe posúdenia protokolov zo servisu nadriadenou. Je to pravda? musí mi to ešte niekto schváliť, ak je to takto kazový notebook? Mám nárok na vrátenie, aj keď mi to nadriadená neschváli? Lebo som čítal, že po 4. reklamácii (iné chyby) alebo po 3. (tá istá chyba) mám automaticky nárok na výmenu alebo odstúpenie od zmluvy, no teraz neviem, čo si o tom myslieť.

Ďakujem za odpovede.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-spotrebitela/ §18
    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9 - 1.odstavec, bod 4.
    V podstate - žiadny dobropis - uplatníš si svoje právo na vrátenie kúpnej ceny - podľa zákona na ochranu spotrebiteľa. Hotline tiež musí poznať podmienky a zákony pri reklamáciách.
    V prípade, ak by odporovali, len im sucho oznám, že vec podstúpiš SOI s podnetom, že porušujú uvedený zákon.
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    tomassa no ja som to riešil priamo so servisom, mám to aj vo faktúre, že reklamácia sa rieši priamo so servisom a to s dobropisom mi povedal servis, takže potom so 4 protokolmi zo servisu sa mám obrátiť priamo na predávajúceho v tom zmysle, že na základe tých 4 reklamácii chcem si uplatiť právno na odstúpenie od zmluvy? Pretože servis mi povedal, že oni mi to opravia, príde protokol a tak sa mám opäť obrátiť na ich hotline, kde budem mať informácie komu mám poslať kópie protokolov a na základe ich posúdenia sa dozviem, či mám právo alebo nie vôbec dostať dobropis, že servis to len opraví a pošle naspäť, že oni sú len prostredníkmi medzi servisom a zákazníkom. Takže potom bez ohľadu, aké má byť budúce posúdenie môžem naliehať nato, že chcem odstúpiť a obracať sa na zákon? Ide o to, že ten servis (prvé 2 reklamácie išli do Poľska) je teraz v Nemecku, tak je servisné stredisko a ešte toľko, že ten notebook mám z Českého e-shopu, sú v Česku nejaké iné podmienky pri uplatňovaní reklamácii?
    misoft Ak príde predajcovi protokol s tým, že je neopraviteľný - musí vrátiť. Ak vrátia NB predajcovi zo servisu - je to 4-tá oprava - nepreber a uplatni si právo na vrátenie peňazí.
    A že z českého e-shopu? Reklamačné podmienky sú pre EÚ všade rovnaké - teda i pre Čechy.
    http://www.podnikatel.cz/zakony/zako...1/uplne/#cast2 - §19
    http://www.businessinfo.cz/cs/clanky...-opu-4605.html - "Odpovědnost za vady prodané věci v obchodě"
    tomassa ja som im hovoril, že ja to nechcem prevziať, že ak mi uznajú reklamáciu, že nechce ani notebook preberať, že nech mi rovno pošlu dobropis s tým, že ja sa potom môžem obrátiť na predajcu a nemusím posielať 2,5kg balík poštou do čiech. Aj tak mi bolo povedané, že notebook v servise len opravia, že oni to nemôžu posúdiť, nato je tam nadriadená, ktorá posúdi podľa protokolov, či mám nárok na vystavenie dobropisu. Takže až príde kuriér po notebook, mám mu ho dať a zavolať opäť na hotline a povedať im a opäť zdôrazniť, že ide o 4. reklamáciu za posledných 5 mesiacov a že ak mi bude uznaná, chcem si uplatniť právo na vrátenie peňazí, teda, nech mi pošlú dobropis, s kt. sa obrátim na predajcu? Alebo ako mám teraz postupovať? mám zavolať opäť zajtra na hotline s tým, čo som teraz povedal? Prosím, poraďte mi ďalší postup, lebo na hotline som sa dohodol, že má prísť kuriér po notebook.
    misoft Ale veď keď nepreberieš NB po oprave u predajcu (pretože s nim sa budeš baviť) - tak ťa nejaké posielanie niekam už nemusí zaujímať. A keď ti ho pošlú domov i dobropisom - zoberieš noťas do obchodu, drbneš ho na pult, ukážeš dobropis, vycáluješ prachy a odpochoduješ. Čo bude s noťasom - to bude už ich problém....
    tomassa Mne ten notebook príde kuriérom domov zo servisu(nie predajcu)nebudem mať možnosť ho ako "preveriť", dobropis v ňom určite nebude, len ďalší protokol (to mi bolo povedané) a potom s protokolmi sa mám opäť obrátiť na hotline (nie predajcu), kt. mi na základe ich posúdenia, môže a nemusí dať dobropis a až potom sa budem môcť obrátiť na predajcu priamo. Takže nemám od kuriéra ani ten notebook potom prevziať alebo ako? Jedná sa o spoločnosť Lenovo.
      zbaliť

    4. Reklamácia notebooku

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.