Zavrieť

Porady

Ako vymoct spat peniaze za vykradnutu zasielku

Dobry den, od 25.9.2014 riesime so spolocnostou DPD vykradnutie poistenej zasielky v hodnote 1000EUR. V dany den nam bol do predajne dovezeny kurierom balik z francuzska, kde bola deklarovana hmotnost 1,8kg. po prvom kontakte s balikom vsak bolo jasne, ze balik je prazdny. pri prevazeni pred kurierom sa zistilo, ze vazi necelycch 400g. Balik sme samozrejme odmietli prevziat a poslali sme ho spat adresatovi. Adresata sme este v ten isty den kontaktovali, ze nam prisiel prazdny a ze ziadame spat peniaze. Ten siel na postu zistit co sa stalo a tam mu povedali, ze oni vedu balik ako doruceny, takze tovar sme prebrali a teraz si zrejme pytame naspat aj peniaze..
Takze este v ten isty den sme ziadali o potvrdenie o vrateni balika (ktory sme mimochodom ziadali aj od kuriera, no nevedel nam nic dat a ani nebol ochotny nam poradit ako v danej situacii postupovat)
Na mailovych adresach dpd@dpd.sk a reklamacie@dpd.sk nam nikto neodpovedal, ziadosti sme tam pisali celkom 3 s odstupom par dni. Zaroven sme sa snazili ich kontaktovat telefonicky. Nakoniec sme zistili, ze balik je vedeny ako vykradnuty a je na reklamaciach. Bolo nam povedane, ze balik ale musi reklamovat odosielatel, pretoze je zasielka medzinarodna. Odosielatel ale balik reklamovat nemoze, pretoze na francuzskej poste je balik evidovany ako delivered - prevzaty. Poziadali sme o zmenu statusu na vratenie tovaru, no to sa podla nich zmenit neda. Taktiez sme ziadali, aby bola zasielka vratena, nakolko ju eviduju ako prevzatu, a teda reklamovat odosielatel ju moze az ked sa mu vrati. Po 12tich dnoch sme sa ale dozvedeli, ze balik trci v centralnom sklade v ziline. nakoniec po dlhom dlhom rozhovore prisli na to, ze balik musia poslat spat. na druhy den nam ale povedali, ze balik skoncil v Bratislave na reklamaciach a bol otvoreny, cize uz nebude moct byt vrateny. jedine ak, tak s novym cislom zasielky. takze ak by mu aj bol prisiel prazdny balik na reklamaciu, prisiel by pod inym cislom a opat by tu povodnu zasielku nemohol reklamovat. A teraz sa domahame zistit ako konat. stale nam vravia ten isty kolotoc. reklamovat to musi odosielatel. odosielatel vidi ale balik ako prevzaty. Ako mame dalej postupovat? ako sa domahat vratenia sumy? balik bol plateny predom v sume 1033eur.

V DPD spravili najmenej 2chyby.

1/ Francuzskej prepravnej spolocnosti, kt. posunula na hraniciach balik spolocnosti DPD oznamili, ze balik bol prevzaty a nie vrateny spat.

2/ Zasielku miesto toho, aby ju poslali spat adresatovi ju posunuli na reklamacne oddelenie, bez nasej vedomosti, kde ju niekolko dni drzali,nakoniec ju otvorili a tym padom znemoznili zasielku poslat spat pod tym istym cislom.

a znova kolotoc. reklamovat zasielku a teda poistne plnenie musi ziadat odosielatel. odosielatel ale vidi zasielku ako prebratu a teda nema co reklamovat. je nam luto, my s tym nemozeme nic robit. taka je ich odpoved.

na overenie pripajam dva linky. v jednom je sledovanie zasielky z francuzskej prepravnej spolocnosti,

http://www.colissimo.fr/portail_coli...language=fr_FR
tracking number CC611241091FR

v druhom je sledovanie zasielky DPD: cislo, pod ktorym ju eviduju: 11525261124109

https://tracking.dpd.de/cgi-bin/deli...typ=32&lang=en


Prosim Vas o radu, ako postupovat v tomto pripade? Akosi uz nevieme na koho sa obratit. dakujem

Buchelova
IMG_3944.jpg  
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Ing. Ľubomír Janoška
    logo
    Fair Mind s. r. o.
    Na Vašom mieste by som si uplatnil u prepravcu spôsobenú škodu. Podľa Vášho popisu obsah zásielky "zmizol" počas prepravy a nie je relevantné, či odosielateľ mý pravdivú alebo nepravdivú informáciu o doručení (keďže prepravca prevzal neporušený balík od odosielateľa, odosielateľ Vám nespôsobil škodu).
    misoft Súhlasím - za škodu zodpovedá v plnom rozsahu doručovateľská firma. Pri preberaní predsa mali uvedenú hmotnosť 1,842kg a pri odovzdávaní hmotnosť 0,356kg. Teda obsah sa stratil v dobe, keď za zásielku zodpovedal doručovateľ - DPD.
    Oni potom musia kontaktovať začiatok reťazca doručovania. Oni musia fr. pošte (odosielateľovi) oznámiť tento stav, aby fr. strana mohla zahájiť reklamáciu.

    Ako vymoct spat peniaze za vykradnutu zasielku

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.